Blog Listem

24 Aralık 2018 Pazartesi

24 ARALIK 2018 PAZARTESİ VEEE 2018 in SON HAFTASINA BAŞLADIK BİLE...

Bugün havamız parçalı bulutluymuş:
16/11

Yeni hafta hepimiz için huzurlu ve
 keyifli geçsin inşallah..

BİR KİTAP

Babam yazdığı şiirleri
bir kitapta toplamıştı..
Şiir okumayı çok sevmeyen ben bile 
sevdim şiirlerini
 vallahi babam diye demiyorum yani:))))




BİR FİLM/TULLY


Haftasonu denk geldim tv. de bu filme
beni  çok etikiledi...Zaten  Charlize Theron
 oynasın da ben beğenmiyeyim 
daha pek olmadı yani...


BİR DEKORASYON FİKRİ/BİR MUTFAK
Kırmızılar da pek yakışmış sanki..
CAN DOSTLARIMIZ
DÜNYAMIZIN NEŞESİ SÜSLERİ
BEBEKLER ÇOCUKLAR İSE
BU DÜNYANIN MELEKLERİ

BİR MOTİF/BİR FİKİR
İsteyenler ve benim gibi zaman
fakiri olmayanlar için
keyifli aktiviteler
HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

BELKİ BİR GÜN BİR YERDE İŞE YARAR

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME

BADEM

*Enerjiyi Arttırır
*Kanseri Önler
* Diyabete Karşı Koruma Sağlar
 *anne ve bebeğin sağlığını korumak için
yeterli derecede folik asit içerir.
*Kilo Vermeye Yardımcı Olur
*Kabızlığı Önler


SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

İbrahim Çallı (1882 – 1960) –

Üsküdar


Zorlu Hayat Yolculuğumuzda Belki bir gün gerekir diye...

Çok doğru böyle düşünmeli böyle yapmalı....

BİR TARİF/ÇERKEZ TAVUĞU

Malzemeler

  • 1 adet tavuk
  • Yarım bayat ekmek
  • 500 gram ceviz içi
  • Yarım tatlı kaşığı kırmızı biber
  • Karabiber
  • Tuz

Hazırlanışı

Tavuğu temizledikten sonra haşlayın.

Ayıklanmış cevizi robotta önce bir kez çekin 
daha sonra içine bayat ekmek ve kırmızı biberi koyup 
bu işlemi tekrar edin.
Bunu yaparken süzülen yağları bir kaba biriktirin.
 Tavuğun suyundan kepçeyle alarak cevize koyun ve sulandırın. 
Boza kıvamına gelinceye kadar su ilave edin. 
Tuz ve karabiber katıp istediğiniz kıvama getirin.

YOLCULUK NEREYE?MURANO ADASI/İTALYA

Murano, Venedik Lagünü'nde yer alan bir grup adadır.

Adalar Venedik'in yaklaşım 1.5 km kuzeyinde yer almaktadır.

Daha önceden bağımsız bir belediye iken günümüzde

Venedik'e bağlı bir mahalledir.

Murano cam yapımıyla bilinmektedir. 

Bu ada cam işçiliğiyle ünlü.

1200’lü yıllarda yangın tehlikesi ve

cam ocaklarının dumanı yüzünden

Venedik‘teki cam ustalarının tümü

bu adaya gönderilmiş.

İşçiliğin sırları öğrenilmesin diye ustaların

adadan çıkması ve adaya yabancı kişilerin

girmesi yasakmış. 



HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER

patates bahçesi

nebraskada yaşlı bir adam yaşıyordu. 

patates ekmek için bahçeyi bellemesi gerekiyordu,

fakat bu o yaştaki biri için çok zor bir işti.

tek oğlu olan david ona yardım edebilirdi fakat o da hapisteydi.

yaşlı adam oğluna bir mektup yazdı ve durumunu anlattı:

sevgili david,

patates bahçemi belleyemeyeceğimden kendimi çok kötü hissediyorum.  

bahçeyi kazmak için oldukça yaşlanmış sayılırım.

burada olsan bütün derdim bitecekti.

biliyorum ki sen bahçeyi benim için hallederdin.

sevgiler, baban. 

yaşlı adam birkaç gün sonra oğlundan bir mektup aldı:

babacığım, sakın bahçeyi kazma, ben oraya cesetleri gömmüştüm!

sevgiler, david 

ertesi gün sabaha karşı fbı ve yerel polis çıka geldi ve

tüm sahayı kazdı ama herhengi bir cesede rastlamadılar.

yaşlı adamdan özür dileyerek gittiler.

aynı gün yaşlı adam oğlundan bir mektup daha aldı.

babacığım, şimdi patatesleri ekebilirsin. 

bu şartlarda yapabileceğimin en iyisini yaptım. 

sevgiler, david. 




53 yorum:

  1. Güzel bir takvim olmuş.Emeginize saglik.Kitabi ilk defa gördüm bu arada

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim ..sevgiler...çok geniş bir dağıtımı ve reklamı olmadı ...ama babam çok arzu ediyordu birgün şiirleri basılsın diye...işte nasipmiş bir şekilde az da olsa basıldı yayınlandı....

    YanıtlaSil
  3. Şiir yazan üstüne bir de kitabı olan bir babaya sahip olmak büyük şans :)

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim ...babam bayılır yazsın okusun yazsın..en sonunda muradına erdi..

    YanıtlaSil
  5. Hayatımda hiç çerkez tavuğu yemedim. Şu mutfaktan alabilir miyim? :) Badem çok severim ve İtalya'ya inşallah ölmeden gidebiliriz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok severim...kayınvalidem pek güzel yapardı ama yaşlandı en son yaptığında becerememişti..bademe ben de bayılıyorum..görelim vallahi ya şirin bir yer...sevgilerimle...

      Sil
  6. kardan adamlara bayıldım ya çok tatlılar :) dolu dolu yazılarına bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi pek şirinler..yapması da keyifli olurdu sanırım....çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  7. Hikayeyi çok beğendim. Çok akıllıca bir yöntemmiş gerçekten. :) Evet bir yıl daha geçti gitti ömrümüzden. Ben şimdiden size sağlıklı, huzurlu, keyifli yeni bir yıl diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten aklını iyi kullanmış David:) çok teşekkür ederim...ben de size ve ailenize mutlu sağlıklı keyifli huzurlu bir yıl dilerim...

      Sil
  8. Bu gece rüyamda badem görmüştüm yahu 🙈🙈
    O mutfak benim olmalı ve ben orda çerkes tavuğu yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sayfa size malum olmuş :)) ben de çok sevdim mutfağı ...çerkez tavuğu da pratik yaparız önce bir mutfaağı alalım da:))..sevgilerimle...

      Sil
  9. Koca bir yılı uğurluyoruz. Yeni yıl şans getirsin, huzur mutluluk getirsin..

    YanıtlaSil
  10. aynen vallahi..nasıl başlıyor nasıl bitiyor yıllar...jet hızıyla...yeni yıl hepimize güzellikler huzur getirsin inşallah...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Babanızın şiir kitabını merak ettim almak isterim.Yine süper bir yazı olmuş dolu dolu,Hikayesi ,seyahatı,yemek tarifi , ressamı yok yok valla :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.. Babamın kitabı ben de fazla olsa göndereyim size diyeceğim ama yayınevinin bize gönderdiklerini bitirdim elimde sadece anı olarak 1 adet kaldı sanırım internetten alınabiliyor..https://www.nadirkitap.com..sizlerin de emeklerinize sağlık...sevgilerimle...

      Sil
    2. Tamam ıntagramda hıkayemde duyurayım :) Düşünmeniz yeter 💖

      Sil
  12. Ah o mutfak nasıl da güzel ama!
    Yeni sene umarım tüm planlarımıza, isteklerimize aralar kapısını.. Mutlu seneler diliyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah yeni sene sağlık içinde hepimizin gönlüne göre geçsin inşallah...2018 in hediyesi bana bu blog macerası oldu...2019 da da bol bol yazışalım görüşelim inşallah hepbirlikte...ben de mutlu bir yıl geçirmenizi dilerim tüm sevdiklerinizle birlkte ...sevgilerimle...

      Sil
  13. pişmanlıkla ilgili söze sonuna kadar katılıyorum
    yaptığımız herşeyin bir nedeni vardır muhakkak
    hayatm alt üst oldu diye üzülürken
    hani demiş ya Şems "hayatın altının üstünden iyi olmadığını nasıl bilebilirsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ya nerden biliyoruz hayatımızın altının üstünden iyi olmadığını her ne kadar Allah bağışlarsa 1 kız evlat sahibi olduğumuz için ve onun standartlarını koruyabilmek korkusuyla hayatımızın bu döneminde risk alamıyorsak da özellikle hayatlarının başındaki gençler bu motivasyon sözlerinden ciddi şekilde feyz almalılar bence...kucak dolusu sevgilerimle...

      Sil
  14. Merhaba çoğu arkadaşımla tanışıyormuşsun, ben daha yeni görüyorum bloğunu. Takibe aldım ben de beklerim. Y

    YanıtlaSil
  15. çok teşekkür ederim ...ben de hemen ziyaret ettim sizi ve takipteyim seve seve ...hoşgelmişsiniz ne iyi etmişsiniz ...kucak dolusu sevgilerimle....quilling harikaymış...doğru mu yazdım acaba...

    YanıtlaSil
  16. Bu kadar mı güzel olur bir sayfa ve böyle güzel mi kullanılır her karesi? Kutluyorum seni canım. Hepsi ayrı ayrı şahane ama yaşlı adam fıkrasına çok güldüm :)) Yeni yıl tüm güzellikleriyle karşılasın sizi. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne güzel sözler bunlar içimi ısıttınız bu soğuk kış gününde....beğenerek sıkılmadan takip ediyorsanız gerçekten ne mutlu bana..yeni yılda gönlünüzden geçen herşey hayırlı ise gerçekleşsin inşallah...kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  17. Merhaba :)
    Ne güzel bir blog burası, çok sevdim :)
    Kırmızı-beyaz mutfak çok şirin :) Ve o kardanadamlar ne güzel fikir, hemen yapabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için...kardanadamları yaparsanız keyifli bir etkinlik olur tahmin ediyorum...sevgilerimle...

      Sil
  18. Şiir kitabın ismi umut verici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi öyle bir his veriyor insana..sevgilerimle..

      Sil
  19. çerkez tavugu hiç yemedim çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  20. ben çok seviyorum...yapımı da kolay...tavsiye ederim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. ha ha hikayeye bayıldım.oğlan çok akıllıymış :) ve günün sözü çok doğru.son yıllarda dustürum gibi oldu benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya gerçekten zekiymiş oğlu....ben de öyle düşünüp uygulamaya çalışıyorum elimden geldiğince...sevgilerimle...

      Sil
  22. Aa! Babanızın şair olduğunu bilmiyoıdum,ne güzel..🙂 yeni yılınız mutlu,huzurlu ve sağlıklı geçmesi dileğiyle..✔😊

    YanıtlaSil
  23. valla ben de bilmiyordum...ofisde otururken boş oturmamış adamcağız:)) bişey yazıp duruyordu bi baktık kitap olmuş:)) çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için...sizin de yeni yılınız harika geçsin inşallah...

    YanıtlaSil
  24. ne güzel bir blogun var konulardan konulara gezip duruyorum :)) Paylaşımların harika sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  25. çok teşekkür ederim sıkılmadan takip ediyorsanız ne mutlu bana...siz de sevgiyle ve sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
  26. ne güzel bir blog bu, yeni tanıdım ve hep geleceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...hoşgelmişsiniz...her zaman beklerim..ben de hemen ziyarete geliyorum...sevgilerimle...

      Sil
  27. çok renkli bir blog ve herkese göre okuyacak bir şeyler var
    sevgiler

    YanıtlaSil
  28. çok teşekkür ederim....beğeni içeren sözler insanı çok mutlu ediyor...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  29. ayyy babanın şiirleri miii. not aldım okurum ki bulursaam :) tully piku :) çallı, ya istanbulda sergileri oluyol, yüzyıl öncesi istanbul ne güzelmiş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah istanbul tüm bozma çabalarımıza rağmen hala güzel hala güzel..o yıllarında orda yaşamayı isterdim ben de deepcim....ah bir de sergiler..ama izmirimiz de de arkas var Allahtan bu son 1001 gece harikaydı yine...oraya gelenleri hiç kaçırmıyorum...kucak dolusu sevgilerrr....

      Sil
  30. Haha ne güzel babanın kitabını okumak :) Film ilgimi çekti bir bakayım; çok seviyorum bu postlrını yine severek okudum :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film çok sakin başlayıp sakin devam edip ama süprizli biten psikoojik bir film ....sıkılmadan takip mümkün oluyorsa sayfamı ne mutlu bana ...sevgilerimle....

      Sil
  31. bademi bir türlü sevemiyorum. boğuyormuş gibi oluyor. neden böyle acaba bilen var mı?

    YanıtlaSil
  32. Dolu dolu bir takvim yaprağı daha ..

    YanıtlaSil
  33. beğendiyseniz ne mutlu bana..teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  34. http://friv.party/ friv oyun sitesi ile beraber mevcut oyun siteleri arasında hızla yükseliş sağlayan ve mevcut ismi ile dikkatleri üzerine çeken bir oyun sitesinden bugün sizlere bahsedeceğiz. Mevcut friv oyun sitesine giriş yaptıktan sonra popüler olan mevcut
    friv.com sitesi üzerinde mevcut olarak oyunların hepsi hemen bu siteye de eklenmektedir. Mevcut olan oyunların hepsi tamamıyla kullanıcı odaklı ve mevcut olan oyunların hepsinin kalite olarak çok yüksek olması sebebiyle mevcut çocuklarınız çok beğeneceğinden şüphemiz yoktur. Hemen siz de fiv oyun oynamak için friv.party sitesini ziyaret ediniz.
    friv games olarak macera, beceri, aksiyon ve birçok kategori de oyunlarını düzenli bir şekil de yaparak mevcut olan tüm oyunları en kaliteli şekil de platformları üzerinde barındırmaktadırlar. Siteye giriş yaptıktan sonra mevcut çocuğunuzun rahatsız olabileceği veya olumsuz teşkil edeceğini düşündüğünüz hiçbir içerik kesinlikle barınmamaktadır. Bu durum öyle ki özel olarak aile filtresi sitede aktif durumdadır.
    Siteye giriş yapan mevcut çocuklarınız reklamlarla karşılaşmadan reklamsız bir şekil de oyun oynama zevkini çıkarabilecek ve diğer arkadaşlarıyla beraber online bir şekil de flash oyun oynayabileceklerdir. Site üzerinde yer alan birbirinden farklı kategori de binlerce oyun bulunmaktadır. Mevcut oyunların oynanma sayılarına göre listeleme özelliği sayesinde siz de diğer arkadaşlarının hangi oyunları çok oynadıysa görebilir ve o şekil de çocuklarınıza oyun tavsiyesinde bulunabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  35. Senin kediciklere bayiliyorum ama minnos cocukla ördekler de güzel. Babacigini tebrik ederim 😊

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....