Blog Listem

29 Temmuz 2019 Pazartesi

29 TEMMUZ 2019 PAZARTESİ BU STRES BENDE BOYUN VE BAŞAĞRISI YAPIYOR OFFF YAAA...

Geldik Temmuzun da sonuna ...


Huzurlu bir hafta olsun inşallah hepimize...

Eşimin iş yerinde yaşadığı stresli dönem 

dolaylı olarak beni de etkileyince haftaya 

boyun ve başağrısı ile başladım...

Neyse amaaan bu da geçeeer
 diyelim de geçsin gitsin bari...
Bu hafta yanmaya devam İzmir de 
35-36-38 ...



                   BİR KİTAP



Okudum galiba ama

 tam da emin olamadım

Bir dizi kan donduran cinayet
 on dokuzuncu yüzyılın
Boston’ını kökünden sarsmaktadır.
Üstelik bunlar sıradan
 cinayetler değildir.
Her biri Dante’nin Cehenneminden
 ilham alan,
cehenneme yaraşır eylemlerdir.

BİRAZ DA GEZELİM /HELSİNKİ

Helsinki, Finlandiya'nın başkenti ve en büyük şehridir.
Şehir, Finlandiya'nın güneyinde Finlandiya Körfezi'nin
kıyısında yer almaktadır. 
Neredeyse her alanda ülkenin merkezi konumundaki
 Helsinki yılın büyük kesiminde etkili olan soğuk
havasına tezat oluşturan sıcakkanlı insanlarıyla
oldukça medeni bir kent. 

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME/
MİDE BAĞIRSAK ENFEKSİYONU

Karın ağrısı, ishal ve kusma gibi şikayetlerle
kişiyi yatağa yatıran mide-bağırsak enfeksiyonu
 aşırı sıcaklarda bir artış gösteriyor.
Uygun olmayan ortamlarda saklanan veya
açıkta uzun süre bekletilen yiyecekler 
mide-bağırsak enfeksiyonunun
 en büyük nedeni olarak görülüyor.

Mide-bağırsak enfeksiyonuna yakalandıysanız ne yapmalı? 

  • Enfeksiyon süresince vücudunuzun su, tuz ve 
  • mineral desteğini sağlayın.
  • İshal düzelene kadar yağsız ve az posalı diyet yapın.
  • İshal süresince yağsız çorbalar, yağsız peynir,
  •  yoğurt, patates haşlaması, elma, şeftali, 
  • muz ve havuç gibi besinler tüketin.
  • Bu dönemde kepek ekmeğinden, yağlı ve
  •  şekerli gıdalardan, baharatlardan, bol posalı 
  • sebze ve meyvelerden uzak durun.

BİR FİLM/ESARETİN BEDELİ



Çok büyük ihtimalle izlemişsinizdir..

Ben yeni izledim ve 

unutamadığım filmler listemin 
en başına oturdu diyebilirim...


HAYATA DAİR/İNSANA DAİR


PRATİK BİLGİLER/PÜF NOKTLARI
Saç kurutma makinesini etiket üzerine

tutarsanız etiket kolayca çıkacaktır.




BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?/

DÜNYANIN EN SOĞUK ŞEHRİ

Buzlar şehri
Rusya Federasyonu'nun
uzak doğusundaki Yakutistan'ın
(Saha Özerk Cumhuriyeti) başkenti olan
ve Kuzey Kutup Dairesi'nin 450 km güneyinde
yer alan Yakutsk şehri,
 ortalama eksi 60 dereceyi
bulan sıcaklığı ile 
dünyanın en soğuk şehriymiş.
BİR TARİF/CHİALI MUZLU PUDİNG
  • Muz/Bal
  • Badem sütü/Chia tohumu

Hazırlanışı

chia tohumu ve sütü bir kap içinde

bekleterek jel gibi yapı elde edin.

                 Ardından karışımı muz ve bal ile iyice karıştırın.


Üzerine Hindistan cevizi ekleyerek servise hazırlayın.


HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER

Adam,bir haftanın yorgunluğundan sonra Pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün gün miskinlik yapıp evde oturacağını düşündü.
Tam bunları düşünürken oğlu koşarak geldi ve sinemaya ne zaman gideceklerini sordu. Baba oğluna söz vermişti bu hafta sonu sinemaya götürecekti ama hiç dışarıya çıkmak istemediğinden bir bahane uydurması gerekiyordu. Sonra gazetenin promosyon olarak dağıttığı dünya haritası gözüne ilişti. Önce dünya haritasını küçük parçalara ayırdı ve oğluna eğer bu haritayı düzeltebilirsen seni sinemaya götüreceğim dedi sonra düşündü:
-Ohh be kurtuldum en iyi coğrafya profesörünü bile getirsen bu haritayı akşama kadar düzeltemez.
Aradan on dakika geçtikten sonra oğlu babasının yanına koşarak geldi ve “baba haritayı düzelttim,artık sinemaya gidebiliriz”dedi.
Adam önce inanamadı ve görmek istedi. Gördüğünde de hala hayretler içindeydi ve bunu nasıl yaptığını sordu. Çocuk şu cevabı verdi:
– Bana verdiğin haritanın arkasında bir insan vardı.
İNSANI DÜZELTTİĞİM ZAMAN
DÜNYA KENDİLİĞİNDEN DÜZELMİŞTİ.


75 yorum:

  1. Yine dolu dolu bir okuma oldu benim için, çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  2. Eşim iş görüşmesi için beklerken ve aylar geçerken ne sinirlerim bozulmuştu benim de. Geç olsun güç olmasın sözünü değiştirmem o döneme rastlar: Tez olsun kolay olsun :)

    O filmi çok severim :)

    İnsan düzelirse dünya da yerli yerine oturur gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. Esaretin Bedeli çok etkileyici ve tekrar izlenesi bir film.

    YanıtlaSil
  4. Stres bende de boyun ağrısı yapıyor😊 tarifi not aldım 😊

    YanıtlaSil
  5. Esaretin Bedeli'ni tvde izlemiştim çok güzeldi gerçekten. Ağrılar için geçmişler olsun.
    Pudingleri ayyy canım çekti:)eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bugün daha iyiyim şükürler olsun...

      Sil
  6. Eşinin istediği gibi olur umarım pratik bilgileri de sevdim

    YanıtlaSil
  7. esaretin bedeli harikaydı. en sona eklediğiniz öyküyü daha önce okumuştum ve çok sevmiştim :)
    ağrılarınız da geçer umarım , çok zor öyle durumlar..

    YanıtlaSil
  8. Geçmişler olsun... Adana'da da yanıyoruz valla..

    YanıtlaSil
  9. LÜTFEN STRES YAPMA TAKVİMCİK; EŞİNİZİN İŞ YERİNDEKİ STRES EŞİNİZE YETER, BİR DE SİZ STRES YAPMAYIN. STRESTEN KURTULMAK İÇİN HARİKA BAKIŞ AÇILARI BARINDIRAN YAZIMA BİR GÖZ ATABİLİRSİNİZ.https://fatihpinarca.blogspot.com/2019/02/manevi-stresten-kurtulma-yontemleri.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen okuyacağım teşekkür ederim... stres yapma demekle olabilse keşke..

      Sil
    2. Stres yapma desem de yapacaksınız biliyorum ancak bize düşen doğru tavsiyeler vermektir. Stresi önleme konusunda manevi taktikler veren yazım bana göre gerçekten de çok rahatlatıcı bir yazıdır. O yüzden size tavsiye ettim. Saygılarımla.

      Sil
  10. Hikayeye bayıldım, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. İşler hemencecik yoluna girsin ve hemencecik ağrıların geçsin. Esaretin bedeli beni çok etkileyen bir filmdi. Kurutma makinesi fikri çok iyi, tabakta değil ama kavanoz etiketi için deneyip başaramamıştım ;)) Seni kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah...ne harika filmmiş..yaa .. kıyamam..ben denemedim..ben de sana kocaman sevgiler gönderdim hemen....

      Sil
  12. esaretin bedelini çok severim , keşke işyerlerinde yaşadığımız sttesi eve getirmesek eşler getirmese çok zor oluyor tüm aile için inşallah sıkıntılı dönem çabuk geçer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stresi getirsin benimle paylaşsın da keşke işyerlerinde herşey hep yolunda gitse...o üzülüp sıkılıyor diye kahroluyorum ve elimden hiçbirşey gelmiyor...sadece dinliyorum o da anlatırsa...anlatmasa bile yüzünden anlıyorum daha da çok üzülüyorum paylaşamadığı için....öyle işte..

      Sil
  13. Eşinin işyerindeki sıkıntı biran önce geçer inşallah. Sağlık en önemlisi, dikkat et kendine, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım...öyle sağlık herşeyden önemli..stres de sağlığımızın düşmanı...sevgiler...

      Sil
  14. yaz da olsa çok soğuk gıdalar ve dışarda uzun süre kalmış gıdalar problem sağlığımız için....

    YanıtlaSil
  15. Temmuz ayı bize keyif getirdi bu yıl sanırım. Deniz, istediği liseye girdi. Ada 18 yaşına girdi. Güzel bir tatil yapıp döndük. Umarım gelecek ay size de iyi gelir. Eşlerin stresi bize de yansıyor haliyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel çok sevindim adınıza..benim kızım da seneye girecek sınavlara kısmetse...sevgiler...

      Sil
  16. fırtınanın şiddeti ne olursa olsun martı sevdiği denizden asla vazgeçmez. günün sözü olarak ekliyorum bunu ilk defa duydum çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
  17. martılar yapabiliyorsa biz de başarabiliriz...

    YanıtlaSil
  18. En sevdiğim ay doğum ayı olmasından mütevellit lakin bi iki gündür fena sıcak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman doğumgününüz kutlu olsun nice güzelliklerle dolu yaşlar dilerim...evet aşırı sıcak...

      Sil
  19. Hikaye o kadar güzel ki... Umarım stresli günler bir an önce geçer..

    YanıtlaSil
  20. Etiketi çıkarma yöntemini deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  21. Esaretin Bedeli’ni bende yeni izledim. Boşuna klasik olmamış.

    YanıtlaSil
  22. Yine güzel bir içerik hazırlamışsın. Film muhteşem

    YanıtlaSil
  23. Hikayede anlatıldığı gibi, evreni yerle bir eden de düzeltende biz insanlık. Çok güzel olmuş her zamanki gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve insanlığın düzelmeye çok ihtiyacı var gibi..teşekkür ederim...

      Sil
  24. Geçmiş olsun, hastalıkların büyük çoğunluğu stres kaynaklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..ben de öyle düşünüyorum..

      Sil
  25. dante kulübü okudum iyiydi. ay helsinki, düşünüyom, burdan talin'e gidip feribotla eelsinkiye geçmek be yaa :) geçmiş olsun. denize gir yumuşasın boynuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. git git harika olur...girdim dün iyiydim...bugün ama ofiste yine başladı...

      Sil
  26. Etiket çıkarma yöntemi çok dikkatimi çekti. Mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  27. Hikaye çok güzel; gerçekten de insanı düzeltmek dünyayı düzeltmektir aslında takvimcik.:)

    YanıtlaSil
  28. nasıl düzelticez bazı insanları zor gibi...7 sinde neyse 70 inde de o derler ya... o hesap yani...

    YanıtlaSil
  29. Stressiz zamanlar diliyorum öncelikle, takvim yaprağı faydalı ve pratik konularla dolu yine, etiketi öğrenmem iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  30. istiridye üstü girit (byron avanoğlu) ilgini çekebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet onu not aldım bir blogda gördüm ya da sende gördüm...teşekkürler...

      Sil
  31. girit büyükada öykü foti devam ediyooo, demiştin yaa, bi de instada görüyon sanırım büyükada fotilerini son iki postumdaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa öykü mü ...inanmıyorummmm....süpersinnnn...instada karşıma çıkmadı ....çok takip ediyom ben...özellikle girip bakıcam ....teşekkürler....işte yetenek buuu....

      Sil
  32. Boyun ve sırt ağrısı ben de çok yaşıyorum ay çok fenaaa geçmiş olsuun. Kitabı merak ettim bugün kitap siparişi vermeden önce görseydim keşke yaa. fön makinesiyle etiket çıkartmak müthişmiş ay denerim bunu çok sinir oluyorum etiketlere :D Chia yemeye alışamadım bir arkadaşım yediği her şeyin içine koyuyor bana yapış yapış geliyor yutamıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok fena sorma...çok teşekkür ederim..keyifli okumalar dilerim..özellikle kıyafetlerdeki kocaman etiketler deli ediyor beni..benim de pek alışkanlığım yok ama heryerde faydalarını okuyoruz her daim..

      Sil
  33. Dante Kulübü'nü okumuştum. Bir polisiye kitap hayranı olarak fena bulmadığım kitaplardan.
    Ayrıca geçmiş olsun ağrılarınız için, böyle sıkıntılar olabilir dönem dönem. Umarım en kısa zamanda hem ağrılarınız diner, hem de karşılaştığınız problemler geçer.

    YanıtlaSil
  34. çok teşekkür ederim..hayat işte ...inişli çıkışlı ...yapacak birşey yok...

    YanıtlaSil
  35. İçinde doğum günümün de kutlandığı sevgili Temmuz ayı da sona erdi. Ağustos ayının da sağlık, mutluluk, huzur getirmesini diliyorum herkese. Takvim yaprağın her zamanki gibi harika bilgiler ve görsellerle dolu. Esaretin Bedeli ni çok beğenerek izlemiştim. Çokkkkk teşekkürler. Yüreğine emeğine sağlık. İy hafta sonları😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni yaşınız güzelliklerle dolu geçsin inşallah..sevgilerimle....

      Sil
  36. Canımcım stres yapma. Ya da stres yapılmaz zaten aniden gelir de, gelince hemen şunu düşün, ilahi planda her şey çoktan netleşti zaten. Bu sebep germenin bir faydası yok de kendine. Ama o ilahi planda her şeyin sizin için güzel olması için duayı bolca yap. Cuma vaazımı da yapar giderim canımcım. Takvim için emeğine sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru valla boşuna gerip duruyorum..sevdim ben bu vaazı...sevgiler...

      Sil
  37. güzel bilgiler için teşekkürler şu saç kurutma makinesiyle etiket çıkarma olayını deniycem :) :)

    YanıtlaSil
  38. ooo süper bu toplamalar :D keyfiniz bol olsun

    YanıtlaSil
  39. Temmuz-ağustos sıcağına yakutistan iyi gelirdi çok sıcak bulunduğum yer...
    Emeğine saglik harika takvim olmus

    YanıtlaSil
  40. ne güzel bir takvim izlemeye aldım

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...