Blog Listem

14 Aralık 2018 Cuma

14 ARALIK 2018 CUMA AZ YAĞMURLU ÇOK KAPALI SOĞUK BİR ARALIK GÜNÜYLE KAPATIYORUZ HAFTAYI....

Hayırlı huzurlu keyifli bir cuma olsun
inşallah hepimize...
Haftasonunuzun  da aynı şekilde
 harika geçmesini dilerim...
Bugün bölgemizde hava hafif yağışlıymış:
14/8
ben bugün sabahtan beri ısınamadım bir türlü..
haftasonu biraz ısınacakmış havamız sanırım...

Dün (13/12/18)
maalesef güne kötü bir kaza haberiyle başladık...

Ankara’da sabah saatlerinde Ankara-Konya seferini yapan
Yüksek Hızlı Tren (YHT), Marşandiz istasyonuna girişi
esnasında raylarda bulunan kılavuz tren ile çarpışması sonucu
meydana gelen kazada 3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetmiş,
47 kişi de yaralanmıştı. Ankara'daki tren kazası ile ilgili
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı
Yusun Yener "Sincan-Ankara hattında henüz sinyalizasyon
bulunmuyor. Yapım aşamasındaydı. Kazanın olduğu hatta
makinistler birbirleriyle telsizle veya cep telefonu ile
haberleşiyorlardı. Kazanın sebebi muhtemelen bu." dedi.

Allah sabırlar versin geride kalan acılı ailelere ve
acil şifalar ihsan etsin yaralılara..
İnşallah bu son olsun...Allah hepimizi korusun...

BİR KİTAP/ODA

Oda Jack'in yuvasıdır, oysa Anne için burası
yedi yıldır kapatıldığı zindandan başka bir
şey değildir. Anne, azim ve beceri ve ana
sevgisiyle, oğluna özel bir hayat yaratmıştır
ama, Jack'in soruları çoğaldıkça, onun
çaresizliği de artmaktadır. Yine de, asıl
sorunlar Büyük Firar'dan sonra Dışarısı'nda
beklemektedir onları…
Filmi de güzeldi ve sanırım ödül aldı ama
 hangi kategoride tam bilmiyorum...

BİR FİLM/YAŞAMIN KIYISINDA
Hayatta bazı “an”lar ve bazı “hata”lar
asla geri döndürülemez ve bunun
yarattığı kalp kırıklıkları ve keder de
asla telafi edilemez. "Manchester
By the Sea" (Yaşamın Kıyısında)
bunun "yalın" fakat, "derin" bir örneği…

Beni çok etkilemişti bu film..önce en başta sıkıcı galiba derken....



BİR DEKORASYON FİKRİ/BİR ODA

Ahşabın doğallığı güzelliği....
CAN DOSTLARIMIZ
DÜNYAMIZIN NEŞESİ/SÜSLERİ

BİR MOTİF/BİR FİKİR
kırmızıyla yeşili yanyana 
çok seviyorum 
yakıştırıyorum ben nedense...

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE 
NEDEN OLMASIN...

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME

Çok severim kızım da sonunda 

sevmeye yemeye başladı
çok mutluyum
bence eklendiği her şeye de kendine 

has bir lezzet katıyor diye düşünüyorum....

SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Nocturno Entre Callejas

Luis Romero, 1954

İspanya - Ronda - Malaga



Zorlu Hayat Yolculuğumuzda
 bize destek olsun diye....

Martı doğru yapıyor anlaşılan ....

BİR TARİF/YAYLA ÇORBASI

Bu soğuklarda bir çorba iyi gider diye düşündüm..
İlk evlendiğimde ilk öğrendiğim ve her misaifr geldiğinde
 yaptığım çorba yayla çorbasıydı artık nerden estiyse:)))


Uzun zamandır da yapmadıydım yapayım birara bari...
  • 1 kase yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 yemek kaşığı margarin veya tereyağı
  • Tuz
    • Hazırlanışı
    Pirinci yıkayarak 5 su bardağı suda haşlayın.
    Başka bir kapta yoğurdu, unu ve yumurtayı
    iyice çırptıktan sonra haşladığınız pirincin
    üzerine yavaş yavaş karıştırarak ilave edin
    (suyu az ya da fazla ise ayarlayabilirsiniz).
    Bu karışım kaynayana kadar karıştırın.
    Pişmesi için 10 dakika yeterlidir.
    Daha sonra bir tavada margarini eriterek
    içine nane ekleyin ve pişmiş olan çorbanın
    üzerine dökün. Çorbanın kesilmemesi
    için tuzunu piştikten sonra ekleyin.



YOLCULUK NEREYE/MOSKOVA

Dünyanın en çok turist çeken başkentlerinden

biri olan Moskova, ne kadar soğuk olursa olsun

sunduğu muhteşem masalsı görüntüleriyle kış

mevsimin çok yakıştığı bir şehir. Birçok tarihi

olaya tanıklık eden dünyanın en ünlü

meydanlarından biri olan beyazlara bürünmüş

Kızıl Meydanı, Moskova’nın sembolü

Kremlin Sarayı, rengarenk kubbeleriyle şato

görünümüyle Aziz Vasil Katedrali, tarihi, içinizi

ısıtacak kafeleri ve restoranlarıyla şüphesiz kış

mevsimini yaşamak isteyenler için en güzel

rotalardan biri Moskova. 


ANILAR/HİKAYELER/MASALLAR/BİLMECELER/FIKRALAR
Meksika’da İnka tapınaklarına çıkmak isteyen
Avrupalı bir grup arkeolog, birkaç yerli rehberle
yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara
giden uzun yolu, kısa bir sürede yarılıyorlar.
Aynı hızla tempoyla biraz daha yol aldıktan sonra,
yerliler kendi aralarında konuşup birden yere oturuyor
ve böylece beklemeye başlıyorlar. Tabii Avrupalı
arkeologlar buna bir anlam veremiyorlar.
Saatler sonra, yerliler kendi aralarında konuşup tekrar
yola koyuluyor ve sonunda tepenin üstündeki görkemli
İnka tapınaklarına geliyorlar.
Arkeologlardan biri, yaşlı rehbere soruyor;
hiç anlayamadım, niye yolun ortasına oturup
saatlerce yok yere bekledik? “
Yaşlı rehberin cevabı o kadar güzel ki;
çok kısa sürede çok hızlı yol aldık, ruhlarımız bizden
çok uzakta kaldı. Oturup ruhlarımızın bize yetismesini bekledik…”

Niye içimizde hep bir eksiklik duygusuyla yaşadığımızı,
niye mutlu olmayı beceremediğimizi, niye kendimiz olmayı
başaramadığımızı ve “niye” ile başlayan daha bir dolu
sorunun cevabını açıkça veriyor İnkalar’ın yaşlı torunu.

SEVGİYLE VE SAĞLIKLA KALIN...

42 yorum:

  1. Son hikâyeyi çok severim ve kendimi çok telaşlı hissettiğimde hep oturup ruhumu beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Ah Ben de bir öğrenebilsem ruhumu beklemeyi ....çok iyi yapıyorsunuz...en doğrusu...sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bu paylaşım stilini çok seviyorum :) hepsini keyifle okudum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keyifle okunuyorsa ne mutlu bana...çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  4. Böyle kazalardan haberdar olunca kendimi hiç bir yerde güvende hissedemiyorum.Hayatını kaybeden vatandaşlara Allahtan rahmet diliyorum, ailelere de sabırlar versin rabbim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah aynen sormayın...son yıllarda çok tren kazası mı oldu bana mı öyle geldi...umarım son olsun...ne büyük acılar....

      Sil
  5. olumlu bir eleştiride bulunabilir miyim :) yanlış anlaşılmaktan hep çekiniyorum yazıyla eleştiride bulunurken teker teker gelin diyesim geliyor her postunu okurken bugün bir de üzücü haberimiz var üzülsem mi şirin sincabı görünce gülümsesem mi kararsız kalıyorum :) ama sayfana girince eskiden ispanyol dantel blogları vardı şimdi ulaşması zor onlara o hava var hayat gibi :) aklımdkaini anlatabilmişimdir umarım güzel haftasonu dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ne tatlı bir eleştiri bu ve çok da doğru galiba yapmak istediğimi yapabilmişim öyle anladım bu tatlı eleştiriden ..ve ispanyol dantel bloglarını merak ettim bak şimdi...kucak dolusu sevgilerimle...keyifli bir haftasonu olmasını dilerim...keşke hiç üzücü haberler olmasa haberlerde..mutlu güzel haberler okumaktan sıkılsak ..o derece keşke yani...

      Sil
  6. Yine dopdolu bir takvim yaprağı. Tren kazasında ölen kardeşlerimize Allah^tan rahmet diliyorum. Günlük koşturmacalarımız içerisinde ruhlarımız fersah fersah gerilerden geliyor bence de. Ne güzel bir anlatımdı. Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...ah şu hayat gailesi...koştura koştura yuvarlana yuvarlana ömürler geçip durur...zavallı ruhumuz çoook gerilerde kalıyor bazen ...

      Sil
  7. O güzel ahşap kapöı odada uzanıp Oda’yı okumak istiyor canım 😉
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynısını düşündüm ben de görünce ne güzel olurdu dedim...sevgilerimle...

      Sil
  8. Keşke o tren kazası olmasaydı. Ama ne yazık ki keşkeyle yürümüyor işte işler. Umarım hafta sonu herkes için keyifli olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru keşkeyle yürümüyor işler maalesef...sevgilerimle...güzel bir hafta olsun inşallah...

      Sil
  9. Ankara tren kazası dün hepimizi üzdü. Hayatını kaybedenlere rahmet,yaralılara şifa diliyorum :(

    YanıtlaSil
  10. bir haftayı daha bitirdik. yakında yılı da bitireceğiz.. zaman mı çok hızlı akıyor, yoksa bizler mi öyle algılıyoruz?... dünya acayip yer vesselam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi koca yılı yedik bitirdik gene...hızlı akıyor hızlı...yeni yıl güzelliklerle gelsin inşallah..

      Sil
  11. Tren kazasına çok üzüldüm gerçekten.. Çok severim tren yolculuğunu ama bu son zamanlarda gerçekleşen kazalar beni çok korkutuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok severim...her sene niyetleniyorum...hadi diyorum sonra bu kazalar geliyor aklıma...Allah yollarda hepimizi korusun kazaladan belalardan...sevgilerimle...

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. gerçekten içini ısıtan midesyi rahatlatan bir çorba değil mi...sevgilerimle...

      Sil
  13. Hikayeyi bilmiyordum, o kadar güzelmiş ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok beğenince hemen paylaşayım bari dedim...beğendiğinize çok sevindim...

      Sil
  14. Yazınız ve şablon olarak temanız güzel olmuş.
    https://devyemekevi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. harika bir paylaşım olmuş.. dekorasyon fikri çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...şirin bir fikir değil mi....

      Sil
  16. ayyyy yayla çorbası çok severiim, ananeme yaparken de ben de layla çorbası derdiim :) mançestır by the sea nefis film nefis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep ben de senin bu tatlı yanıtlama tarzına bayılıyorum...izmirlisin ya kan çekiyor sanırım...en başatn beri çok destek verip yol gösterdin...herşey için çook teşekkür ederim...canım kitabın olduğunu yeni farkettim ilk fırsatta alıp okuyacağım inşallah...

      Sil
  17. Merhabalar Derya tavsiyesi ile geldim.İyi ki gelmişim blogunu çok sevdim.Bloglarımdan takip ettim(tariflimutfak-sibelinyemekleri)Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgelmişsiniz ...çok teşekkür ederim..ziyarete gelicem ben de ...sevgilerimle...

      Sil
  18. Hikayeyi çok beğendim. Belki hayatta hep hızlı yol aldığımız için ruhlarımızı geride bırakıyoruz hep... Dekorasyon fikrinize yine bayıldım. Ne şirin bir oda olmuş orası. Kaza haberi üzücüydü gerçekten. Geride kalanlara sabır vefat edenlere rahmet diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen.. gün içinde o kadar çok koşturup duruyoruz ki...zavallı ruhlarımız yetişemiyor bize maalesef...

      Sil
  19. Merhaba,
    Blogunuz çok güzelmiş. Birbirinden bağımsız günübirlik bilgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...eski küçük maarif takvimlerden esinlendim ben de öyle yola çıktım işte bakalım...

      Sil
  20. Tren kazası beni de çok üzdü. Ölenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum. Diğer bilgiler de içimi ısıttı. Ah Yayla çorbasını özledim buralarda olsa da yesek dedim :) Cevizin bilmediğim yararlarını öğrendim :) Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  21. hepimiz özlemişiz yayla çorbasını sanırım..ceviz harika..üzerine bal dökünce en nefis tatlı da oluveriyor bence...kazalar olmasa ne iyi olucak...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. Dekorasyon fikrindeki yerden bir adet istiyorum. Süper okuma köşesi olur :)

    YanıtlaSil
  23. Tren kazasina cok üzüldüm. Oda yi merak ediyorum notlarimda var 😊

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....