Blog Listem

17 Haziran 2019 Pazartesi

17 HAZİRAN 2019 PAZARTESİ SICAK BİR HAZİRAN GÜNÜ BİRAZ PUSLU...


Haziranın ortasına geldik bile...
Okullar kapandı..Sınavlar bitti...
Şimdi artık şehirler sakinleşir
 kıyılar hareketlenir...
sıcaklıklarımız 29-30 civarıymış..
yağmur var gibi birazcık bu hafta...
Güzel bir hafta olsun inşallah hepimize...


Dün babalar günüydü..
Allah başımızdan eksik etmesin
 canlarımızı...
Aramızdan ayrılanlar da
 nurlar içinde dinlensinler...
MEMLEKET HABERLERİ...
NİHAYET.. SONUNDA...
YILLAR.. YILLAR..YILLAR  SONRA...
TAM BİR YAZ TATİL KİTABI...

Kusursuz bir aile, kusursuz bir ev ve
kusursuz bir hayat…
Üç anne; Jane, Madeline ve Celeste
bunların hepsine sahip görünüyor.
Ama küçücük bir yalan yüzünden
her şey kontrolden çıkmak üzere...





BİR FİLM/DEMİR LEYDİ...

Nisan 1982'de Arjantin'in Falkland ve
Güney Georgia Adalarını işgal etmesi ile
başlayan ve altı hafta süren Falkland Savaşı'nda
yaşanan krizi odak noktasına alan film,
o dönem İngiltere'nin başında olan
Margaret Thatcher'ı ve yaşananları
beyazperdeye taşıyor.
Ay ben severim bu filmi 
nasıl oldu da atlamışım 
hemen bu gece inşallah....




BİR TARİF/KUSKUS SALATASI


Harika oluyor taktım ben buna bu aralar
sık sık yapıyorum çok pratik çok lezzetli 
içindekilerle besin değeri zenginleşen bir salata....

Malzemeler

  • 1 paket kuskus/ 2 adet közlenmiş biber
  • 5 yemek kaşığı garnitür/ Yarım demet maydanoz
  • 1 adet mısır konservesi/ 3-4 dal yeşil soğan
  • 10 adet kornişon turşu/ 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz/ Limon

Hazırlanışı

Kuskusu bol suda haşlayın.
Biberleri fırında közleyerek küçük parçalara bölün.
Maydanozu ve taze soğanları ince ince kıyın.
Turşuları küçük parçalara bölün,
mısırı ve garnitürü süzerek diğer malzemelere ekleyin.
Kuskusu süzün ve soğuk sudan geçirin.
İyice süzün ve tüm malzemeyi içine ekleyerek karıştırın.
Zeytinyağı, limon ve tuz katarak servis yapın.



DÜNYAMIZDAN BİLGİLER/BEYAZ GÖKKUŞAĞI 

beyaz gökkuşağı ya da sis kuşağı nedir?

Beyaz gökkuşağı sisli ortamda oluşur ve
sis yayı/ sis kuşağı olarak da geçer.
Sis kuşağı 0.05 milimetreden daha küçük
su damlacıklarından oluşur.
Küçük damlacıklar ışığı klasik gökkuşağını
oluşturan büyük damlalar gibi saçamaz.
Burada önemli faktör farklı renkli ışınların
dalga boylarıdır. Bu nedenle sis kuşakları
oldukça renksizdir.

Sadece kırmızı bir dış kenar ile
 mavimsi iç kenarı olur.

20 Kasım 2016 tarihinde İskoçya’dan
 Melvin Nicholson, tüm zarafeti ile,
kaydetmeyi başardığı yukarıdaki
beyaz gökkuşağı ile karşılaştığı
anı şu şekilde tarif etmiş:
“Büyünün de ötesindeydi.

Uzun süre hiç unutmayacağım anlardan birisi.”
HAYATA DAİR..İNSANA DAİR..


HER HAFTA BİRAZCIK İNGİLİZCE..


SAĞLIKLI YAŞAM /SAĞLIKLI BESLENME/


BOYUN SAĞLIĞI


İnsan başının ağırlığı ortalama 6 kilogramdır.
Ancak 6 kilogram olduğuna bakmayın
siz başınızı eğdikçe bu ağırlığın boynunuza
uyguladığı kuvvet gittikçe artar.
 60 derecelik bir eğim uyguladığınızda
boynunuza 27 kilogramlık bir yük binmiş oluyor.
Boynumuz bu yükü kısa sürede taşımakta zorlanmıyor
ancak saatlerce boynunuzu öne eğerek bir iş yaptığınızda
siz farkında olmadan iskeletinizin boyun kısmı zarar görebiliyor
ve dolayısı ile boyun ağrıları ortaya çıkıyor.
Size bu konuda tavsiyem hiç değilse telefonunuzla
uzun dakikalar geçiriyorken bunu aklınızda tutmanız ve
boynunuzu aralıklarla hareket ettirmenizdir.







PRATİK BİLGİLER

Yumuşak peynirinizi rendelemeden önce
yarım saat buzlukta bekletin.
Peynir sertleştiğinde rendeye yapışmaz,
daha kolay rendelenir ve yemeklerinizin
üstüne serpmek kolaylaşır.


HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER
Adam yorgun argın eve döndüğünde 5 yaşındaki çocuğunu kapının önünde beklerken buldu. Çocuk babasına, “Baba bir saatte ne kadar para kazanıyorsun” diye sordu… Zaten yorgun gelen adam, “Bu senin işin değil” diye cevap verdi. Bunun üzerine çocuk “Babacım lütfen, bilmek istiyorum” diye üsteledi. Adam “İllâ da bilmek istiyorsan 20 milyon” diye cevap verdi. Bunun üzerine çocuk “Peki bana 10 milyon borç verir misin” diye sordu. Adam iyice sinirlenip, “Benim senin saçma oyuncaklarına veya benzeri şeylerine ayıracak param yok. Hadi, derhal odana git ve kapını kapat” dedi. Çocuk sessizce odasına çıkıp kapıyı kapattı. Adam sinirli sinirli “Bu çocuk nasıl böyle şeylere cesaret eder.” diye düşündü. Aradan bir saat geçtikten sonra adam biraz daha sakinleşti ve çocuğa parayı neden istediğini bile sormadığını düşündü, “Belki de gerçekten lazımdı”… Yukarı çocuğunun odasına çıktı ve kapıyı açtı… Yatağında olan çocuğa, “Uyuyor musun” diye sordu. Çocuk “Hayır” diye cevap verdi… “Al bakalım, istediğin 10 milyon. Sana az önce sert davrandığım için üzgünüm. Ama uzun ve yorucu bir gün geçirdim” dedi… Çocuk sevinçle haykırdı, “Teşekkürler babacığım”… Hemen yastığının altından diğer buruşuk paraları çıkardı. Adamın suratına baktı ve yavaşça paraları saydı. Bunu gören adam iyice sinirlenerek, “Paran olduğu halde neden benden para istiyorsun?… Benim, senin saçma çocuk oyunlarına ayıracak vaktim yok” diye kızdı… Çocuk “Param vardı ama yeterince yoktu ” dedi ve yüzünde mahcup bir gülücükle paraları babasına uzattı; “İşte 20 milyon… Şimdi bir saatini alabilir miyim babacım?…”


58 yorum:

  1. Beyaz gökkuşağının masalsı bir görünümü varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Handancım gerçekten öyle...bayıldım ben de ...

      Sil
  2. Okullar tatil peki çocuklar ne olacak sorusu gündem de :(( Bir büyüse de bu konu kapansa diyorum bazen.

    YanıtlaSil
  3. çok hak veriyorum bu konuda size bir cadıcık annesi olarak ben de her yaz başı çalışa bir anne olarak strese girerdim ama sağlık olunca bir bakmışım yaz öyle veya böyle biraz anneanne biraz babaanne biraz arada ailecek tatiller derken hooop geçmiş bitmiş okul hazırlıkları başlamış bile...

    YanıtlaSil
  4. BABA SEVGİSİNİN YERİNİ HİÇBİR ŞEY DOLDURAMAZ. HİKAYE GERÇEKTEN DE İÇİMİ ACITTI. YİNE HARİKA BİR TAKVİM OLMUŞ. TEBRİKLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelerimiz babalarımız başımızın tacı...çok teşekkür ederim ...

      Sil
    2. YÜZDE İKİYÜZ HAKLISINIZ. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

      Sil
  5. İyi haftalar dilerim. Kuskus salatasına bayılırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de size canım...bugün yine yaptım hem pratik hem lezzetli hem besleyici...sevgilerimle...

      Sil
  6. Hayırlı haftalar babalar günü tüm babalrın kutlu olsun ayrıca baya nem var havada çok daraltıyor hayırlısı bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir bu hafta inanılmaz derecede nemli boğucu her akşamüstü de şakırdıyor hava kapalı kırkikindi yağmurlarıymış bunlar...

      Sil
  7. Oyyy...
    Hikaye çok manidar. Duygulandım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de etkilendim...çocuklarımızn önüne iş güç hayat gailesi geçiyor bazen ya deli oluyorum...

      Sil
  8. Çok farklı kulvarlarda konulara değindiğiniz için her paylaşımınızı merakla beklemekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimden geldiğince takvim taklidi yapıyorum işte:))...teşekkür ederim..

      Sil
  9. Beyaz sis kuşağı ne kadar da hoş, bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ben de hayran kaldım ona ya hiç bilmiyordum daha önce...

      Sil
  10. Yine ne güzel olmuş dolu dolu bilgiler var emeğine sağlık canım :)
    Demir Lady filmini izlemedim merakta ettim aslında.
    Ankara'da sürekli yağmur yağıyor.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir de ankara ya özendi 3 gündür:)) sevgilerimle...

      Sil
  11. Hikaye çok etkileyiciydi, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Selam. Kitabı değil ama dizisine bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabı da çok güzelmiş..dizisine de başlayacağım inşallah....

      Sil
  13. Merhaba. Hikayeniz yine çok etkileyiciydi. Çocuğun tek isteği babasıyla zaman geçirmekmiş meğerse. Boyun sağlığı hakkında söylediklerinizi daha önce duymamıştım. Demek boyuna bu kadar fazla yük biniyor dikkat etmek gerek gerçekten. Demir Leydi filmi ilgimi çekti izlemek isterim. Teşekkürler çok keyifli bir paylaşım oldu yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben son zamanlarda boyundan çekiyorum valla ihmal de ediyorum hiç iyi yapmıyorum...teşekkür ederim....sevgilerimle...

      Sil
  14. Okullar kapanınca etraf baya sakin ve sessiz oldu gerçekten.
    Hareketli kartpostallara bayıldım yine.Seyretmesi zevkli.
    Demir Leydi filmine izlemeye başlayıp, yarım bırakmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi kıyılar doldu sanırım...ben de çok seviyorum GIF leri...çocuk gibiyim :))

      Sil
  15. Hikâye çok duygusaldı ve ne yazık ki türlü sebeplerin buna yol açması üzücü. İnşallah kişisel olarakta çok önem bu konuda mümkün mertebe başarılı olabilir/im/iz. Evlatlarımıza kaliteli bir gelecek vermek adına bugünlerini çalmamak başarısına ulaşmayı her daim diliyorum.
    Diğer bilgilenmelere de bayıldım, ellerin, yüreğin, ruhun hep güzel olsun inşallah. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana katılıyorum canım inşallah...senin hep güzel olsun canım...sevgilerimle...

      Sil
  16. Demir Leydi benim de çok severek izlediğim bir filmdi. Hem Meryl Streep harika, hem de dönem filmlerini çok sevmekteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir seyretsem ben de zaten Meryl e hayranım .ben de dönem film dizi ve kitaplarına bayılırım tatlım...sevgilerimle...

      Sil
  17. Hikaye ne kadar güzeldi maalesef en önemli şeyler için hiç vaktimiz yok :( Gök kuşağını ilk defa gördüm ve hayran kaldım :) Yararlı paylaşımlarınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat gailesi hayatımızın önüne geçiyor günümüzde maalesef ki bu çok acı ...ben de çok teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  18. Demir Leydi'yi yakın zamanda izledim. Güzel bir filmdi. Paylaştığınız hikaye ise, bir çoğumuzun yarasına tuz basacak cinsten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şanslısınız ben daha fırsat bulamadım...hikaye aynen de öyle maalesef...

      Sil
  19. heeeey hadiii haftasonları bol bol denize ormana gidin yaaaa :) big little lies, yeni sezonu başladıııı, izleyebilirsiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orman yok deniz şükür var...hadi sen de gel...kitap bitsein eski yeni sezon hepsine başlıycam kısmetse tatlım...sevgilerimle...

      Sil
    2. karaburun vee kuşadası milli parkında var kuuu hihihi :)

      Sil
    3. kuşadasını biliyorum duydum hiç yolum düşmedi karaburun u bilmiyordum bile...aklımızda bulunsun tatlım deepcim sen de herbişeyi biliyon yaa:)))

      Sil
  20. ne güzel bir sürü güzel bilgi okudum gidiyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Haziran dolu dolu geçiyor. Karnesi, sınavı, babalar günü.. Şimdi sınav sonuçlarını beklemek var. Henüz ayın 18'i ve biz şu kadarcık güne neler sığdırmışız.:)..
    Kuskusu daha önce pilav olarak denemiştim. Salatasını da yapayım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla haziran çok hareketli başladı ilk yarı...ikinci yarı da güzel geçsin inşallah...salatası çok pratik ..sevgilerimle...

      Sil
  22. İlk resim süper, küçük ama büyük çok manidar :) pratik bilgiyi pizza için uygulayacağım :)

    YanıtlaSil
  23. benim de başım dertteydi yumuşak peynirlerle ben de uygulayacağım..afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  24. Yıllar sonra Binali-Ekrem buluşması çok özel bir şeydi. Umarım devamı gelir diyorum

    YanıtlaSil
  25. ilk gif resmi ne güzelmiş,hoşuma gitti..🙂 izmir bayağı nemli,kapıları da açamıyoruz ki her taraf da hamam böceği var,nem hamam böceklerini çoğaltıyor,çok çabuk ürüyolar..neyse herkesin babalar günü kutlu olsun..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de gif lere bayılıyorum hayaller kuruyorum bakıp bakıp balık burcuyum ya bu dünyaya hayal kurmak için gelmişim sanırım:)) çok nem var ...onlardan ödüm patladığı için evin her yeri tel başka çare yok gibi..

      Sil
  26. Hem sıcak hem yağmurlu günler yaşıyoruz. Dün bir dolu yağdı bizim buralara çiçekler falan boyunlarını bükmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir bugün yağmurları bitirdi sanırım biz artık eylüle kadar zor görürüz yağmuru...sıcaklar yolda sanırım doğal olarak...

      Sil
  27. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler
    https://www.blogemircan.com/ sitemi ziyarete sizide beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hemen ziyaret edip takibe alacağım...

      Sil
  28. Beyaz gökkuşağı ne kadar güzelmiş, hayran oldum :)) Sondaki hikayeyi de çok severim :))

    YanıtlaSil
  29. ben de hayran kaldım mucizevi birşey ...

    YanıtlaSil
  30. Love.
    www.rsrue.blogspot.com

    YanıtlaSil
  31. Demir Leydi'yi izlemeyi çok isterim ben de, hikaye harika, çocuklarımıza hatta ev hayvanlarımıza vereceğimiz en güzel hediyenin onlara vakit ayırmak olduğunu iyi biliyorum. Ne yazık ki, bazen ebeveynler bunu unutuyor:(
    Eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....