Blog Listem

11 Aralık 2018 Salı

11 ARALIK 2018 SALI YAĞMURLAR BİTTİ SOĞUĞA KESTİ HAVA BUGÜN İYİDEN İYİYE...

Bugün havamız parçalı bulutluymuş..
12/4
sabah çok soğuktu araba 8 derece gösteriyordu...
epey üşüdük araba ısınana kadar...

Dün  10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜYDÜ

İnsan Hakları Günü, İnsan Hakları Evrensel Bildirisi'nin
kabul edildiği gün olan 10 Aralık 1948'den bu yana her
10 Aralık'ta kutlanan gündür. II. Dünya Savaşı'ndan
sonra dünyadaki devletler bireylere tanınan hak ve
özgürlüklerin güvence altına alınması konusunda birleştiler.
İnsan Hakları Bildirisi, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları
Komisyonu tarafından Haziran 1948'de hazırlandı ve
10 Aralık 1948'de Genel Kurulun Paris'te yapılan
oturumunda kabul edildi.

BİR KİTAP 

Yoksa kaderimizi çizen yalnızca tarihin ve
efsanelerin gücü müdür?
Orhan Pamuk Kırmızı Saçlı Kadın’da bizi otuz yıl önce

İstanbul yakınlarındaki bir kasabada liseli bir gencin yaşadığı
sarsıcı bir aşk hikâyesiyle, büyük bir insani suçun
 peşinden sürüklüyor.
Kırmızı Saçlı Kadın romanı ile geçmişte
yaşanan korkuların, hayal kırıklıklarının,
aşk acılarının nasıl insanların geleceklerini
şekillendirdiğini çok acı bir örnek ile görüyoruz.




BİR FİLM/MARSLI

Mars gezegenine astronotların gönderildiği bir görevde,
Mark Watney isimli astronot şiddetli bir fırtına sonrası
öldü sanılarak ekibi tarafından terk edilir.
Fakat Watney hayattadır ve kendisini Mars’ta yapayalnız bulur.
Elindeki sınırlı olanaklarla, zekasını ve dayanıklılığını kullanarak
dünyaya yaşadığına dair bir sinyal göndermeye çalışır.
Milyonlarca mil uzakta NASA ve uluslararası bilim insanları
durmaksızın bu ‘Marslı’nın eve dönmesi için uğraşırken,

ekip arkadaşları da tehlikeli bir kararın eşiğine gelecektir...

BİR DEKORASYON/BİR ODA
keyifli bir tv.odası olmuş gibi görünüyor..

CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ
Annesinin kuzusu :)

BİR MOTİF/BİR FİKİR..

HER GÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME
Kızım da ben de brokoli canavarıyız...
 Eşim bana artık brokoli demeyin diyor:)))
SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Diego Velázquez,

Prens Baltasar Carlos Av Giysileriyle,

1635-1636, Tuval üzerine yağlıboya,

191 x 103 cm, Museo del Prado,

Madrid, İspanya.


Zorlu Hayat Yolculuğumuzda  belki birgün gerekir diye..
Ben de hep böyle düşünür böyle avuturum kendimi
Dua ederken dilerken isterken  hayırlı ise olsun derim...

BİR TARİF/KOLAY LAZANYA
  • Önceden kalmış yarım paket kadar makarna
  • 2 domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 küçük boy soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Baharat
  • 100 gram kıyma
  • 200 gram kaşar

Hazırlanışı

Eğer dolapta daha önceden kalmış bir makarnanız
varsa bu tarif tam size göre.
Soğanı rengi değişinceye kadar kavurun.
Daha sonra üzerine kıyma ve sarımsağı ilave edin.
Kıymalar piştikten sonra küp küp doğrayıp kabuklarını
soyduğunuz domatesleri tencerenize ekleyin.
Domatesler iyice eriyince son olarak makarnayı da
ekleyin ve 1-2 dakika lezzetlerin karışması için pişirin.
Bir fırın kabına karışımı dökün üzerine yaklaşık
100-200 gram kaşarı ekleyin ve kaşarlar iyice
eriyene kadar fırında pişirin.

YOLCULUK NEREYE?/MONACO


Kendi küçük çapı büyük bir ülke: Monaco
Fransa'nın Nice kentine araba ile yarım saat uzaklıkta olan
ve girerken de çıkarken de pasaport gibi kontrolleri
bulunmayan bu ülke, kumarhane ve lüksün cenneti.
Aslında bir prenslik ve dünyanın en lüks prensliği…
 Monaco Prensliği, Ville, La Condamine, Monte Carlo ve
Fontvieille olmak üzere toplam 4 ana bölgeden oluşuyor.
En bilindik yeri ise Monte Carlo… Kumarhaneleri,
James Bond dahil bir çok filmin platosu olmuş…
Akdeniz'in en güzel noktalarından birinde olan ve
her yerden kuşbakışı manzaralar sunan prenslik,
Formula-1 Monaco Grand Prix ile de ünlü.
Küçük ülke, 1929‘dan bu yana her yıl mayıs ayında
yarış pistine dönüşüyor, on binlerce yarışseveri kendine çekiyor.
Doğal bir liman olan ve dik kayalıklarla çevrili Monaco,
yat turizminin de önde gelen yerleri arasında.
Top Marques otomobil şovu gibi etkinliklere de ev sahipliği yapıyor. 

HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER

Ben Yolcuyum

Yaşamın anlamını kavramak için dünyayı dolaşmaya çıkan bir genç,

gezdiği ülkelerden birinde ünlü bir bilgeyi ziyarete gitmişti.

Gezgin genç, bilgenin yaşadığı evde, tüm duvarların
kitaplarla kaplı olduğunu gördü. Fakat evi dikkatle gözden
geçirdikten sonra, yerde bir kilim, duvar dibinde yatak
olarak kullanılan bir sedir, ortada ise bir masa ve
sandalyeden başka evde hiçbir eşyanın olmadığını gördü 
ve merakla sordu:“Neden hiç eşyanız yok?” dedi. 
“Koltuklarınız, kanepeleriniz, büfeleriniz, Onlar nerede?”
Bilge, bu soruya karşılık olarak kendi bir soru sordu gezgin gence;
“Senin de yalnızca, sırtında taşıdığın küçük bir çantan var, yavrum” dedi.
Peki,senin eşyaların nerede?”
Gezgin genç, kendini savunurcasına yanıtladı bu soruyu:
“Ama görüyorsunuz, Ben yolcuyum.”
Ünlü bilge, hak verircesine güldü:
“Ben de öyle, yavrum” dedi. “Ben de öyle.”

BİR BİLGİ/Benim de kafam karışmıştı doğrusu:

8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜYMÜŞ
5 ARALIK İSE DÜNYA KADIN HAKLARI GÜNÜYMÜŞ.


8 Mart 1857 tarihinde ABD’nin New York
kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi
çalışma koşulları istemiyle bir tekstil
fabrikasında greve başladı. Ancak polisin
işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya
kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında
işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan
kaçamaması sonucunda 120 kadın işçi can verdi.
İşçilerin cenaze törenine 10.000’i aşkın kişi katıldı.
26-27 Ağustos 1910 tarihinde Danimarka’nın Kopenhag kentinde
2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında
(Uluslararası Sosyalist Kadınlar Konferansı)
Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden
Clara Zetkin, 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında
ölen kadın işçiler anısına 8 Mart’ın “Internationaler Frauentag”
(International Women’s Day – Dünya Kadınlar Günü)
olarak anılması önerisini getirdi ve öneri oybirliğiyle kabul edildi.

40 yorum:

  1. Ne kadar iç açıcı sayfa olmuş,
    10 Aralık da ilk Türk Kadın mitinginin yapıldığı gündür ve Kastamonu’da yapılmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...yeni bir bilgi öğrenmiş olduk sizden ...sevgilerimle...

      Sil
  2. Dolu dolu bir sayfa olmuş. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yorumlarınızla destek olduğunuz için...sevgilerimle...

      Sil
  3. Marslı filmini , biraz abartılı da gelse, severek izlemiştim.
    Orhan Pamuk kitaplarını okuyamıyorum.
    Lazanyaya bayılırım.
    Monaco denince aklıma prensesleri gelir.
    Hikaye çok dokunaklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marslı ilginçdi...Allahtan tadında bırakmıştı herşeyi sanki...Orhan Pamuk gerçekten kolay okunmuyor...kafası karışıkmış gibi yazıyor ve konuşuyor sanki...lazanya makarna olsun bana zaten....Monako prensesleriye ünlü asıl çok doğru söylediniz...sevgiler....

      Sil
  4. monako dednince benim de aklıma prensesleri geliyor ama şeklen değil nedense hep bir monako prensesi şeklinde sesleniş var filmlerde :) sadece prenses reten ülke galiba :) bloğuma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. prenses üreten ülke de bulduk sonunda...çok güldüm....sevgiler....ama haklısınız ..Monaco deyince direk Monaco prensesi tamlaması geliyor insanın aklına....

      Sil
  5. Brokoliyi çok severim. Lazanya öğrenme niyetindeyim en kısa zamanda. Bilgenin söylediği aslında hepimizin farkında olması gereken; yolcuyuz.. Keske diyorum uygulamada gecerliligini korusaydı İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi.. Yavru zürafa ne güzel görünüyor ve Monaco çok etkiledi beni en çok etkilediğim ise 8 Mart'ın baslangıc hikayesi oldu cook tesekkür ederim bu güzel post için bunun devamını heyecanla beklerim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle vallahi hepimiz bir garip yolcuyuz şu 3 günlük dünyada da pek farkında değilizbu gereçğin günlük koşturmaca arasında...8 Mart ın hikayesi gerçekten çok etkileyici ...şimdi yazarken düşündüm de filmi var mı acaba...

      Sil
  6. Ama şimdi oraya brokoliyi koyup, yanına lazanya tarifi oldu mu? Sonra gelde sağlıklı beslen.:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güldüm çok...çok tatlısınız ve çok da haklısınız :)))

      Sil
  7. Bayılıyorum ben bu takvime. Yolcu hikayesi çokkkk güzeldi. Emeğine sağlık. Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...benden de kucak dolusu sevgiler ve selamlar...

      Sil
  8. Brokolinin çorbasını seviyor bizimkiler , o sayede yiyorlar :)

    Marslı çok keyifli bir filmdi. Ki Mat Damon'u sevmem pek aslında.

    Orhan Pamuk kitaplarını pek sevemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kızım da çok sevmişti brokoli çorbasını...Marslı yı ben de zevkle izlemiştim...Mat Damon bi seviyorum bi sevemiyorum ben de kararsız kaldım Orhan Pamuk kitapları için de aynı durum geçerli benim için...sevgilerimle...

      Sil
  9. lazanya harika görünüyor... :) bana da beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay sorma çok da severim...gelicem hemen...sevgilerimle

      Sil
  10. Ayy ne güzel dolu dolu bir paylaşım olmuş.Keyifle okudum canim.
    Sevgiler♥️♥️

    YanıtlaSil
  11. Ahhhhh o TV odası var ya beni benden aldı. Ben tv izlemem ama kahve ve kitap ikilisi için harika bir ortam :)

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel bir derleme yapmışsın bayıldım.

    YanıtlaSil
  13. Zaman zaman uzay filmleri izlemeyi seviyorum. Marslı'yı düşünebilirim. Teşekkürler..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah beğenirsiniz..öyle vurdulu kırdılı savaşlı uzay filmlerinden değil o nedenle seversiniz diye düşünüyorum...sevgilerimle..

      Sil
  14. lazanya aklımda olsun saoool. brokoli çok severim özellikle çorbasına bayılırıım. ivit çok yere kar yağdııı. bi de sen izmirlisin galibaaa benim gibiiii oleeey :)

    YanıtlaSil
  15. "Ben Yolcuyum" başlıklı hikaye çok hoşuma gitti. Çok anlamlı bir paylaşımdı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. son yolcu hikayesini çok sevdim.ve diğer seçkilerde çok güzel.bu arada bugünki menüde brokoli çorbası vardı evde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenileriniz için destek takip için gönülden teşekkürler ederim...afiyetle yemişsinizdir ailecek inşallah...sevgilerimle...

      Sil
  17. Karli resim ne güzel. Kirmizi sacli kadini cok severek okudum. Marsli da güzel bir filmdi. Sevgiler canim 😊

    YanıtlaSil
  18. benden de kucak dolusu sevgiler...çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  19. the third man, izlesene, en iyi ingiliz casusluk filmii :)

    YanıtlaSil
  20. Orhan Pamuk, Kırmızı Saçlı Kadın muhteşem bir roman. Şehname'deki Rüstem hikayesi ile Yunan mitolojiisndeki Oidipus hikayesini o kadar mükemmel biçimde anlatıp, kendi hikayesine bağlamış ki yazar hayran kalmamak elde değil. Zaten Orhan Pamuk'un kitapları çıkar çıkmaz alıp okurum. Teşekkürler bu güzel kitabı sayfanızda paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim keyifli yorumlarınız için...sevgilerimle...

      Sil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....