Blog Listem

1 Temmuz 2019 Pazartesi

1 TEMMUZ 2019 PAZARTESİ HAYDAAA TEMMUZ GELMİŞ PES DİYORUM.....


Haziran bitiverdi...Temmuz geliverdi....
hep böyle  oluyor...
Zaman çok hızlı akıp geçiyor...
Temmuz güzelliklerle dolu
geçsin inşallah hepimiz için...
Haftasonu ege kıyıları fırtınalıydı ve 
bir miktar serinlemişti...
Ama sanırım  sıcaklar kapıdadır...
bugün  36 derece civarıymış...






ÇOK AKLIMIZA GELMEYEN BİR BAYRAM


 AMA ASLINDA ÖNEMLİ...


Ülkemizde, 20 Nisan 1926 Tarihinde
kabul edilmiş olan kabotaj Kanunu, 
1 Temmuz 1926’da yürürlüğe girmiş
ve bu Kanun,
“Türkiye Limanları ve sahilleri arasında
yük ve yolcu taşınması ile kılavuzluk
ve römorkaj hizmetleri, Türk Vatandaşları
ve Türk Bayrağı taşıyan gemilerce yapılır”
hükmünü getirerek daha önceden
yabancılara açık olan bu faaliyetleri
bundan böyle sadece Türkiye Cumhuriyeti
vatandaşlarının yapabileceğini belirtmiştir.
Bu nedenle her yıl 1 Temmuz gününü


“Denizcilik ve Kabotaj Bayramı” olarak kutluyoruz


DÜNYAMIZDAN HABERLER


Bugün Meksika'nın Guadalajara kentinde etkili olan
dolu fırtınası kentin altı mahallesini
kalın bir buz tabakasıyla örttü.
Hava sıcaklığının yaklaşık 29 derece olduğu kentin
buzla örtülmesi alışılmadık görüntülere neden oldu.
Vali Enrique Alfaro AFP'ye yaptığı açıklamada
"İnanılmaz bir olaydı. Sonra kendimize
iklim değişikliği gerçek mi diye soruyoruz...


Bunlar daha önce eşi benzeri görülmemiş doğa olayları" dedi.  


                                     BİR KİTAP



Hayatımın en mutlu ânıymış, bilmiyordum.”


Nobel ödüllü büyük yazarımız Orhan Pamuk'un

harikulade aşk romanı bu sözlerle başlıyor...


1975'te bir bahar günü başlayıp

günümüze kadar gelen,
İstanbullu zengin çocuğu Kemal ile


uzak ve yoksul akrabası Füsun'un hikâyesi


                           BİR FİLM

Sağlık lisesinden yeni mezun olup,
kasabanın sağlık ocağında hemşireliğe
adım atan Hanife ve aykırı kzı kardeşi Hatice,
küçük ve kendi halinde, muhafazakar bir
kasabada yaşamaktadırlar.
Hanife ne kadar çekingen ve içine kapanıksa,
Hatice bir o kadar haylaz, laf dinlemez ve
 başına buyruktur.
Edebiyata meraklı Hanife kimselere göstermeden
bir şiir defteri tutarken, Hatice çevresindeki herkesi
unutacak kadar şarkı söylemeye tutkundur.
Bir gün yeni atanan kaymakamın oğlu Tarık
kasaba merkezine gelir ve iki kız kardeşin hayatı
o günden sonra tamamen değişir...


                           BİR TARİF/  PRATİK BİR DONDURMA

Malzemeler

  • 2-3 adet olgunlaşmış muz/6 adet medine hurması (bir gece suda bekletilmiş)
  • 1 çay bardağı kadar süt/İstediğiniz farklı meyveler varsa
  • arzu ettiğiniz miktarda kullanabilirsiniz

Hazırlanışı

Olgunlaşmış muzları ve hurma dışındaki diğer meyveleri dilimledikten sonra 
bir buzdolabı poşetine koyarak buzlukta dondurun.Dondurucudan çıkardığınız meyveleri ve hurmayı
blender'a ya da mutfak robotunuza koyun. Önce düşük devirde meyvelerin parçalanmasını 
sağladıktan sonra ara ara karıştırarak 1 çay bardağı sütü ekleyin. 
Sütün tamamını birden eklemek yerine yavaş yavaş ekleyip karışımınız kıvam 
alıncaya kadar blender'dan yüksek devirde geçirmeye devam ederseniz daha homojen
bir karışım elde etmiş olursunuz.Dondurma karışımınızı bir kutuya ya da kalıba 
koyarak buzlukta 35-40 dakika beklettikten sonra dilediğiniz şekilde süsleyip tüketebilirsiniz.


BİZİM EVDEKİ TÜYLÜ PONÇİĞİN SİESTA HALLERİ...

Sıcaktan nefret ediyor bizim tüylü ponçik...
Klima nereye geliyorsa oraya gidip yatıveriyor...
En sevdiğim şey işim yoksa kitabımı alıp yanına kıvrılmak ...


SAĞLIKLI YAŞAM /SAĞLIKLI BESLENME/OSTEOPATİ NEDİR?

Annemi randevu almayı başarabilirsem götüreceğim

 de önce bir araştırayım dedim...

Osteopati, sadece ellerle uygulanan bütüncül bir tedavi yöntemidir. 
Osteopati; vücuttaki problemi sadece ağrı olan bölgede aramaz.
Ağrının kaynağını tespit ederek sorunu çözmeye çalışır. ...
 Osteopati WHO ( Dünya Sağlık Örgütü ) tarafından
bir teşhis ve tedavi yöntemi olarak kabul görmüştür.

Vücuttaki hareket, dolaşım, sinir sistemi ve organların doğru
çalışmasını uyararak vücudun kendini iyileştirme potansiyelini
harekete geçirmeye çalışır. Böylece vücutta iyileşme sağlanabilir.
Bu tedavi yaklaşık 140 yıl önce Amerikalı doktor Andrew Taylor Still
tarafından geliştirilmiştir. Amerika' da ve Avrupa' da
 yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
Vücutta her sistemin birbiriyle uyumlu çalışması gerekir.
Bu sistemlerden birindeki aksaklık vücudun genel işleyişini aksatır.
Bu da vücutta fonksiyon bozukluklarına neden olur.
Bu fonksiyon bozuklukları sonucu ağrı ortaya çıkar.
Bu fonksiyon bozuklularını tespit edilere tedavi edilmeye çalışılır.




HAYAT YOLCULUĞU
Başka ne çare zaten..
                         PRATİK BİLGİLER

çekiçle çivi çakarken, çiviyi sabit tutmak için
mecburen parmaklarımızı kullanırız.
Çiviyi çakmak için, çekici hızlıca sallarken
parmaklarımızın zarar görmesi an meselesidir.
Çivi çakarken, çekiçle parmaklarınıza zarar
vermek istemiyorsanız,
düz ve plastik bir tarak kullanabilirsiniz.
Tarakla çiviyi sabit tutarak, çakma işlemini
gerçekleştirebilirsiniz,
elleriniz de sapa sağlam kalır.

                       ARADA GEZELİM BARİ/DELHİ

Başkent Yeni Delhi, bir yandan geniş caddeleri, 

yeşil parkları, lüks otelleri, mağazaları, kafeleri,

diğer yandan üç şeritli yolda altı arabanın ve

tuktukların geçtiği trafiği, sokakta yaşayan insanları,

caddelerde dolaşan maymunları ile rengârenk bir şehir

.Hindistan’a gitmek için en uygun zaman

 Kasım-Şubat ayları arası.   




İLGİNÇ BİLGİLER/MARİANA ÇUKURU

Mariana Çukuru, 
Dünya üzerinde bilinen en derin noktadır.

Büyük Okyanus'ta, Guam Adası'nın güney batısında,

Japonya ve Endonezya arasında,

iki ülkeye de aşağı yukarı eşit uzaklıkta yer alır.

Yapılan son ölçümlere göre en derin noktası yaklaşık

10.994 metredir.

Uzunluğu 2.542 kilometre, genişliği ise 69 kilometredir.



HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER

LEYLEK MEVSİMİ

Aylardan hazirandı.
Leylek yavruları yumurtadan çıkalı henüz bir ay olmuştu.
İrileşmişlerdi.
Ancak hala uçamıyorlardı.
Yuvada anne ve babanın getirdiği yiyeceklerle beslenmek zorundaydılar.
Marmara’da sıcak bir ikindi vaktiydi.
Uludağ zirvelerinden inen 6 kartal, Bursa Orhangazi'de bir leylek yuvasına saldırdı.
Anne ve baba leylekleri öldürüp, 4 yavruyu kaçırdılar.
Aradan bir kaç gün geçti.
Yine bir grup kartal, yine Orhangazi'de başka bir leylek yuvasına saldırdı.
Ancak bu kez yuva boştu.
Nasıl haberleştilerse, leylekler yavrularını güvenli bir yere gizlemişti.
Sonra her yerden haberler gelmeye başladı.
Kartallar gruplar halinde leylek yuvalarına saldırıyordu.
Bir kaç gün sonra ülkenin dört yanından Bursa, Aydın ve Trakya'ya yüzlerce leylek gelmeye başladı.
Aynı şekilde kartallar da toplanıyordu.
İnsanlar çevrelerinde leylek ve kartal sayısının olağanüstü arttığının farkındaydı.
Gökyüzünde bir hareketlenme vardı.
Bir şeyler oluyordu.
Bu kuşlar neden toplanıyordu?
Bu neyin habercisiydi?

Leyleklerin ve kartalların toplanması iki ay sürdü.
Aylardan Ağustos'tu.
Aydın'da Menderes deltasında inanılmaz bir savaş başladı.
Havada amansız bir mücadele vardı.
Bir tarafta leylekler, diğer tarafta kartallar.
Halk başı yukarıda bu savaşı izliyordu.
Kartallar güçlü pençeleriyle, leylekler de uzun gagalarıyla savaşıyordu.
İnsanların gönlü leyleklerden yanaydı.
Köylüler yaralanıp yere inen leylekleri tedavi etmeye çalışıyorlardı.
Nineler yaralı leyleklerin başında dua ediyordu.
Hatta Kızılay'ı göreve çağıranlar bile oluyordu.
Kimileri ağaçlara tırmanıyor, yuvalardaki yavru leyleklere yiyecek ulaştırıyordu.
Ülkenin genelkurmay başkanı Mareşal Fevzi Çakmak'ın bu savaşa müdahale etmesini isteyenler bile vardı.
Ama günler geçiyor, savaş sürüyordu.
İki taraf da kayıplar veriyordu.
Daha da ilginci hem leyleklere, hem de kartallara ülkenin değişik yerlerinden sürüler halinde takviye geliyordu.

Herkes birbirine soruyordu.
Bu savaşı kim kazanacak?
Kartallar güçlüydü ama leylekler sayıca üstündü.
Üstelik daha organize idiler.
Genç leylekler kartalları yoruyor, tecrübeli yaşlılar ise yorulan kartala öldürücü gagayı vuruyordu.
Ayrıca insanların yardımı nedeniyle leyleklek yerleşim birimlerine yakın bölgelerde savaşıyordu.
Kartalların savaşı ormanlık, dağlık alanlara çekmesine izin vermiyorlardı.
Her yerden ölü ve yaralı haberleri geliyordu.
Sayıları yüzlerle ifade ediliyordu.
Neyse ki günler sonra savaş bitti.
Kazanan sayıca üstün olan leyleklerdi.
Kartallar bölgeyi terketmek zorunda kalmıştı.

*.   *.   *

Bu bir kurgu değil.
Bir öykü de değil.
Zaytung haberi hiç değil.
Yaşanmış bir olay.
1934 yılında yüzlerce insanın izlediği ve Cumhuriyet dahil pek çok gazeteye konu olmuş  bir savaş bu.
Hatta, o günlerde Türkiye'de bulunan New York Times gazetesinin muhabirinin Amerika'ya bu haberi geçtiği söylenir.
Derler ki, leyleklerin ve kartalların savaşı bir kaç yıl sonra Kara Harp Okulu'nda havacılık dersinde işlendi.
İki tarafın savaş taktikleri öğrencilere anlatıldı.

*.   *.   *

Kıssadan hisse.
Yıllar önce yaşanan bu leylek ve kartal savaşı tarihi bir gerçeği hatırlatıyor bize.
"Birleşenler kazanır."
Kartal güçlü olabilir.
Acımasız, saldırgan olabilir.
Ama unutulmamalı.
Kartalı vuran, kendi tüyünden yapılan oktur.



67 yorum:

  1. Ne kadar mükemmel bir sayfa olmuş yine... Sizi yürekten kutluyorum.

    Mariana Çukuru'nu duydum ama bu kadar büyük olduğunu bilmiyordum ve dehşete düştüm. Kim bilir niçin var ve orada? Sırlar çok dünya üzerinde. Mevsim değişiklikleri çok endişe verici. Acil önlemler alınmazsa daha da kötüye gidecek gibi... En azından çocuklarımızı düşünerek ona göre hareket etmek ve önlemler konusunda dünya çapında çok fazla organize olmak gerekiyor.
    Ponçik çok tatlı, siz de benim için mıncıklayın o şeker şeyi :)
    Hiç bir şeyi atlamamışsınız. Kabotaj Bayramı tüm denizcilerimize kutlu olsun...
    En son olarak leyleklerle kartalların savaşını okurken o kadar heyecanlandım ki, onun da vardır bir hikmeti diye düşündüm, ne kadar üzülsem de. Tabii daha çok leylekler için üzüldüm.
    Temmuz ayının size mutluluklar getirmesi dileklerim ve sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mariana çukurunda bile plastik şişe bulunmuş nasıl da kirletiyoruz doğayı..çok acı...doğa ana da sonra kızıyor bize..Şu Meksika da ki dolu fırtınası gerçekten görülmüş şey değil insanlar kısa kollu gezerken birden bire bir anda ortalik ne hale gelivermiş..can kaybı olmaması mucize ...Bu hikaye beni gerçekten çok etkiledi daha önce hiç duymamıştım...amin inşallah..hepimize mutluluklar getirsin ...sevgilerimle...

      Sil
  2. Dondurma tarifi güzeldi. Denemeye değer :)

    YanıtlaSil
  3. Dolu dolu bir takvim yaprağı olmuş. Zaman ne çabuk geçiyor değil mi? Temmuz geldi bile :) Masumiyet müzesini okudum ardından denk geldi birde filmini izledim, Unutursam Fısılda afişi ile meraklandırdı ve güzel bir film bu dedirtti, muzlu bir dondurma tarifi benim de var bundan azıcık daha farklı, ponçik ise çok tatlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasıl hızlı geçiyor hiç anlamadan...masumiyet müzesinin bir de gerçekten müzesi varmış ama ben daha gidip göremedim...tam eski Türk filmleri tadında keyifle izleniyor..sevgilerimle...

      Sil
  4. Osteopat bu ay ne çok karşıma çıkan bir kavram oldu. Arkadaşım gitmiş ve çok memnun kalmış.

    Kabotaj bayramı kutlayacak bir durumumuz olmayabilir yakında. Sanki geçen gün Türk klavuz olmasa da olur gibi bir madde gördüm biryerlerde :(

    Kartallarla leylekleri görmedim ama kargaların birleşip kedilere saldırdıklarını gördüm. Bir kargalar kadar olamıyoruz diye düşündüm.

    Temmuz çok güzel geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de annemi götüreceğim kısmetse çok zor randevu alınıyormuş İzmir de bir tane varmış galiba..umarım annem da ağrılarından kurtulabilir...gerçekten hayat kalitesini düşürmeye başladı bu ağrılar zavallımın...ay gerçekten kargaları ben çok gözlemliyorum çok akıllı ve kurnaz hayvanlar çok ilgimi çekiyorlar..inşallah harika geçsin ...sevgilerimle...

      Sil
  5. Dondurmayı çeşitli biçimlerde yapıyordum ben de bir ara. Yeniden başlamalı. Satınların içinde ne olduğu belli değil..

    YanıtlaSil
  6. en iyisi mümkün olduğunca evde sağlıklı yapmak ama işte kolayımıza geliveriyor...afiyetle inşallah...sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, bir süredir bloğunuzu zevkle okuyorum. Kabul ederseniz minik bir önerimi sizinle paylaşmak isterim. Kullandığınız her farklı tipografi seçimi, italik, altı çizili, iki yana yaslı veya sola yanaşık metinler okumasını zorlaştırıp, güzellik oldu temanızı zedeliyor. Kim bilir belkide özenli takviminizi hareketlendiriyorsunuz :) Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi ben marina çukurundaki alt çizgileri koymadım sonra sildim update yaptım silindi görünüyordu yine var yine var ..şeytanın işi değil de nedir bu ...kabus gibi yaaa...

      Sil
  8. Valla doğru söylüyorsunuz o alt çizgiler nerden çıktı bir de ben bilsem!!!! bazen benim sayfaya şeytan falan karışıyor tövbe tövbe:)))benim yapmadığım şeyler çıkıyor meydanaççç düzeltmeye çalışıyorum bazen başarabiliyorum bazen başaramıyorum ama dediğiniz doğru ne kadar sade o kadar iyi aslında...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzeldi yine, her birini keyifle okudum, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de zaman ayırıp emek verdiğiniz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  10. ilginç bilgiler vermişsin yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takvimcik ilginç bilgileri paylaşmayı seviyor kendi de öğreniyor böylece...

      Sil
  11. ORHAN PAMUK'UN ESERLERİNİ GENELDE SIKICI BULURUM. BELKİ BU AŞK ROMANI DAHA AKICIDIR. TAKVİMİ YİNE BEĞENDİM. TEBRİKLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Pamuk 'un ilk 2 kitabı Cevdet Bey ve oğulları ile Beyaz kale y di galiba diğerlerri için dediklerinize katılmamak mümkün değil..Bunu ben de okumadım henüz...takvimcik teşekkür ediyor...

      Sil
    2. Rica eder; başarılarınızın devamını dilerim.

      Sil
  12. Havanın 29 derece olduğu kentin buzla örtülmesi.. Ahh küresel ısınma ahhh... Dünyaya hiç iyi bakmadık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok acaip bir olay yaşanmış şükür ki can kaybı yok...Allahımızn bize emaneti bu cennet gezegene kesinlikle hiç iyi bakamadık maalesef ki

      Sil
  13. İnsanoğlunun kurcalamadığı,dengesini bozmadığı yer yok ya... Unutursam Fısılda güzel film.Orhan Pamuk romanlarını pek sevmemiştim.Şimdi yeniden okumayı deniyorum.İstanbul Hatıralar ve Şehir'e başladım.Bakalım ne olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef öyle..şu cennet gezegene gözümüz gibi iyi bakmalıydık aslında...keyifli okumalar dilerim...

      Sil
  14. Edebiyat, sağlık, tarih ve güncel konular. Bir gazete eki tadında mükemmel bir tarzınız var. Bu emek dolu çalışmanız için sizi tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  15. çok teşekkür ederim zaman ayırıp emek verip ilgilendiğiniz için..takvimcik elinden geleni yapmaya çalışıyor...

    YanıtlaSil
  16. Bence de pes valla, ne çabuk dedim Temmuz a girince :))
    Meksika daki dolu resimlerini inceledim, şaşırdım kaldım. Filmlere konu olmuş görüntüler bunlar, demek tüm Dünya yaşayacak artık bunları :((
    Yaaa kedişlerimiz aynı cinsmiiiiş, nasıl sere serpe yatmış klimayı bulunca :)
    Çok vurmuşluğum vardır elime çekici :))
    Sevgiler, yine dolu dolu bir post olmuş :)

    YanıtlaSil
  17. benim de var vurmuşluğum maalesef çok sinir bir şekilde acımıştı:)) çok ilginç bir hava olayı gerçekten...gezegenimizin dengesi falan kalmadı artık...sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  18. Valla ben Temmuz ayına biraz üzgün başladım sonu hayır olsun.
    Size musmutlu bir ay olsun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyamam inşallah devamı süper güzel geçer...sevgilerimle...

      Sil
  19. Harika doli dolu takvim olmuş elinize saglik
    Dondurmayı not aldim

    YanıtlaSil
  20. Kartal Leylek hikayesi gerçekten ibretlik.

    YanıtlaSil
  21. Dopdolu ve şahane bir takvim olmuş :)
    Doğa Ana intikam alıyor demek istemiyorum ama, biz insanların ettiklerinden dolayı olası bir dönüşüm geçiriyor maalesef :(
    Unutursam Fısılda filmini çok beğenmiştim. Duygudan duyguya geçiyor insan izlerken.
    Ve bayılırım kelebeklere :)
    Ponçiğe ve tabii ki sana sevgiler kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de severek izlemiştim o filmi..bizden de sana sevgiler...

      Sil
  22. Zaman hızlı akıyor... Temmuza hemen geldik!

    YanıtlaSil
  23. Ooo ellerine sağlık. Bayıldım bu takvim sayfasındaki bilgilere. Hele kargalarla leylekler arasındaki savaş inanılmazdı. Bir hikaye sanmıştım başta. :O Çivi çakma önerisi, kitap ve film tanıtımı harikaydı. okudum ve seyrettim bu önerilerini. İstanbul' dayken Kabotaj bayramında gemi yolculuğu yapardık arkadaşlarla mutlaka :)
    Çok beğendim sayfanı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine çok sevidim çok mutlu oldum canım...gemi yolculuğu ne güzelmiş...çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  24. Çok güzel bir takvim olmus yine ne kadar emek veriyorsun cok takdir ediyorum. Kabotaj bayramı eskiden daha çok gündeme gelirdi diye hatırlıyorum ben 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takvimcik keyfile hazırlanıyor her hafta sizlerden güzel yorumlar aldıkça...desteğiniz için çok teşekkür ediyorum...sevgilerimle...

      Sil
  25. Yine çok özenle hazırlanmış bir takvim .Kartal ile leylek arasındaki olayı hikaye sandım. Meğer gerçekmiş.Ne kadar ilginç hiç duymamıştim .Leyleklerin galip gelmesine mutlu oldum. Cıvı çakarken tarakla sabitleme işime yarayacak bir bilgi oldu :)
    Emeklerine saglik❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hikaye sandım ve çok şaşırdım ...çok teşekkür ederim..sevgilerimle..

      Sil
  26. Gerçekten de tarak ile çiviyi sabit tutmak çok iyi fikir. Geçmişte çok defa parmaklarımı ezmiştim. Çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanın canı çok yanıyor bilirim:)))ben de çok teşekkür ediyorum...

      Sil
    2. Rica ederim, takvimcik. Başarılar.

      Sil
  27. Masumiyet Müzesi'nin ilk cümlesini çok seviyorum, hayatımızın güzel anlarını hep sonradan fark ediyoruz böyle. Kediş ne güzel de uzanmış, yazın ben de kendimi onun gibi hissediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru hepimiz yapıyoruz aynı hatayı sanırım...sanırım sıcaklarda hepimiz birazcık kedileşiyoruz...

      Sil
  28. ay yaa sıcak evet sıcak insanın bişey yapası gelmiyor yatmaktan başka, haklı kediii, bi de dondurmaya katılıyorum, yapılcak en güzel şey ooo hıhıhım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşırı sıcak ama söz verdim şikayet etmeyeceğim:)) en güzeli klima yatak kitap kedi:))

      Sil
  29. Tüm başlıklar birbirinden faydalı olmuş, filmi çok begenmiştim, kitap da şahanedir, dondurma çok pratik deneyecegim :)

    YanıtlaSil
  30. Faydalı bilgilerle renk katmışsınız, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum ve destekleriniz için sizin de elinize sağlık

      Sil
  31. awesome article..
    thanks for visiting my blog and have a nice day

    YanıtlaSil
  32. Ah o çekiç ah ben uğraşmayı ve birşeyler tamir etmeyi yapmayı seviyorum tabi çekiç te çok iş görüyor özellikle güzel parmak morartıyor :)Dondurma enfes tarifiniz teşekkür ederiz arkadaş o kadar dolu ki şamşırdım hangisine yazacağıma emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah korusun vallahi dikkatli olmak lazım...çok teşekkür ederim...

      Sil
  33. Masumiyet müzesi aslında okumak ıstiyorum ama pek çok yorum fazla erotik demiş kararsız kaldm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de henüz okuyamadım bu yorumları görmemiştim...

      Sil
  34. off müthiş dolu bir yaprak daha, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  35. Masumiyet müzesini okumak lazım aslında.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba. Sizin şu ponçiğe bayılıyorum ben. Kedileri çok severim zaten ama gri kedileri ayrı severim. Ne güzel yatmış maşallah ona. Masumiyet Müzesi benim en sevdiğim kitaplardan biridir. Aslında Orhan Pamuk kitaplarının tümü için aynı şeyi söyleyebilirim. Kar, Kafamda Bir Tuhaflık, Kırmızı Saçlı Kadın en sevdiklerimden. Cevdet Bey ve Oğulları ve Kara Kitap'ı da unutmamak gerek tabi. Ustanın kitaplarını arka arkaya okumuştum bir ara. Zaman zaman da tekrar okurum. Tabii Masumiyet Müzesinin gerçekte var olması ve insanların burayı ziyaret edebilmesi onu daha özel kılıyor. Çok teşekkürler keyifli paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
  37. Çok tatlı bir bloğun var gercekten. Takvim de güzel olmuş. Kalemine sağlık . Zaman gerçekten şu gibi akıp gidiyor.
    Ben de bloguna beklerim.
    https://hazalndunyasi.blogspot.com/?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hemen ziyaret edip takibe alıcam seve seve ...sevgilerimle...

      Sil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....