Blog Listem

25 Haziran 2019 Salı

25 HAZİRAN 2019 SALI ÇOK SICAK ÇOK AMA ŞİKAYET ETMEMELİYİM YAZ GELSİN DİYE DİYE ÇOK SÖYLENDİM....


Sıcak Sıcak  epey sıcacık :))başladık yeni haftaya..
gerçi bu hafta takvimcik 1 gün geç başlayabildi çünkü
 dün bütün gün kızının konseri ve provası için
 koşuşturması gerekiyordu...
37 derece civarı bu aralar accık yanıyoruz buralarda yani...
MEMLEKET HABERLERİ..
Seçim öncesi ağır açıklamalarla dolu günlerden sonra
 olaysız bir şekilde  huzurla geçti seçim şükürler olsun ki.....
Sonuç gözbebeğimiz İstanbul'umuz  için
hayırlı uğurlu  olsun İnşallah..
Herşeyden önce Demokrasimiz kazandı ..
Bu da cadının yıl sonu konseri...
sabah prova akşam konser derken
 bir telaş bir telaş...
neyse ki güzel geçti...
her konserinde kalbim duracak gibi oluyor...
gözlerim doluyor...
öyle işte klasik anne halleri...



BİR KİTAP
Bu zamanın ruhunun,

 içinden geçtiğimiz günlerin romanı.

Hayatın altüst olması diye bir şey varsa 
bunu bizden başkası bilemez.
Ne olacak kaygısıyla yaşayan, endişeli,
 hayat standartları şaşmış,
işinden olmuş. 
Ama her şeye rağmen hayat dolu, 
umut eden, direnen. 
aşkın, âşıkların, arkadaşlıkların,
 vicdan sahibi insanların, hayallerin,
yere çakılmanın, bu hayatın romanı.



HAYVANLAR ALEMİNDEN /

BİR KEDİNİN BEYNİ KÖPEĞİNKİNDEN
 DAHA KARMAŞIKTIR


Bizim ponçik pek bi  akıllı akıllı bakıyor zaten bize:))

Tabi ki ikisinin de beyinleri çok ufak, 

vücut ağırlıklarının sadece %0,9’u kadardır.
Fakat Psychology Today’in açıklamasına göre
kedilerin beyin yüzeyleri insanlarınkine
%90 oranla benzermiş. Kedilerde beynin
kavramsal bilgi işlem kısmı köpeklere oranla
daha gelişmiştir; bir kedide 300 milyon nöron
bulunurken köpeklerde bu sayı 160 milyondur.




BİR FİLM/BÜYÜK DÜĞÜN



Don (De Niro) ve Ellie (Keaton) 

uzun zaman önce boşanmış bir çifttir.
Tüm ailenin biraraya geleceği 
oğullarının düğününde,
henüz bu boşanmadan
 haberi olmayan aile bireyleriyle
yüzleşmenin stresini yaşamaktadırlar.
Bu durumu nasıl anlatacaklarını
düşünürken en iyi yolun

hala evli olduklarına herkesi inandırmak 

olduğuna karar verirler. 



ARADA GEZELİM BARİ/NAPOLİ

Roma’nın güneyine iki saatlik mesafede yer alan

romantik Napoli, güney İtalya’nın en büyük şehridir.
Dünyanın en iyi opera ve tiyatro binalarının bir kısmı buradadır
ve şehirde bulunan pek çok tarihi heykel ve eser nedeniyle,
şehir çoğunlukla bir açık hava müzesi olarak adlandırılır.
Napoli Körfezi’nde gün batarken sahil kordonundaki ailelere katılın.
Ulusal Arkeoloji Müzesi’nde (Museo Archeologico Nazionale),
M.S. 79 yılında Vezüv Yanardağı’nın yerle bir ettiği Pompei ve
Herkulaneum kalıntılarını görün veya
1500’lü yılların sonlarında inşa edilen
Cappella Sansevero Müzesi sanatını ve mimarisini keşfedin.






BİR TARİF/ŞEFTALİLİ İRMİKLİ TATLISI
Malzeme
1 lt süt/2/3 su bardağı toz şeker
5 yemek kaşığı irmik/1 çay bardağı krema
2 tatlı kaşığı nişasta/2/3 çay bardağı su
2 sert şeftali 
Yapılışı
Tencerenin içine süt, toz şeker ve irmiği ekleyip iyice karıştırın.
Daha sonra ocağın altını yakıp orta ateşte muhallebi kıvamını
alıncaya kadar pişirin. Ocaktan almaya su da erittiğiniz nişastayı
ilave edip karıştırın. Son olarak kremayı da ekleyip 1-2 taşım
kaynatın ve tencereyi ocaktan alın. İrmikli tatlıyı kaselere
paylaştırırken aralarına minik küp şeklinde doğradığınız
şeftalileri serpin.
Tatlıyı buzdolabında 3 saat dinlendirdikten sonra servise sunun


SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME
/KEÇİBOYNUZU PEKMEZİ


Keçiboynuzu pekmezi, 

oldukça yüksek bir enerji kaynağıdır.
sütten 3 kat daha Fazla kalsiyum içerir.
Kemik erimesi ve kansızlığının düşmanıdır.


İNSANA ve HAYATA DAİR...


HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELERKaba saba, soluk, yıpranmış giysiler içindeki yaşlı çift, Boston treninden inip utangaç bir tavırla rektör’ün bürosundan içeri girer girmez, sekreter masasından fırlayarak önlerini kesti… Öyle ya, bunlar gibi ne idüğü belirsiz taşralıların Harvard gibi üniversitede ne işleri olabilirdi?
Adam, yavaşça rektörü görmek istediklerini söyledi. İşte bu imkansızdı.. Rektörün o gün onlara ayıracak saniyesi yoktu.. Yaşlı kadın, çekingen bir tavırla; “Bekleriz” diye mırıldandı… Nasıl olsa bir süre sonra sıkılıp gideceklerdi.. Sekreter sesini çıkarmadan masasına döndü.. Saatler geçti, yaşlı çift pes etmedi.. Sonunda sekreter, dayanamayarak yerinden kalktı. “Sadece birkaç dakika görüşseniz, yoksa gidecekleri yok” diyerek rektörü iknaya çalıştı. Anlaşılan çare yoktu..
Genç rektör, isteksiz bir biçimde kapıyı açtı. Sekreterin anlattığı tablo içini bulandırmıştı. Zaten taşralılardan, kaba saba köylülerden nefret ederdi. Onun gibi bir adamın ofisine gelmeye cesaret etmek, olacak şey miydi bu? Suratı asılmış, sinirleri gerilmişti.
Yaşlı kadın hemen söze başladı. Harvard’da okuyan oğullarını bir yıl önce bir kazada kabetmişlerdi. Oğulları, burada öyle mutlu olmuştu ki, onun anısına okul sınırları içinde bir yere, bir anıt dikmek istiyorlardı.
Rektör, bu dokunaklı öyküden duygulanmak yerine öfkelendi. “Madam” dedi, sert bir sesle, “Biz Harvard’da okuyan ve sonra ölen herkes için bir anıt dikecek olsak, burası mezarlığa döner…”
“Hayır, hayır” diyerek haykırdı yaşlı kadın.. “Anıt değil… Belki, Harvard’a bir bina yaptırabiliriz”. Rektör, yıpranmış giysilere nefret dolu bir nazar fırlatarak, “Bina mı?” diyerek tekrarladı, “Siz bir binanın kaça mal olduğunu biliyor musunuz? Sadece son yaptığımız bölüm yedi buçuk milyon dolardan fazlasına çıktı…”
Tartışmayı noktaladığını düşünüyordu. Artık bu ihtiyar bunaklardan kurtulabilirdi.. Yaşlı kadın, sessizce kocasına döndü: “Üniversite inşaatına başlamak için gereken para bu muymuş? Peki, biz niçin kendi üniversitemizi kurmuyoruz, o halde?”
Rektör’ün yüzü karmakarışıktı.. Yaşlı adam başıyla onayladı. Bay ve bayan Leland Stanford dışarı çıktılar. Doğu California’ya, Palo Alto’ya geldiler. Ve Harvard’ın artık umursamadığı oğulları için onun adını ebediyyen yaşatacak üniversiteyi kurdular.
Amerika’nın en önemli üniversitelerinden birini STANFORD’u.





91 yorum:

  1. Yazılarından çok istifade ediyorum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de desteğiniz yorumlarınız için çok teşekkür ederim..

      Sil
    2. Ne demek bu güzel blogu desteklemeyeceğim de kimi destekleyeceğim?:)

      Sil
  2. Napoli 💕💕💕 bu arada tarife de bayıldım yalnız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidebilsek gerçekten...mucize olsa şu salak euro dolar bi düşse yaaa....afiyetle...

      Sil
  3. Kızınıza nice konserler, müzikle dolu günler dilerim. Ne güzel uğraşlar bunlar:)
    İyi haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederm onun adına...babasından almış bi yetenekler şükür ki bana çekmemiş:)))

      Sil
  4. kızına başarılar, daima mutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım tüm evlatcıklarımız mutlu olsunlar inşallah..

      Sil
  5. Aaa ben de tam o kitabı okuyordum şu anda :)

    YanıtlaSil
  6. En son hikaye çok anlamlıydı ve o sözleri sarf eden rektörü kınadım. Bu vesileyle STANFORD üniversitesinin hikayesini de öğrenmiş olduk. Bunun için ayrıca çok teşekkür ederiz. Hiçbir blogda, kendi bloğumda dahil bu kadar mutlu olmuyorum. Şahane bir düzenleme, harika konular. Kediciklerimize daha çok saygı göstermemiz gerekecek bundan böyle. Bizde de bir Ponçik var, tatlı mı tatlı:) Zaten ben onların manalı bakışlarından anlıyordum bir şeyler...
    Yavrunuzun konser verdiği video açılmadı, aslında çok merak etmiştim. Onu bir kontrol ederseniz. Harika bir takvim sayfasıydı.
    Sıcaklardan kastımız bu değildi tabii, gerçekten bunaltıcı oldu. Bugün sanki biraz esiyor ama koca İstanbul. Bölge bölge değişiyor tabii...
    Seçim bitti. Rahat bir nefes aldık olaysız geçti diye. Dilerim her şey daha güzel olur.
    Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu şahane yorumunuz desteğiniz için çok teşekkür ediyorum...ponçiğinizi lütfen benim için de accık koklayıp sevip mıncıklayın...videoyu düzelltim ikazınız için ayrıca teşekkür ederim biraz teknoloji özürlü olabiliyorum bazen...sevgilerimle...

      Sil
  7. Kızını tebrik ediyorum, maşallah, ancak videoya tıkladım ama açılmadı bende. Piyano en sevdiğim enstrüman ve çok istiyorum 61 yaşında olmam engellemiyor isteğimi:)))))herkes gülecek şimdi:)))) şeftalili irmik tatlısı harika gözüküyor çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..sanırım video yu düzelltim..ben 47 yaşında resim kursuna başladım piano da sırada vallahi kim gülerse gülsün ölene kadar becereyim becermiyeyim aklımda ne varsa deneyeceğim karar verdim...sevgilerimle...

      Sil
  8. Küçük hanımı tebrik ediyorum başarıları daim olsun inşallah ...Çok güzel bir takvim olmuş ellerine emeğine sağlık canım benim hikaye çok güzeldi :) sevgiler ..

    YanıtlaSil
  9. Allah iyiliğiniz versin; yine çok harika bir takvim hazırlamışsınz.:)

    YanıtlaSil
  10. Dertlendim; Fuzili'den bir beyit yazayım dedim:
    Ne yanar kimse bana âteş-i dîlden özge
    Ne açar kimse kapım bâd-ı sabâdan gayrı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dertlenmenize üzüldüm ama beyit lise yıllarında edebiyat derslerinde nasıl debelendiğimi hatırlattı kabus gibiydi geçti gitti şükür:)))

      Sil
    2. Tamam kabus geçti de beyitten bir anlam çıkarabildiniz mi bari?

      Sil
    3. çıkadım Fuzuli nin içine sıkıntılar basmış gene:)))

      Sil
    4. sıcaklardandır olsun geçer:)))

      Sil
  11. Olsun olsun sıcacık, şikayet edersek geri kaçıverir, çok korkuyorum :))
    Tebrik ederim kızını, ne güzel müzikle ilgilenmesi :)
    Seçim konusu çok derin ama çok sevindirici bitti :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Valla ben sıcaklardan kaçtım 😁 yazılarınızı bayılıyorum yine harika 👍🏼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi yapmışsınız...çok teşekkür ederim...sevgilerimle..

      Sil
  13. Kızını tebrik ederim, ne güzel şey evladının başarısını görmek.. Daha nicelerine inşallah.. Ve evet, en de sıcaklardan şikayet etmeyeceğim, hepi topu kaç gün böyle uzun ve güneşli günler göreceğiz ki? güz hemen geliveriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..Allah herkese nasipetsin...amin inşallah...yani etmeyelim değil mi..

      Sil
  14. Ne kadar naif ve etkileyici keman çalmak... Hep hayalimdir, bir müzik aleti çalmak fakat tembelliğim mi desem, zamanınım kısıtlılığı mı desem hiç fırsatım olmadı. Çok güzel olmuş. 👍

    YanıtlaSil
  15. ben de piano istiyorum..resim dersini bırakınca başlayacağım inşallah...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. ŞEFTALİLİ İRMİKLİ TATLISI çok hafif güzel olmuş gerçekten yaz aylarına uygun bir tatlı seçeneği. elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gerçekten tam bir hafif yaz tatlısı gibi...

      Sil
  17. Ay o kirazlar nasıl güzel. Bende yurtdışı istiyorum. Her yere gidesim var. Şebnem İşigüzel okuyacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah en kısa zamanda git doya doya gez canım..sevgilerimle...

      Sil
  18. Kızınızın konserini tebrik ediyorum. Maşallah.. başarıları daim olsun. Onlar her şeyimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekür ederim..amin inşallah..sevgilerimle...

      Sil
  19. Konser cok guzel gecmise benziyor, muzisyen genclerin ikisi de cok basarili, tebrik ederim 🤗 Ben de kendi kendime ukulele ogrenmeye calisiyorum. Ileride de belki keman ve piyano neden olmasin, bunun sirasi, yaşı yok ya 😄 Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..bence de niye yaşı sırası olsun ki...sevgiler...

      Sil
  20. Kızını tebrik ediyorummm daha nice konserler olsun yahu :))

    YanıtlaSil
  21. Güzel bir takvim olmuş..
    Tarife bayıldım deneyecegim

    YanıtlaSil
  22. KIZINIZIN BAHTI AÇIK OLSUN İNŞALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah tüm evlatlarımızın bahtı açık olsun inşallah...

      Sil
    2. BU GÜZEL TEMENNİLERE BEN DE ANCAK AMİN DERİM.:)

      Sil
  23. Çok güzel bir takvim olmuş canım. Kızını tebrik ederim. Başarılar onunla olsun. Muhallebiye bayıldım tarif için teşekkürler. Son bölümdeki hikayeyi çok beğendim . Kimseyi dış görünüşü ile yargılamak lazım. Çok güzel bilgilendirici süper bir takvim olmuş . Teşekkürler 😊 ☺️

    YanıtlaSil
  24. çok teşekkür ederim...kesinlikle doğru ..önyargılı olmak büyük saçmalık..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  25. tarif ne güzel bu arada bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hemen ziyarete gelicem ben de sevgilerimle...

      Sil
  26. Pir paylaşımında ne kadar çok şey var. Tebrik ederim

    YanıtlaSil
  27. Öncelikle kızını tebrik ederim canım:)
    Onun dışında verdiğin tüm bilgiler çok güzel teşekkür ederim.
    Kitap güzele benziyor aklımda olsun:)
    Sevgiler❤

    YanıtlaSil
  28. Merhaba. Gerçekten çok sıcak. Haziranda bu böyleyse temmuz ağustosu hiç düşünemedim. Valla ben söylenmiyorum kışın. Ohh mis terlemek yok falan. Kış insanıyım sanırsam. Bu arada keçi boynuzu gerçekten çok faydalı. Pekmezi dışında keçi boynuzunu kaynatıp çay olarak içmek de fayda sağlıyor. Kedi fotoğrafına bayıldım. Teşekkürler yine çok keyifli bir paylaşım yapmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu haftasonu birazcık serinledi ama sıcaklar kapıdaymış tabii ki...hiç içmediydim deneyeceğim ..sevgilerimle..

      Sil
  29. bu seferki sayfanın her karesi o kadar çok ilgimi çekti ki.

    Minik prenses çok çok başarılı. Oğlumun en neşeli anında bile ağlayabilen bir potansiyelim var. Kızını izlerken de aynı gururla ve mutlulukla gözlerim doldu. Rabbim güzel günler göstersin onlara. Ben küçük oğlum Mirza için keçi boynuzu özü alıyorum eczaneden çok faydalı diye günde 1 kez veriyorum şurup gibi. Film önerisini de not aldım yarın izleyeceğim nasip olursa. Koccaman Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım..oğluşunu öp benim için...ben de kıza arada pekmezden içiriyorum kızıyor bana ama neyse..benden de kocaman sevgiler...

      Sil
  30. Maşallah kızınız ne kadar güzel çalıyor. Nice nice başarılara, konserlere:) Sıcağı da yazı da hiç sevmiyorum mümkünse ben Mayıs'tan direkt Eylül'e geçeyim:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim kızım adına..mayıstan eylüle iyi fikirmiş:)))

      Sil
  31. Kızınızı tebrik ederim, seçim sonuçlarından ben de çok memnunum :)
    Film de çok ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..hayırlı bir sonuç oldu şükür..keyifli izlemeler dilerim..

      Sil
  32. Gene dolu dolu bir yayın olmuş. Yazın gelmesini ben de istedim bu sene :)

    YanıtlaSil
  33. Bir çocuğa verilecek en büyük hediye bir hobi edinmesini sağlamak. Umarım iyi yerlere gelir, usta bir sanatçı daha yetişir ülkemizde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimizden geldiğince imkanlarımız doğrultusunda yollar açmaya çalışıyoruz önüne ilerde artık kendi nasıl yapar eder bilmiyorum tabii ki....çok teşekkürler.....sevgiler...

      Sil
  34. cadııııı cadııııı oleeey oleeeey çok iyi yaaaa aferin onaaaaa :) aman sıcak iyi de nem kötüüüü neyse gidersiniz denize yaaaa :) büyük düğün izlerim :) napoli ve civari bendesi merak ediyoreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma tam cadı tam ergen..bazen iyice geriliyoruz cadıyla ergenlik hormonları tavan:))) bu haftasonu fırtına vardı egede ...serinledik birazcık...euro bi düşse gönüller neleri merak ediyo neleri de...bakalım nasıl raıyna girecek ekonomi..işimiz çok zor gibi...

      Sil
  35. Yine muhteşem bir takvim yaprağıydıı :))) Zaten fikrin özgünlüğüne bayılıyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..bu güzel yorumlarınızla destek olduğunuz için...sevgilerimle...

      Sil
  36. Tatlı cadıyı tebrik ederiiim :)) Şebnem İşigüzel okumadım hiç ama merak ediyorum. Napoli'ye kışın gitmiştim, hava çok soğuktu ama biz donarak da olsa deniz kenarında oturmuştuk, denize duyulan özlem başka :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..cadıya ileteceğim..italya kıyıları her mevsim güzel olsa gerek...yazarın dili kitapları çokm akıcı keyifli gerçekten...

      Sil
  37. Very good looking😘💙💜💚

    YanıtlaSil
  38. nice article.
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hi welcome..I'll visit your page soon...Thnx a lot with my best regards...

      Sil
  39. Yazılarını merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  40. ben de seninkileri tatlım...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  41. Seçtiğiniz hikayeler çok değerli. Kedimiz de profesör gibi maşallah.

    YanıtlaSil
  42. süpersiniz gerçekten, her bir parçaya ayrı ayrı baktım, en sondaki resmeyse bayıldım:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
  43. Çok güzel bir kolaj hazırlamışsınız yine... kızınızı tebrik ediyorum öncelikle... irmik tatlısını da not ediyorum..

    YanıtlaSil
  44. çok teşekkür ederim...afiyetle inşallah...

    YanıtlaSil
  45. Şeftalili irmikli tatlı ilgimi çekti. Belki deneriz. Tebrikler harika bir çalışma daha ortaya koymuşsunuz.

    YanıtlaSil
  46. afiyetle inşallah...çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....