Blog Listem

17 Aralık 2018 Pazartesi

17 ARALIK 2018 PAZARTESİ YENİ BİR HAFTAYA BAŞLIYORUZ...GÜZEL GEÇSİN İNŞALLAH..

Yeni hafta hepimiz için huzurla
geçsin inşallah...

Bugün havamız çok bulutlu az
yağmurlu serince:
14/7

BAZEN BİZİM EVİN HALLERİ

Bu sene aşırı büyük olup kurması bir dert
 kaldırması bir dert ağacımızı
çıkarmamaya karar verip paraya kıyıp
küçük bir ağaç aldım.
 Kızım da benim hevesim kaçtı pek küçük bu ağaç
diye atarlanıncaaa
biz de kedimiz marilyn ile birlikte süsledik bu sene ağacımızı
sonra da kokladık bir süsleri acaba yenillir mi bunlar
 falan diye de bir test ettik:)))

BİR KİTAP
Onlarınki mahalle aşkıydı, bilmeyen yoktu.
Cemal ve Süreyya’nın hikâyesi,
bizim alt sokaktaki Arma Pastanesi’nde,
tezgâhta son kalan acıbadem kurabiyesini
paylaştıkları gün başladı.
çok komikmiş annemin yalancısıyım
 önce o okudu şimdi bana verdi sıra bende:)



CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ
DÜNYAMIZIN NEŞESİ/SÜSLERİ

BİR MOTİF/BİR FİKİR

oğlan bebecikler için
 ne şirin bir fikirmiş

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

Belki birgün bir yerde işimize yarar

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME

Diyetisyenim geçen sene başladığım
diyet programında
her gün bir meyve hakkını yeşil elma
 olarak kullanmamı
tavsiye etmişti.ama çok ekşi geldiği için
ben ancak golden elma yiyebildim..



BİR DEKORASYON FİKRİ/LAVABO

40yıl düşünsem aklıma gelmezdi heralde...
SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Denize Karşı Sohbet Eden İki Kadın,

Camille Pissarro, 1856


BİR TARİF/SICAK ÇİKOLATA
Khveli sıcak çikolata tarifi

Malzemeler
•    2 su bardağı süt
•    Yarım paket krema
•    1 yemek kaşığı kakao
•    1 tatlı kaşığı granül kahve
•    50 gram sütlü ya da bitter çikolata
•    1 yemek kaşığı toz şeker
Yapılışı
Krema, süt, kakao, şeker ve granül kahveyi
bir tencereye koyun ve kaynatın.
Kaynayan karışımın içerisine çikolatayı ekleyin,
çikolata eridikten sonra servis yapabilirsiniz.

Soğuklarda karda kışta içimizi ısıtır diye düşündüm.

 
BİR FİLM/LA LA LAND

Sebastian gelenekseksel jazzın kolonlardan
yükseldiği bir kulüp açma hayalinde,
Mia ise kafesinde çalıştığı film platosunda
kendine uygun tüm oyunculuk seçmelerine
katılarak bir rol kapma telaşındadır.
Bu iki insanın kalpleri birbiri için atmaya
başladığında ortaya çıkan manzarayı
hayat şartları bozacak, onları yavaş yavaş
hayallerinden uzaklaştırmaya başlayacaktır.


Zorlu Hayat Yolculuğumuzda dursun bir kenarda diye..

Görüyorsunuz ya kocaman bir yılı yedik bitirdik....
O nedenle kendimize yapabileceğimiz en büyük iyilik
kıymetli zamanımızın kıymetini bilerek yaşamak olsa gerek...
YOLCULUK NEREYE?/FLORANSA/İTALYA
Floransa, İtalya'da bir şehirdir.
Kuzey İtalya'daki Toskana bölgesinin
başkentidir ve kendi ismini taşıyan ilin merkezidir.
Kısa bir dönem, İtalya Krallığı'na da başkentlik yapmıştır.
Şehir, içinden geçen Arno Nehri çevresinde kurulmuştur.
15. ve 16. yüzyılda Avrupa’yı etkileyen Rönesans'ın başkenti olarak anılır.
Floransa’da görülecek ve gezilecek yerlerin en önemlilerini
Floransa Katedrali, Akademi Galerisi, Uffizi Galerisi, Ponte Vecchio Köprüsü,
Signoria Meydanı ve Palazzo Pitti. Olarak sıralayabiliriz.

HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER

BÜYÜK BUHRAN
1939-1940 yıllarda Amerika’da toplum zor zamanlar geçiriyordu.
II. Dünya savaşının başladığı ve Amerika da büyük depresyonun
devam ettiği yıllarda halk açlık ve yokluk çekiyordu.
Fakir insanlar çocukları ve kendileri için giysi alamadıkları için
düz un çuvallarından kendilerine ve çocuklarına elbise
dikmek zorunda kalıyordu.
Un çuvallarından halkın kendisine giysi diktiğini
gören üretici firmalar çok ilginç ve ilginç olduğu
kadar duyarlı bir davranış sergilediler.
Un üreticileri, un çuvallarında değişikliğe giderek
desenli un çuvalları üretmeye başladılar.
Böylece insanlar kendilerine daha renkli elbiseler
dikme şansına sahip oldular.
Ekonomik felaket dönemlerinde yaşananlardan
 beni çok etkileyenbir hikaye..
Sağlıkla kalın....


36 yorum:

  1. Bazı yapraklarda kendimi buldum.Kalemine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..sizin de yüreğinize sağlık...sevgilerimle...

      Sil
  2. En uzun gecede hep birlikte süslüyoruz biz ağacımızı. Altında saksısı olan, küçük ama çok yer kaplayan bir ağaç bizimkisi, atsam diyorum ama 2000 den beri bizimle, çocuklar izin vermiyor :)

    Lalaland i hâlâ izlemedim .

    Un çuvalı hikâyesi yürek ısıtıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yıl da keyifle süsüleyin inşallah....la la land çok değişik..siyah beyaz müzikalleri anımsatıyor..müzikleri çok güzel...sevgilerimle...

      Sil
  3. Okumasi cok zevkliydi. İlginc bir yapisi var sayfanizin ilk defa boyle bir tasarimla karsilastim ve cok begendim. Emeginize saglik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..beğenmenize çok sevindim...sevgilerimle....

      Sil
  4. Hepsi birbirinden güzel Burda _2derece havanızın kıymetini bilin 😁
    Sıcak çikolata tarifinize deneyeceğim.
    Sevgiler canim♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa epey soğuk ...sıcak çikolata iyi gidermiş sizin orda..sevgilerimle...

      Sil
  5. Dahaa evvelsöyledim mi bilemiyorum ama bu blog çok tatlı.

    YanıtlaSil
  6. Seviyorum senin yapraklarını :))

    YanıtlaSil
  7. Yılbaşı ağacı kurma merasimi bizde daha olmadı. Dediğin gibi bir de kocaman. Süslemesi ayrı toplaması ayrı sıkıntı ama çocuklar çokkkk istiyor diye seve seve yapıyorum valla :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklarla yapılan herşey çok kıymetli çok keyifli...bu yıl da keyifle neşeyle süsleyin inşallah...sevgilerimle...

      Sil
  8. kitap yorumunu bekliyorum bu arada ...

    YanıtlaSil
  9. KIZIN MERAKLA BAKIYOR AĞACA :))
    merak kedilerin en büyük özelliği zaten
    kısa kısa yazıların daldan dala ne kadar hoş
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen çook meraklı çok tüm kediler gibi:)) ingilizler boşuna dememiş "curiosity kills the cat" :))) sevgilerimle...

      Sil
  10. Sümerbankta aynı şekilde bir dönem çıkarmıştı, diye biliyorum. Acıbadem kurabiyesi de ayrı bir lezzet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa bak bunu da sizden öğrenmiş oldum ne güzel...

      Sil
  11. o değil de bi ağaç ben de süslesem aslında sevmem ama oğlan istiyor du bakalım ordan burdan yine buluruz bir kırık çam dalı sevmiyorum plastik bulcaz bir yol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa çok iyi fikir en güzeli doğal olanı ...oğlan istiyorsa yapmak şart:)) sevgilerimle...

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. o da dedi ki sisleri çoook sevmişşşş miyav miyav:)) çok teşekkür ederim...2 yıldır bizimle...sütten kesilince aldık..evin neşesi oldu vallahi sormayın..bi de cadı bi de edepsiz...

      Sil
  13. bu hikaye beni de çok etkilemişti ilk duyduğumda. ve sıcak çikolataya bayılırım. istanbuldaysanız çikolata kahve yi öneririm. çengelköy de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir deyim ama arada gidiyoruz o nedenle hemen not aldım ..çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  14. Sıcak çikolatayı kızlarım için hazırlayacağım . Teşekkürler..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. inşallah severler....ben teşekkür ederim....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Lavabo güzel ama temizlik zor olur. Süreya Bayan Kuaförü kitabını çok beğenmemişler. Ben okumadım ama yorumlar pek olumlu değil. İtalya gitmek istediğim ülkeler arasında. İnşAllah bir gün gidebilirim.

    YanıtlaSil
  17. valla işin temizlik kısmını hiç aklıma gelmemişti ama doğru söylüyorsunuz zor olabilir...ilk bir kaç sayfa fena değildi ama bakalım devamı nasıl gelicek....İnşallah bir gün..neden olmasın...gerçekten şirin sıcak bir akdeniz ülkesi....

    YanıtlaSil
  18. Kelebeklerle kuslara bayildim. Biz de cocuklarla haftasonu süsleyecegiz agacimizi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel keyifli bir süsleme olsun evinize neşe getirsin inşallah...sevgilerimle...

      Sil
  19. Kediye bayıldım. Gri renkli kedileri çok severim. Kedilerin en eğlendiği şeylerden biridir yılbaşı ağacını yoklamak. İyi dağıtmamış sonrasında benimkiler olsa dağıtırdı. Bende de 2 tane var pisicik. :) Lavabo fikri ilginçmiş gerçekten. Çikolatalı kahveyi de deneyeceğim en kısa zamanda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimbilir sizinkiler de ne tatlıdırlar..evin neşesi oluyorlar... dağıtmaması mucize gerçekten..her an öyle bir aksiyon bekliyorum gerçi ben...britsh ler diğerlerine göre bir tık daha sakinler sanırım..sevgilerimle...

      Sil
  20. çok teşekkür ederim...kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
  21. Yeni yıl umarım dilediğiniz gibi geçer,Harika paylaşım🌸🌸

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...