Blog Listem

22 Temmuz 2019 Pazartesi

22 TEMMUZ 2019 PAZARTESİ BUGÜN BİR TÜRLÜ KENDİME GELEMEDİM NEDENSE....


Yeni hafta harika geçsin hepimiz için...
Ben nedense hiç enerjik hissetmiyorum bugün...
Sanırım az uyuduğum için toparlayamadım...
Oldukça sıcak bir hafta olucak sanki...
35-36-37 civarı..


https://www.youtube.com/watch?v=zlviStCMzFk
Şu yaz konserlerinden kaç yıldır
 kısmet olup da yakalayamıyordum...
Bu yıl daha kararlı davrandım ve
yeteneğine şarkılarına  kişiliğine
hayran olduğum
 sevgili Candan Erçetin 'in
konserini yakaladım ...
İyi ki de yakalamışım
.

En sevdiğim şarkısını 
siz de dinlemek isterseniz eğer
resime tıklamanız yeterli olacaktır.


BİR KİTAP

Karla kaplı bir gecede, ışıltılı hayatıyla

magazin haberlerinin gündeminden

düşmeyen güzeller güzeli manken

Lula Landry evinin balkonundan

düşüp hayatını kaybeder.

Tüm deliller intiharı işaret ederken

Lula'nın ağabeyi John, cinayet şüphesiyle

Özel Dedektif Cormoran Strike'ın kapısını çalar.



BİR FİLM/UÇUŞ PLANI

Kyle Pratt’ adındaki uçuş mühendisinin
eşi Berlin’de henüz vefat etmiştir.
Genç kadın şimdi kocasının tabutu ve
altı yaşındaki kızı Julia ile birlikte
New York’a geri dönmektedir.
Uçak havalandıktan üç saat kadar sonra
Kyle bir anda uyanıp kızının yanında

olmadığını fark eder.


TON BALIKLI KİNOA SALATASI
Malzemeler
1 su bardağı kinoa/Üzerini geçecek kadar su
Konserve ton balığı/2 adet salatalık

2 adet domates/4 dal taze soğan

Yarım demet dereotu/Yarım demet maydanoz

yemek kaşığı zeytinyağı/1 yemek kaşığı

1 çay kaşığı nar ekşisi/1 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı

Kinoayı üzerini geçecek kadar su ilavesiile geniş
 bir kapta bekletin. Şişen kinoalarıbol suda duruladıktan
 sonra suyunusüzdürün ve tencereye aktarın.
Üzerini geçecek kadar su ile 15 dakikakadar pişirin.
 Suyunu çeken ve haşlanankinoaları aralıklı olarakkarıştırın
 vesoğuması için bekletin.Soyduğunuz salatalıkları ve
domatesleriufak bir şekilde doğrayın.Taze soğanları,
 halka halka doğrayın. Maydanoz ve dereotunu incecik kıyın.
Salatanın sosunu hazırlamak için;zeytinyağı, nar ekşisi ve
 tuzu bir kaptaçırparak karıştırın. Kinoayı ve tüm
 salatamalzemelerini derin bir karıştırma kabınaaktarın
 ve hazırladığınız sosla sunuma hazırlayın.


BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

BENİ DE HER SABAH GELİP BOL BOL YALIYOR
BİZİM ŞAPŞİK TÜYLÜM ZATEN:))


Belki çok şaşırtıcı değil ama Cornell Üniversitesi’nde
yapılan bir araştırmaya göre kediler
zamanlarının %30 ile 50 arasını kendilerini
temizlemek için harcıyorlar. 
Kendini temizlemenin birçok yararlı yanı vardır;
kendini serinletir, rahatlatır, kan dolaşımını rahatlatır
ve avcı hayvanların dikkatlerini çekecek kokulardan kurtulur.
Bazen kediniz sizi bile yalayabilir, bu onun sizi ailesinin bir
parçası olarak gördüğünün işaretidir. Tadını çıkarın!

ARADA GEZELİM BARİ/PORTO

Modern ve tarihi mimari yapıtları bir arada sunan Porto,
 Portekiz‘in ikinci büyük şehri olarak öne çıkıyor.
Başlıca gezilecek yerler listesi;
Aliados Meydanı),  Palácida Bolsa (Borsa Sarayı),
Se do Porto (Porto Katedrali),Casa de Musica ( Konser Salonu)
Igreja de Sao Francisco (San Francisco Kilisesi)
Ponte Dom Luis I (I. Dom Luis Köprüsü),
 Serralves Vakfı Çağdaş Sanat Müzesi
Livraria Lello e Irmao (Sahaflar Çarşısı)

PRATİK BİLGİLER/PÜF NOKTALARI

Daha yumuşak ve lezzetli makarnalar için,

pişirirken su yerine süt kullanabilirsiniz.




SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME



ÇOK KORKARIM!!! 

GÖRÜRSEM ASLA GİRMEM O DENİZE!!!

Denizanası temasında yanma, kızarıklık,

 şişlik ve ağrı belirtileri görülür.
Birkaç saatte bu belirtiler geçebilir.
Ancak zehirli olan denizanası temasında zehirleyen
türün büyüklüğü, kişinin bağışıklık sistemi ve
yaşına göre ciddi sonuçlar ortaya çıkabilir.
Genel olarak ciddi zehirlenmelerde kas krampları,
karında şişlik, his kaybı, ciddi sırt ağrısı,
konuşma zorluğu görülür. Deriye temas eden canlı en
kısa sürede deriden uzaklaştırılarak hasta hemen bir
sağlık kuruluşuna götürülmelidir.
En önemli nokta olarak denizanası temas eden bölge
asla tatlı su ile yıkanmamalıdır.
Tatlı su deri üzerinde kalan denizanası parçalarının
içindeki zehri açığa çıkararak daha fazla zarar verebilir.
Tatlı su yerine temas edilen bölge, alkol, sirke ya da
deniz suyu ile iyice yıkanmalıdır...

HAYAT YOLCUĞUMUZ İÇİN


HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER


Çocuk peltekmiş. Öğretmeni tahtaya kaldırmış ve tahtadaki
“kedi sütü iç” yazısını okumasını istemiş. Çocuk:
- Tedi tütü it.
Öğretmen bağırmış “doğru söyle” demiş. Çocuk yine:
- Tedi tütü it.
Öğretmen çok sinirlenmiş ve çocuğu dövmüş,
“doğru oku dedim sana şunu!” demiş.
Çocuuğun artık canına tak etmiş ve bağırmış:
- Anatını tittimin tediti ittene tu tütü!

67 yorum:

  1. Nemle birlikte kılımızı kıpırdatma enerjimiz azalıyor.

    Filmi izlemiştim, Allahım bir.anne için ne çıldırtıcı bir şey çocuğun yoktu denmesi.

    Kinoayı seviyorum da yıkaması sıkıcı.

    Erdek'te çarpmıştı deniz anası beni. Sirke ile sildik. Üzerine de stileks sürdük anında acısı da kızarıklığı da geçti.

    YanıtlaSil
  2. aynen çok gerilmiştim seyrederken feci birşey...en doğrusunu yapmışsınız ...ben gerçekten çok korkuyorum küçükken ayvalık sarımsaklıyı bir basarlardı denizin üstü silme denizanası olurdu onlar gidene kadar denize veda...

    YanıtlaSil
  3. Ucuş Planı filmi televizyona iki ya da üç kez geldi, üçünü de aynı keyifle izlemiştim. En sevdiğim filmlerdendir. Hele finali çok hoşuma gitmişti. Senaryosunu da çok beğendim. Film boyunca hop oturup, hop kalkıyor insan. :) Kısaca çok sevdiğim filmlerdendir. Yine gelse de yine izlesem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de çok beğenmiştim 2. kez bile izlenir...sevgilerimle...

      Sil
  4. Heeey.... yine harika bir takvim hazırlamışsın tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiyseniz ne mutlu takvimciğe...

      Sil
    2. Çok beğendim inan ol ki, gerçekten çok zengin içerik var.

      Sil
  5. Ne güsel okudum okudum taaaa ki o deniz anası kısmına gelinceye kadar ;)) Anılarım var, ayyy çok kötü... Bi de niye ana demişler o heyvana hiç anlamış diilim ;))Neyse ki tedi tütünü itteneee diye bağırıp rahatladım. ;))
    Sıcak da enerji düşüşü kaynağı bence ;)) Aman hemencecik geçmiştir inşallah, benim ki yatılıya kaldı, pek bi sevimsiz, çok yoruyo ;))
    Mutlu haftalar güzelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. niye ana demişler bi bilsem:))) bugün bir tık daha iyi gibiyim sanırım akşam verimli uyudum...haftasonu eşimle gerildik...o işlerinden dolayı gergin zaten..neyse ...hayat işte...hayat gailesi içinde yuvarlanmaca...başka ne çare...yine de çok şükür...sağlıklar olsun da...gerisi olup biter ....kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  6. heey çeşmede tatildeydiniz o zaman yani de miii, yoksa konserden eve dönmek zor olurduuu :) hem kinoa hem ton oluyo yani öyle miiii :) tütü teverim, mütli ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ayol nerdeee ...döndüm vallahi...ertesi günü iş vardı...

      Sil
  7. Konsere sevindim, sevdiği birini canlı dinlemek insanı mutlu ediyor :)
    Sondaki kedi çok tatlı :)))))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten Ezgicim uzun yıllar olmuştu kısmet olup da gidememiştim çok mutlu oldum ...sevgilerimle...

      Sil
  8. Bir yerde okumuştum kedilerin tüyleri pis ve kabarıksa susuz ve aç kalmışlardır tükürük bezleri kurumuştur diye doğru yani ton balıklı salatayı severim yine güzel bir harman olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı bilgiyi ben de yeni okudum ve şimdi öyle kedi görürsem hemen su bulmaya çalışıyorum ve üzüntüden kahroluyorum...ben de teşekkür ederim...

      Sil
  9. Havaların sıcaklığı yüzünden benimde hiçbir şey yapasım yok.
    Bende çok severim Candan Erçetin Yalan şarkısını
    Zevkle okudum yazını eline
    sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin de elinize sağlık güzel yorumunuz ve desteğiniz için ...sevgiler..

      Sil
  10. guguk kuşu serisinin 2.kitabını bulup almıştım ama ilk kitap elimde olmadığından okuyamadım. Kitabın dizisi de çıktı bir ara onu da izleyeceğim. Harika tavsiyeler vermişsiniz teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa dizisi de mi varmış..hemen bulayım chernobyl ve strangers things bitti big little lies a devam ediyorum o da bitince buna başlıyayım en iyisi ...teşekkürler....

      Sil
  11. Bu arada ben de sizi takibe aldım. Güzel bir blogunuz var başarılar dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...ben de size başarılar dilerim..

      Sil
  12. Salam. Uçuş planı filmini izləmişəm maraqlı filmdir. Dəniz anası haqdakı və pişik(kedi) haqqındakı məlumat da maraqlı idi.

    YanıtlaSil
  13. selam ve sevgi benden olsun...çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  14. deniz anasının bu kadar tehlikeli olduğunu bilmiyordum ya çarpınca demekki zarar verebiliyormuş
    makarna ve süt ikilisini ilk defa sizden öğrendim bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sanırım sadece bazı türleri için geçerli bir bilgi bu....

      Sil
  15. Gün oldu çarşamba ben hala enerjisiz bir şekilde geziyorum, inşallah sizde enerji yükselmiştir :) Bu arada kinoa salatasının her türlü halini severim, mm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi benim enerji de hiç toplanmadı bu hafta şarj edemedim bugün perşembe hayırlısı bakalım

      Sil
  16. harika bir çalışma olmuş elinize sağlık...
    yaz konser ücretleri biraz pahalı burda...çoluk çocuk eklenince külfet çok oluyor.Seçici davranıyorum para olsada hepsine gitsek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakikaten çok fiatlı bu yaz kendime bir hak tanıdım ve candan erçetini saçtim bir ikinciye gidecek bütçe yok bende de napalım sağlık olsun ekonomik şartlar zorluyor oldukça artık ....

      Sil
  17. Takviminiz hem eğitici, bilgilendirici hem de eğlendirici. Keşke hepsine zaman bulabilsek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke değil mi ne güzel olurdu...teşekkür ederim....

      Sil
  18. Hava ne kadar sicak tatildeyim blogumla ilgilenemiyorum ama donunce ton baligi salatasini denemek isterim sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Makarna haşlarken su yerine süt kullanılabildiğini bilmiyorudum.
    Candan Erçetin'i de ne çok severim...

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bir paylaşım okudum teşekkürler. Konserlere rastlamayıp Candan Erçetin e rastlamak da harika olmus

    YanıtlaSil
  21. Geçen sene gitmiştim Bari'ye, keyifli bir tatil olmuştu.

    YanıtlaSil
  22. Ton balıklı kinoa salatasını merak ettim. Fırsat bulursam deneyeceğim. Teşekkürler bu harika yazı için :)

    YanıtlaSil
  23. afiyetle inşallah ..ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  24. selam
    su yerine süt kullanmak mı??
    bunu denemek için kaç litre lazım :)))
    cis kiona gibi sonradan ünlü olan bu çok faydalı olduğu söylenen besinlerle aramda mesafe var tatlım :))
    bi türlü kullanmaya yanaşmadım
    tabi kullanana şifa olsun o ayrı
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sütle denemedim henüz halbuki dün makarna yaptım aklıma gelmedi yoksa denerdim..bir arkadaşımızda ilk yedim ben salatasını lezzetliydi oldukça...sevgiler...

      Sil
  25. Ande Gide, risk almadan başarı olmaz diyor galiba. Doğru mu anladım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle ...gençler özellikle bu sözü hayatlarına başlarken birşeylere karar verirken bu sözü hatırlamalı bence...

      Sil
  26. Başarılarınızın devamını dilerim, yeni açtığım siteye ziyaretinizi bekliyorum. Görüşleriniz benim için önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk fırsatta takibe ziyarete gelicem başarılar dilerim...

      Sil
  27. Merhaba. Sıcaklar yüzünden enerjik hissetmiyoruz kendimizi şu sıralar. Bu durum hepimizde var sanırım. Sizin pisiciğe bayılıyorum ben. Evet kediler çok temizdir. Saatlerce tüylerini yalarlar. Benimkiler de yapar. Kediler ayrı bir dünya, onlarsız bir hayat düşünemem. Deniz analarından korkmam bizim denizlerde o denli zehirlisi var mı bilmiyorum belki Ege ve Akdeniz'de varsa bilemeyeceğim. Ben henüz oralara gelemedim Marmara denizindekiler zararsız. Teşekkürler bu konu hakkında bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim denilerimizdekilerin genelde alerji dışında pek bir reaksiyona neden olabileceklerini sanmıyorum ama belli de olmaz yine de bilinçli olmakta fayda var bence...sevgilerimle....

      Sil
  28. Film ilgimi çekti.İzlemeyi düşünüyorum.Dolu dolu bu yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  29. Sanırım bu hafta ölü tozu serpildi ülkeye bende de bir rahatsızlık var ama çözemiyorum hayırlısı. Su yerine süt! deneyeceğim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gezegenler yanlış mı dizildi ters mi dizildi nasıl dizildilerse artık:)))

      Sil
  30. Candan Erçetini bende çok seviyorum, konserine bir kere gidebildim tekrar gitmeyi çok isterim, pisiler çok ama çok tatlılar :)

    YanıtlaSil
  31. Öğretmen çocuğu çileden çıkarmış gibi.:)

    YanıtlaSil
  32. Candan Erçetin, Sertap Erener yaz konserleri güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle...ama ben candanı daha çok beğeniyorum sanki..

      Sil
  33. Ben bu posta yorum yapmıştım ama yoksa yapamadımmıydı anlamadım? Yazdığımı hatırlıyorum, hele kedişine bakınca yazmıştım kedilerimiz aynı vs. diye :)) Neyse şimdikini kabul gör lütfen sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsundu..ne demiş atalarımız fazla yorum göz çıkarmaz:)) teşekkürler....sevgiler...

      Sil
  34. Denizanası bilgisini nasıl su gibi içtim bi bilsen. Foça da sık sık giriyoruz denize. Aklıma takılıyordu böyle bir şey olursa ne yaparım diye. Zaten şurda denize bile yeni alışmaya çalışan bir Aydınlı olarak bir de denizin içindekileri düşündükçe ohoo tehlike çok ya bu deniz işinde :))) Sondaki fıkrada şöyle bi kıkırdattı �� Sağolasın takvimcim, öpüyorum çook :)))

    YanıtlaSil
  35. bizim denizdekilerin tehlikeli türler olduğunu sanmıyorum ama illaki alerjik reaksiyona neden olabilirler..öptüm çok...sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  36. Можно ввести покупку для оформления, нажать клавишу. Закажите onetwoslim в беларуси во время скидок со скидкой! До и в конце курса onetwoslim в br Вероника, экономист, 28 лет ван ту слим - пожалуй, самая прибыльная крем-мазь для удаления жира, я с ним знакома. Поверьте, я принимала разные таблетки и тоже только сейчас эффект очевиден! Моя сестра в шоке! Лично я думал, что это было напрасно, но по факту я похудел на 7 килограммов. Когда в беларуси не было onetwoslim и его магического влияния, лишний жир продолжал сводить меня с ума. Наталья, флорист, 27 лет я сожгла 12 килограммов лишнего веса с помощью van tu slim. Почему я старался регулярно пить капли незадолго до сна! Алена, иллюстратор, 41 год у меня есть проблема, знакомая всем. Находясь в правильном положении, я набрала 16 лишних килограммов в талии! Как бы я потом ни повернулся, я так и не похудел. Однако позже мне улыбнулась удача - мне посоветовали приобрести one two slim реальные отзывы https://one-two-slim-kapli.ru/ В бр. Три недели, и результат признан достаточно заметным. Теперь я чувствую себя комфортно и стройной, а капли van tu slim - моя панацея.

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...