Blog Listem

19 Aralık 2018 Çarşamba

19 ARALIK 2018 ÇARŞAMBA YAĞMURLARLA RÜZGARLARLA HAFTAYI ORTALADIK BİLE...





Bu gün havamız  çok bulutlu ve 

yağmur geçişliymiş:

8/4

zaten maşallah pazardan beri 
yağmurlarımız bereketliydi..

18 ARALIK  (dün )DÜNYA  GÖÇMENLER GÜNÜYDÜ



Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu,
dünyada 50 milyon çocuğun evlerinden olarak
yollara döküldüğünü açıkladı.
Bu çocuklardan bazıları daha iyi bir hayat
arayışıyla aileleriyle birlikte gönüllü olarak,
güven içinde seyahat ederken, milyonlarcası
için bu yolculuk ne gönüllü ne de güvenli oluyor.

UNICEF Sözcüsü Sarah Crowe, bu anlamda 2017'nin oldukça
korkunç bir yıl olduğunu söylüyor.400 kadar çocuğun
Avrupa'ya kaçmaya çalışırken boğulduklarını gördük.
32 bin kadar çocuk, Libya'da gözaltında tutuluyor.
Bunlardan 11 bininin refakatçisi yok. Yapayalnız çocukların
kışın ortasında ıssız dağlardan geçtiğini gördük.
Çocukların adalarda mahsur kaldığını biliyoruz.” dedi

Crowe'a göre ülkeler, insani vize ve okul vizesi gibi
yöntemlerle göçmenler için güvenli ve yasal yollar bulabilir.

Crowe, göçmen çocukların korunması ve gözetilmesi için
başka önlemler de alınabileceğini söylüyor.
Bunlar arasında tutuklanmaya alternatif olacak topluma
kazandırma temelli çözümler üretmek, göçmen çocuklar için
okul ve sağlık merkezleri açmak ve sınırdışı edilme korkusu
olmadan adalet ve konut hakkına erişmelerini sağlamak geliyor.

İnşallah bu öneriler ekonomik olarak güçlü ülkeler tarafından
en kısa zamanda hayata geçirilir...
 Biz ülke olarak ekonomik olarak çok güçlü bir ülke olmadığımız halde
  bu konuda üstümüze düşeni sanırım fazla fazla yaptık yapıyoruz da...

17 ARALIK ŞEB-İ ARUS TÖRENİ NEDİR


Mevlana'nın ölüm günü (veya vuslat günü) olan
 17 Aralık tarihinde,Mevlana'yı anma amacıyla
 her yıl yapılan törenin adıdır.  

Şeb-i Arus kelimesi “Düğün Gecesi” demektir.
Mevlana ölüm gününü “Hakk'a vuslat” yani
Yaratana Kavuşma” (Düğün Günü-Gecesi) saymıştır,
Herkes ayrılıktan bahsetti, bense vuslattan” der.

Ölüm Mevlana için kişinin aslına dönüşü,
kaynağının ilahi bir cevher olması nedeniyle
Allah'a dönüş” olarak yorumlar.

Bir başka ifadeyle ölüm “cismin ortadan kalkması değil,
Allah'a doğru uçmasıdır”. Ölüm, Müslümanlık öncesi
Türklerde de aynı şekilde ifade edilirdi.

Yaşamını 'Hamdım, piştim, yandım'
sözleri ile özetleyen
Mevlana Muhammed Mustafa Celaleddin-i Rum-i”
17 Aralık 1273 pazar günü
Hakk'ın rahmetine kavuşmuştu.







BİR KİTAP


Esrarengiz bir kaza sonucu bellek
 kaybı yaşayan,
bu nedenle “Gizem” adıyla 
anılan genç kadının

tek bir isteği vardır:

kendi gerçeğine ulaşmak…

BİR FİLM/GİZLİ SAYILAR



3 siyahi kökenli kadın NASA'da büyük
işlere imza atmaktalardır.
Uzay ve bilimlerinin derinliklerindeki
sorunları müthiş zekalarıyla çözmeye çalışan
bu kadınlar gelmiş geçmiş en önemli NASA
operasyonlarından birinde de büyük rol
 oynayacaklardır.  

BİR DEKORASYON /BİR ODA
Bebişlere de oda lazım ama değil mi...


CAN DOSTLARIMIZ
 DÜNYAMIZIN NEŞESİ SÜSLERİ
Gözler renkler Tanrım özene bezene
 yaratmış bu şirinleri....

BİR MOTİF/BİR FİKİR
tam bana göre rengarenk

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE
belki birgün bir yerde işimize yarar

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME

Yoğurtsuz bir yaşam düşünemiyorum...
bazen akşamları sırf  kırmızı biberli yoğurt yiyorum
YOLCULUK NEREYE?/LAPONYA

Finlandiya’nın kuzeyinde yer alan Laponya,

kuzey ışıkları, karla kaplı ormanları,

ren geyikleri ve husky köpekleri ile biliniyor.

Finlandiya’nın en büyük bölgesi olan Laponya,

doğal güzellikleri ve muhteşem doğa olayları

ile her yıl sayısız turist için tatil durağı oluyor.

Kutup ikliminin hakim olduğu

Laponya'da hava sıcaklığı kış aylarında

-40 dereceye kadar düşebiliyor.

Bölge, karla kaplı olsa da

Mart ve Nisan aylarında kış aylarına

göre daha sıcak oluyor. Yaz aylarında

ise hava sıcaklığı 20 dereceye kadar çıkabiliyor.

Dünyaca ünlü kuzey ışıkları açık ve

karanlık gökyüzünde daha net izlenebiliyor.

Bu nedenle bu ışık şöleni için uzun gecelerin

yaşandığı Aralık – Mart dönemi elverişli

dönemlerden biri oluyor. 


SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Pierre-Auguste Renoir (1841 – 1919)

Mlle Charlotte Berthier, 1883

BİR TARİF/BALKABAKLI TOPLAR

Malzemeler

  • 2 su bardağı kabak tatlısı püresi
  • 16 adet petibör bisküvi
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
Üzeri için:
  • Çekilmiş fındık veya ceviz
  • Hindistan cevizi
  • Antep fıstığı
  • Pasta süsleri

Hazırlanışı

Çukur bir kasenin içine kabak tatlısı püresi,
parçalara ayrılmış bisküvi ve çekilmiş cevizi alıp yoğurun.
Harçtan ceviz büyüklüğünde toplar yapın ve arzuya göre
çekilmiş fındık veya ceviz veya hindistancevizi veya
antep fıstığı veya pasta süslerine bulayın.
Servis tabağına alın ve kürdan batırın.


Zorlu Hayat Yolculuğumuzda İşe Yarar Belki diye...


Hayatı boyunca irili ufaklı imtihanlardan geçmeyen

 var mıdır acaba aramızda
Önemli olan Bu da geçer diyebilmek...
Bazen zaten başka ne çare..

MASALLAR/HİKAYELER/FIKRALAR/BİLMECELER


YOLUMUZDAKİ ENGELLER



Eski zamanlarda bir kral, saraya gelen yolun üzerine kocaman bir kaya koydurmuş, 

kendisi de pencereye oturmuştu. Bakalım neler olacak?. 

Ülkenin en zengin tüccarları, en güçlü kervancıları, 

saray görevlileri birer birer geldiler, sabahtan öğlene kadar.

   Hepsi kayanın etrafından dolaşıp saraya girdiler.
 Pek çoğu kralı yüksek sesle eleştirdi. Halkından bu kadar vergi alıyor,
ama yolları temiz tutamıyordu. Sonunda bir köylü çıkageldi.
Saraya meyve ve sebze getiriyordu.Sırtındaki küfeyi yere indirdi,
iki eli ile kayaya sarıldı ve ıkına sıkına itmeye başladı.
Sonunda kan ter içinde kaldı ama, kayayı da yolun kenarına çekti.
Tam küfesini yeniden sırtına almak üzereydi ki, kayanın eski yerinde


bir kesenin durduğunu gördü. Açtı. Kese altın doluydu. Bir de kralın notu vardı içinde.




"Bu altınlar kayayı yoldan çeken kişiye aittir" diyordu kral.


Köylü, bugün dahi pek çoğumuzun farkında olmadığı bir ders almıştı.

"Her engel, yaşam koşullarınızı daha iyileştirecek bir fırsattır."  



31 yorum:

  1. balkabaklı toplar tarifi alındı bile :)

    YanıtlaSil
  2. ben de denemedim ama güzel olur gibi geldi...sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. ben de henüz seyretmedim ama beğeneceğimi tahmin ediyorum...sevgilerimle...

      Sil
  4. Balkabaklı topları deneyeceğim. Gizli Sayılar filmini de çok beğenmiştim. Zaten ben kadının gücü ve azmi filmlerini çok severim:)

    YanıtlaSil
  5. Ahhhh o kuzey ışıkları. Ömrümüz vefa eder mi görmeye acaba ?

    YanıtlaSil
  6. ah inşallah diyelim belki birgün neden olmasın...

    YanıtlaSil
  7. laponya ve renoir. bu takvimde gözdeleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Laponya harika gibi belki birgün görmek nasip olur...sevgiler...

      Sil
  8. Filim izlemek isterim.Bu aradalkabaklı topları mutlaka yapacağım.
    Sevgilerimle♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de üşenmesem de denesem kabaklı topları pek güzel görünüyorlar...sevgiler..

      Sil
  9. Film önerin harika ben de herkese tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu haftasonu internetten seyredeyim diyorum...bakalım başarabileckmiyim...sevgilerimle...

      Sil
  10. Bende aslında her gün bir kelime İngilizce öğrensem süper olacak. Bugünden itibaren başlayayım. Çok teşekkürler şekerim.

    YanıtlaSil
  11. asıl ben çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Göçmenlik çok zor. Keşke dünyada bu sorunları yaşayan hiç bir millet kalmasa..

    YanıtlaSil
  13. çok haklısınız keşke...herkes yerinde yurdunda mutlu mutlu yaşasa sadece gezmek için yollara düşse...

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. hoşgeldinizzz..her zaman beklerimmm..teşekkür ederimm..

      Sil
  15. Merhabaaa:) Bloğunuz çok güzel, hangi yazıya yorum yapacağına insan karar veremiyorum bende öyle oldu NASA'da çalışan kadınlar çok ilgimi çekti öyle filmlere bayılırım ama tıklayınca ya bunak ben beceremedim açmayı ya da blogger'da teknik bir sorun var, mülteciler'e de tıkladım ama onu da açamadım. Buraya yorumumu yaptım.:)
    Elinize sağlık, gerçekten güzel bir blog, sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaaa ..hoşgeldiniz...beğendiğinize sevindim...tek tek herbirine yorum yapacak şekilde bir ayarlama yapmadım ben açıkçası hiç aklıma gelmedi öyle bir özellik eklemek ben de çok becerikli değilim böyle konularda kusuruma bakmayın lütfen...güzel bir haftasonu olsun inşallah sevgilerimle...

      Sil
  16. Ne güzel paylaşım olmuş yine dolu dolu.Film önerilerini de beklerim birde müzik listeni 😁✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay kızımın BTS takıntısı nedeniyle arabada başka hiçbirşey dinleyemiyorum ki listem olsun ama gene de bir ara kafamı toplayıp bir liste yaparım tabii ki seve seve eskilerden yenilerden neden olmasın...sevgilerimle...

      Sil
  17. tek sayfada birden çok konu var..yılbaşı sürprizi..😁 gizli sayıları merak ettim doğrusu..3 tane siyahi kadının maceraları..bi ara izliyim bari.. top balkabağı tatlısı canım çekti şimdi..elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveeet benim sayfa böyle bi değişik oldu valla...her zaman beklerim...destek için çok teşekkür ederim....

      Sil
  18. Dolu dolu takvimlerini okumayi cok seviyorum. Ama en cok kediciklerle o cicekli cantaya bayildim. Göcmenlerin yasadiklari icler acisi, bunda en büyük suc bu isi rant elde edecekleri bir kazanc yoluna ceviren aracilarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedicikler bir ömür..bakmaya doyamıyor insan...göçmenlerle ilgili dediklerinize kesinlikle katılıyorum..sevgilerimle..

      Sil
  19. laponyayı geçen sene bir belgeselde görmüş ve manzaraya hayran kalmıştım.üşümeden gidip görebilmeyi çok isterim :)

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....