Blog Listem

4 Aralık 2018 Salı

4 ARALIK 2018 SALI YILIN SON AYINA BAŞLADIK HAYIRLISIYLA....

Yılın son ayına da girdik....
sağlıkla ve huzurla bitirelim inşallah...

Bugün parçalı bulutluyuz...
14/8

Cumartesi akşamı bir yakınımızın trafik kazası
haberiyle sarsıldık...
Çok şükür çok büyük bir kazayı çok hafif atlattı ...
Ama biz doktorlardan herşeyin yolunda olduğunu öğrenene kadar
öldük öldük dirildik...
O nedenle  bizlerin ve sevdiklerimizin sağlıklı olduğu
her an için binlerce kez şükürler olsun  diyelim
hiç bıkmadan usanmadan...

3 Aralık Dünya Engeliler Günüydü

Bugün ve aslında hergün...

gerek sosyal yaşamda

gerekse iş yaşamında kendilerine

çok zor yer bulan ve yaşamın

birçok alanında çeşitli “engeller”

ile karşılaşan engelli insanlarımızın

farkına varmak ve onlarla birlikte

yaşadığımızı unutmamamız gerekiyor.


BİR KİTAP/Nefes Nefese, 
“ Baba evine dönmeyeceğim abla.
 Beni sırfMüslüman olmayan birerkeği sevdim 
diye hayatından çıkaran babamın evine dönmeyeceğim…”
diyen Selva’nın, gurbet cehenneminde geçen trajik yaşam
mücadelesidir.

BİR FİLM/UNUTMA BENİ
New York'taki Columbia Üniversitesi'nde başarılı
bir dilbilim profesörü olan Alice Howland (Julianne Moore),
çok iyi bildiği bazı kavramları unutmaya başlar.
Unutkanlıklarının artması üzerine bir nörologla görüşür
ve testler sonucunda Alzheimer hastalığının ilk aşamalarına
girdiğini öğrenir. Müthiş bir ruhsal çöküntüye giren Howland,
onu çok seven eşi John (Alec Baldwin) ve 3 çocuğunun
sonsuz sevgi ve destekleriyle eski yaşamını sürdürmeye
çalışsa da artık geri dönüşü olmayan bir yola girmiştir.



BİR DEKORASYON FİKRİ/BİR BALKONCUK
Minicik yemyeşil huzurlu bir köşe olmuş ...

CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ

BİR MOTİF/BİR FİKİR

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME

SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ Artemis dreaming, spring 1881
by Edouard manet (1832- 1883).



BİR TARİF/YULAFLI KURU MEYVELİ BAR
Malzemeler;
  • 7-8 adet orta boy kuru kayısı
  • 5 adet orta boy kuru incir
  • Küçük bir kase kuş üzümü
  • Küçük bir kase tuzsuz badem içi
  • Küük bir kase tuzsuz fındık
  • 1 orta boy kase yulaf ezmesi
  • 2 adet yumurta
Hazırlanışı;
  • Kuru incir ve kuru kayısıları yıkamadan
  • küpler halinde küçük küçük doğrayın.
  • Küçük kaseler ile ölçtüğünüz badem içi
  • ve fındıkları iri kalacak biçimde kırın
  • veya rondodan geçirin.
  • İki yumurtayı diğer malzemelerin de
  • sığacağı geniş bir kap içerisine kırın ve
  • biraz çırpın. Kuru yemiş, kuru meyveler ve
  • yulaf ezmesini yumurtanın içine ekleyin.
  • Güzelce karıştırdıktan sonra fırın tepsisine
  • yağlı kâğıt serin ve karışımdan birer yemek
  • kaşığı alın tepsinin içerisine bırakın.
  • İsterseniz dikdörtgen veya toplar halinde
  • şekil de verebilirsiniz.
  • Yulaf ve kuru meyveler ile hazırladığınız
  • diyet barları 180 derece olan fırında
  • 17-20 dakika aralığında pişirin.
  • Biraz soğumasını bekleyerek tüketin.


YOLCULUK NEREYE?/SALZBURG
Salzburg, Avusturya'nın orta-kuzey kesiminde
yerleşim bölgesidir. Avusturya'nın bir eyâletidir.
150.000'lik nüfusuyla Avusturya'nın 4. büyük şehridir.
Alp Dağları'nın eteğinde, Almanya sınırında,
Viyana'nın 270 km. batısında yer alan
aynı adlı eyaletin başkentidir.
Salzburg’un dünyaca ünlü tarihi semtleri
Noel öncesinde Noel’e hazırlık havasının
eşsiz sahnesi haline gelir.
Kış mevsimi Salzburg’un birçok farklı
çehresini ortaya çıkarır: Kasım ve aralık
aylarına tamamen Noel bayramı
öncesi damgasını vurur. Noel pazarları,
romantik atmosfer ve büyük müzik
olayları yediden yetmişe herkesi büyüler.
Yeni yıla girdikten sonraki haftalarda
Mozart’ın şehrini Salzburg’un yerel
halkının bildiği ve sevdiği haliyle
yaşayabilirsiniz: müzik, kültür ve doğa ile...

ANILAR/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER
ACEMİ BÜLBÜL
Hoca bir gün, yol kenarındaki hayrat ağaçlardan birine çıkmış, incir yemeye başlamış.
Yanından geçen bir yolcu seslenmiş:
-"Hey ! Sen kimsin? Ne yapıyorsun orada?"
-"Ben bülbülüm” demiş Hoca.
Adam:
-"Öyleyse öt bakalım” deyince, Hoca karga gibi acayip sesler çıkarmış.
-"Bu ne biçim bülbül sesi yahu", demiş adam. "Bülbül hiç böyle mi öter. "
-"Ne yapalım” demiş Hoca, "acemi bülbül bu kadar öter!"

46 yorum:

  1. Nefes nefese Ayşe Kulin’in diğer kitapları gibi akıcı dili ve her sayfada merak uyandıran harika bir kitap

    YanıtlaSil
  2. Tüh bana ki blogu henüz keşfettim. Şimdi bu güzel takvimin tüm yapraklarını tek tek okuyacağım. Neyse ben kaçayım daha 30 yaprak varmış.
    Gülücüklü Kal!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha çok yeni bir blog zaten başlangıç tarihi çok eski görünse de...siz de gülücüklü kalın....

      Sil
  3. Her paylasim cok güzel ama o nar resmi beni benden aldi bugün ��

    YanıtlaSil
  4. Film çok güzeldi. İzlemiş ve beğenmiştim
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. still alice güzel. moore ne iyi oyuncu yaaa. nar suyu bayılıyom bugünlerde. ah yulaf ezmesi, sabahları pişirip içine elma muz ceviz filan ne güzel oluyo yaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Moore a ben de bayılıyorum...sabahları yulaf elma muz nasıl yapıyorsunuz merak ettim...ceviz de oooo süper oluyordur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heey yani, yulaf ezmesini sütün içinde haşlıyorum, beş on dakka, biraz koyulaşıp yoğunlaşıyo. sonra kaseye koyup içine ne istersen koyuyorsun. ceviz muz veya elma veya mesela nar nefis oluyo veya diğer meyveler veya kuru meyveler. çok lezzetli yaaa ve de çok da faydalı. en güzel kahvaltı yaaa :)

      Sil
    2. süper kahvaltı olur hemen not alıyorum çok teşekkür ediyorum...

      Sil
  7. Ayşe Kulin güzel kitap, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakalım son kitabı nasıl henüz alamadım...sevgiler...

      Sil
  8. Filmi izlemiştim çok güzeldi, balkon dekorasyonu da güzelmiş.

    YanıtlaSil
  9. Her gün birazcık ingilizce fikri de çok güzelmiş..

    YanıtlaSil
  10. bilgilerimizi tazelemiş olurum dedim...beğendiğinize sevindim...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Kesinlikle sağlıkla uyandığımız her güne şükürler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herşeyin başı sağlık vallahi sağlıklar yerindeyse birşekilde herşey çözülüyor...

      Sil
  12. Filmi merak ettim, konusu güzel. Çocuklarıma okutayım kerevizin faydalarını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izleyin fırsat olursa bence...valla çocuklar sevmedi mi sevmiyorlar işte bu kerevizi maalesef evde benim savaşım devam ediyor bu konuda son yaptığımda soğuk verdim portakallı yaptım salata meze gibi koydum önüne çünkü pırasayı öyle sevmişti sanki sever gibi oldu....

      Sil
  13. Nefes Nefese'yi hala okumadım, çok okumak istiyorum :))

    YanıtlaSil
  14. Balkon gerçekten muhteşem. O ne şirinliktir öyle. Evin içinde küçük bir bahçe gibi yemyeşil:) Kereviz, birçok kimsenin aksine benim çok sevdiğim bir yiyecektir. Yemeğini ve yoğurtlu salatasını çok severim. Teşekkürler bugünkü paylaşımlarınız için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ben de bayıldım o balkoncuğa..kerevize ben de bayılıyorum..kızıma da bir sevdirebilsem süper olucak ..asıl ben teşekkür ediyorum yalnız bırakmadığınız için..sevgilerimle....

      Sil
  15. Harika bir derleme olmuş kalemine sağlık tema çok hoşuma gitti.❄⛄☃🎄🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ilginize desteğinize sevgilerimle...

      Sil
  16. Merhabalar.
    "Çarşıdan aldım bir tane, eve geldim bin tane" kış bilmecesinin bu güzel nefis meyvesi narı yere dökmeden yiyebilen cennete gider diye de bir söylenti vardır. Hiç bir tanesini yer dökmeden yemek, ne kadar itina ve sabır gerektiren bir uğraştır. Her ne kadar gerçek olmamakla birlikte batıl bir söylem olmasa da bu sözde yatan bir gerçeklik payı vardır. Hiç bir tanesini yere dökmeden nar yemek, aynı hayatımızdaki uğraşlarımız gibidir. Yaşarken de insan olmaya ve insan gibi yaşamaya gayret etmeyi vurgulamaktadır bu söylem. Bu dünyada insan gibi yaşamak için de sabır ve itina gerekmiyor mu?
    Bu güzel paylaşım için, emeğine ve yüreğine sağlık ve mutluluklar dilerim. Nar gibi bereketli bir yaşam dilerim. Selam ve saygılarımla Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi sabır ve itina şart başka çare yok...bu güzel yorum için çok teşekkür ediyorum...siz de Allaha emanet olunuz....

      Sil
  17. aralık güzeldir. hem sevmem, hem severim..
    sevmem çünkü kış başlangıcıdır.. kış kasvetli gelir hep..
    severim çünkü bu ayda doğdum.. :)
    ve tekrar sevmem, her aralık yeni bir yaş demek ve yeni yaş demekte yaşlılığa biraz daha yaklaşmak..
    offff çok bunalttım okuyanları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman yeni yaşınız yeni yıl ve yeni ay size güzelliklerle gelsin inşallah diyelim...sevgilerimle...

      Sil
  18. Çok güzel bir yazı olmuş , bloğunuzu çok güzel ve başarılı buldum.

    Sizde bize destek olmak istersneiz , https://www.zanalab.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum tabii ki isterim...sevgilerimle...

      Sil
  19. Öncelikle Amin diyorum. Bu takvim yaprağından "Unutma Beni" filmini izlemek üzere not alıyorum.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keyifli izlemeler olsun inşallah...ben teşekkür ediyorum destekleriniz için...sevgilerimle....

      Sil
  20. Çok geçmiş olsun kaza geçiren yakınınız için üzüldüm, Allah sevdiklerine bağışlamış.. Dekorasyon fikrine bayıldım harika =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...çok korkuttu bizi verilmiş sadakası varmış..minicik bir köşe ama keyifli görünüyor...

      Sil
  21. İlk önce balkon resmi çekti ilgimi :) Evimin balkonu küçük benim de. Kafamda bir dekorasyon var ama bakalım nasıl olacak. Sonra ev ahalisini burun kıvırdığı caanım kereviz algıda seçiciliği çekti kendine :)) Hepsi bir arada ne güzel paylaşımlar. Yakınınız için geçmiş olsun bu arada. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah aklınızdaki fikri gerçekleştirip en kısa zamanda keyfini çıkarırsınız...ah sormayın kerevizle savaşımız bizim de devam ediyor en son kazanır gibi oldum ama bakalım benim kızın sağı solu belli olmaz...çok teşekkür ederim..sevgilerimle...

      Sil
  22. Merhaba... ne orijinal bir fikir.Takviminize ba-yıl-dım. Babannemin yoktu ama komşu teyzemizin maarif takvimi vardı.Bindik bir alamete sözünün hikayesine de çok güldüm.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba nasıl oldu da yorumunuzu geç gördüm bilmiyorum acemiliğime verin lütfen...hemen ziyarete geldim...takipteyim...sevgilerimle...

      Sil
  23. Çok hoş bir blog olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. ya çok geç gördüm yorumunuzu çok özür dilerim...hemen ziyaretinize geldim ve takipteyim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....