Blog Listem

7 Aralık 2018 Cuma

7 ARALIK 2018 CUMA OLDUKÇA SOĞUK BİR ARALIK GÜNÜ....

Bugün havamız güneşli ama oldukça soğuk:
9/-2 gece donucaz sanırım
Allah evsiz barksızlara yardım etsin...
Pazar da yağmur geliyormuş...

 5 ARALIK DÜNYA KADIN HAKLARI GÜNÜYDÜ....

5 Aralık 1934’te Atatürk, bir kez daha tüm dünyaya

örnek olacak bir karara öncülük etti.

Kadınların siyasi hayatta seçme ve seçilme

hakkı için harekete geçti. Ve, Seçim Kanunu’nda

yapılan değişiklik ile bundan tam 84 yıl önce

kadınlar, en demokratik haklarına kavuştular.

5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü,
tüm dünyada kadınların daha insanca
yaşama isteğini dile getirdikleri bir mücadele
ve dayanışma günü olarak kutlanmaktadır. 
Çağdaş, demokratik, ileri bir toplum için
kadınların güçlendirilmeleri, etkinlik alanlarının
genişletilmesi, eğitim, istihdam, sağlık, siyaset,
hukuk vb. alanlarda eşit fırsat ve olanaklardan
yararlanmalarının sağlanması büyük önem taşımaktadır. 

BİR KİTAP
1939’da Polonya Nazi işgaline uğrayınca
ailesi sekiz yaşındaki Alma Belasco’yu
San Francisco’da rahat bir yaşam süren
akrabalarının yanına gönderir.
Dünyanın savaşa tutuştuğu dönemde
Alma ile ailenin Japon bahçıvanının oğlu
Ichimei Fukuda arasında masum
bir aşk filizlenmeye başlar.
Japon Sevgili, Şilili yazar Isabel Allende’nin
kaleminden kıtalara ve nesillere yayılan
bir aşk, aidiyet ve kader hikâyesidir.

BİR FİLM/MAMMA MIA

Merly Streep'in en eğlenceli filmlerinden
biri olan bir müzikal Mamma Mia.
Sophie babasız büyümüş ve bunun
hasretini çeken, güzel bir kızdır.
Babasının kimliğini keşfetmeyi
ümit eden Sophie Sheridan'ın öyküsü,
ünlü pop grubu ABBA'nın hit şarkıları
eşliğinde anlatılır.

BİR DEKORASYON FİKRİ
Sanki banyonun içinde ağaç var gibi..
ilginç bir fikirmiş..

CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ
İyi ki varlar..Dünyamızın neşesi
süsleri onlar...


 
BİR FİKİR/BİR MOTİF
Ah şu kumandalar ...
toplamak böyle iyi fikirmiş sanki..



HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Johannes Vermeer Örgü Ören Kız
Tarih: 1670
Orijinal Boyut: 23,9 x 20,5 cm
Yer: Musee du Louvre, Paris

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME
Zorlu Hayat Yolculumuzda Yol göstersin diye...
Valla en güzeli böyle yapmak diye düşünürüm
zaten ben de her zaman...

BİR TARİF/HUMUS

3 su bardağı konverse nohut
 (suyu süzülmüş)
  1. 1/3 su bardağı tahin.
  2. 2 limonun suyu veya
  3. 2-3 yemek kaşığı hazır limon suyu.
  4. 1 çay kaşığı tuz.
  5. 2 diş sarımsak.
  6. 1/2 (yarım) çay kaşığı kimyon.
    Üzeri için:
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Kırmızı biber
  • Sumak
    Bütün malzemeleri blenderde iyice püre
    haline gelene kadar eziyoruz
    (arzuya göre eğer kıvamını daha sıvı
    isterseniz bir kaç kaşık su ilave edebilirsiniz)
    Servis tabağına aldıktan sonra üzerine
    zeytinyağı gezdiriyoruz ve kırmızı biber,
    sumak serpiyoruz. Afiyet olsun.

 
YOLCULUK NEREYE/LONDRA

Londra, Endüstri Devrimi'nin başladığı ülke olarak
bir zamanlar "üzerinde güneş batmayan imparatorluk"
unvanına sahip olan İngiltere'nin ve Birleşik Krallık'ın
başkenti ve en kalabalık şehridir.
Büyük Britanya adasının güneydoğusundaki
Thames Nehri üzerinde duran Londra,
iki bin yıldır büyük bir yerleşim yeri olmuştur.
Londra, Londra Belediye Başkanı ve
Londra Meclisi tarafından yönetilmektedir.
Londra her yıl sayısız turistin akınına uğruyor.
Londra'nın iş ve finans merkezi oluşu da
iş gezilerinin önemli bir noktası olmasını da
beraberinde getiriyor. Trafalgar Meydanı,
Buckhingam ve Westminister Sarayları,
Tower Bridge başta olmak üzere, katedraller,
 parklar Londra'nın simgeleri olarak öne çıkıyor.



MASALLAR/ANILAR/BİLMECELER/TEKERLEMELER

BİNDİK BİR ALAMETE GİDİYORUZ KIYAMETE


II. Mahmut’un tahtta oturduğu 1823 yılında,
İstanbul Limanı’na yanaşan bir gemiden indirilen
yükler arasında, bir de zürafa vardır.
Mısır Valisi Mehmet Ali Paşa’nın padişaha
armağan olarak gönderdiği zürafa,
kendisini ilk kez gören İstanbullular ‘ın
şaşkın bakışları arasında Çinili Köşk Meydanı’na getirilir.
Zürafa, padişahın 27 Kasım günü buyurduğu fermanla
görücüye çıkar. Hayvanın ağaçların yapraklarını yiyişi
hayranlıkla izlenirken, Habeş Ahmet Ağa hazırladığı
senaryoyu başlatmak üzere bağırır:
Zürafa müteyemmen ve mübarek bir hayvan olup onu
eliyle tutarak bir kere gezdiren Müslüman yeryüzünde
hiçbir zarar ve ziyan görmez.” Sonra da, hayvandan
çok korkan Abdi Bey’e doğru bakarak şunları söyler:
Haydi, Müslüman olan gelsin, zürafayı şöyle bir gezdirelim.
Kim bu hayvanı gezdirirse cennete gidecektir.”
Padişahın “memuldür” sözü üzerine kendini eller üstünde
bulan Padişahın Küpeli Çavuşu Abdi Bey, zürafanın üstüne oturtulur.
Abdi Bey’in yalvarmalarından, yakarmalarından korkan zavallı hayvan
huysuzlanarak İshakiye Köşkü’ne doğru koşmaya başlar.
Bu sırada Abdi Bey’in padişaha seslenişi duyulur:
Ahret hakkını helal eyle efendimiz. İlk menzilimiz ecel beşiğidir.
İşte bindim gidiyorum. Elveda.”
Büyük olasılıkla “
Bindim bir alamete, gidiyorum kıyamete
sözü zürafa sırtındaki Abdi Bey tarafından söylenmiştir…

45 yorum:

  1. Allende'nin kitaplarını seviyorum. Aslında ilk defa onunla Metehan'a kitap bakarken tanışmıştım. Maceralı güzel bir gençlik kitabı bulup oğlum bak biraz da değişik kitap oku, hep serilerden gidiyorsun demiştim. Hahaha, meğer aldığım da bir seriymiş. Ama çok güzel bir seriydi :) Canavarlar Şehri idi kitabın adı .

    YanıtlaSil
  2. çocuğun kısmeti serilerden açılmış anlaşılan..gençler seri okumayı sevyorlar tercih ediyorlar sanırım ..benim kızımın da okuduğu kitaplar seri oluyor genelde bakıyorum da...bu kitabı da çok güzeldi..bu yaz okudum ...zaten güneşin altında deniz kenarında kavrulurken kitap okumak dergi karıştırmak en sevdiğim...daha da kışın çook başındayız...neyse sağlıklı keyifli olduktan sonra her mevsimin tadını çıkarmak lazım....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Londra'ya gitmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ah daha gönül neler neler istyor da paranın gözü kör olsun...napalım sağlık olsun da...güzel bir haftasonu geçirmenizi dilerim...

      Sil
    2. Bende mutlulukla...

      Sil
  4. kendini geliştirme ile olan yazıya tüm kalbim ile inanıyorum ...

    YanıtlaSil
  5. Yine güzel bir takvim yaprağı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim destek verdiğiniz için ....sevgilerimle....

      Sil
  6. Bir yaprak daha düştü hem takvimden hem de ....
    Kendimizi geliştirmekle ilgili sözü çok beğendim.
    Emeğine, yüreğine sağlk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya günler haftalar derken yıllar geçiyor ...ömürler de...çok teşekkür ederim güzel değerli yorumlarıınız için....

      Sil
  7. Tv izlemiyorum, kitap okuyorum kimin ne yaptığı umurumda değil.Resimdeki yazıya da tamamen inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu size bence en iyisini yapıyorsunuz...kocam kafamı kırmayacağını bilsem evdeki tv yi hemen yokederdim...en büyük hayalim kendime ait sadece müzik sesi olan birazcık olsun doğa görebilen minicik bir köşem olması evimde inşallah bir gün ölmeden oluır...

      Sil
  8. mamamia ya bayılıyorum ama birincisine ilk çıktığında izlemiştim on yıl içerisinde de kaç kez izledim ben bilmiyorum sayısını :) ama ikinciden o kadar hoşlanmadım neden bilemiyorum ama aynı heyecan uyanmadı içimde belki de bu benim yaşlandığımı anlatıyordur bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birinciyi biz de ailecek 3 defa falan izledik herseferinde de keyifle izledik ikinciyi sinemalrda kaçırdık ve henüz izleyemedik ama zaten hep içimden bir ses ilkinin tadını veremeyecğini söylüyor bana ki sizin de yorumunuz o yönde olmuş....sevgilerimle...

      Sil
  9. Ne güzel, ne değişik bir yerleşim, çok sevdim blogunuzu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum...çok mutlu oldum...sevgilerimle...

      Sil
  10. Aralık 'ta geç de olsa kış yüzünü gösterdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kış kışlığını yapmaya başladı gibi...sevgiler....

      Sil
  11. Herkesten önce bize hak tanıyan Yüce Atatürk ruhun şad olsun
    Kış iyiden iyiye kendini hissettiriyor.
    Bindik bir alamete Allah sonumuzu hayretsin

    YanıtlaSil
  12. Bir öneri getireceğim,okuduğun bloglardan beğendiğn bir pasaj
    alarak paylaşsan bir köşede de. bizde haberimiz olur böyle güzel
    bloglardan. sayfanda ki bölümler çok tanıtıcı çok yararlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç fena fikir değil ...neden olmasın valla...sevgiler...

      Sil
  13. Çok soğuk bir gündü gerçekten. Ama kış, kışlığını bilmeli diye düşünüyorum. Üstelik yaz sıcaklarını hiç sevmem ben.:) Bu kez de banyo modeline hayran kaldım. Ağaç çok iyi durmuş. Zerdeçalı sürekli kullanırım. Zencefille beraber mucizeler sunuyor tek kelimeyle. Her derde deva. Kedilere aşığımdır zaten. Fıkra da çok eğlenceli geldi. Yine içimizi ısıttınız teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz sıcaklarını eskiden ben de sevmezdim ama yaş ilerledikçe yaz bana daha kolay pratik gelmeye başladı..okul telaşı yoruyor sanırım artık beni..neyse sağlık olsun da koşuşturalım yaz kış demeden...şu zerdeçalla zencefilin faydalarını bildiğim halde bir türlü tam olarak hayatımıza sokamadım kızıyorum kendime bu konuda çok...asıl ben teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için ...sevgiler...

      Sil
  14. vermeer çok severim, resim sanatını daa :) mamma mia ne hoş filmdi yaa, devamı da geldii, allende okudum ama bunu değil, okuyum bu romanııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hatta resim kursuna gitmek istiyorum ama fırsat bulamıyorum aslında yeteneğim yok ama olsun gene de istiyorum ...mamma mia gerçekten çok neşeli güzel bir filmdi...kitap güzel tavsiye ederim..sevgilerimle...

      Sil
  15. Merhabalar.
    Herhalde bu kış da Ankara'da kar yağışı göremeyeceğiz. Eskilerimiz hep şöyle dua ederlerdi: "Allah'ım yazımızı yaz, kışımızı kış eyle!" Yaz mevsimini yaşarken bir sorun yok, ama kışı yaşamaya gelince, yıllar var ki, Ankara'da kış mevsimi yaşanmıyor. "Bindim bir alamete, gidiyorum kıyamete" sözünü, bir çölde kendini kaza ile deve kuşunun sırtında bulan biri tarafından da söylendiği rivayet edilmektedir. Hatırladığım kadar onun da dörtlüğü şöyleydi:

    "Ey kuşların aslanı
    Çöllerin babacanı
    Bindim bir alamete
    Gidiyorum kıyamete."

    8 Mart Dünya Kadınlar Günü derken; bu gün, kadın haklarını da içinde kapsamıyor muydu? Yanlış anlamayın da her tarafımız gün oldu, bu günlerin içinden çıkmak o kadar can sıkıcı bir hale geldi ki, ben daha fazla bir şey demeyeceğim.

    Bu zengin ve güzel paylaşımınız için kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlıklı huzzurlu olduktan sonra her mevsim güzel zaten...gerçi sanırım iklimler insanoğlunun doğaya verdiği zararlardan nasibini almış durumda...ben de 8 Mart zannediyordum açıkçası bu yıl farkettim ayrıca özel bir gün ayrıldığını ve şaşırdım..incelemedim ama sanırım ikisi arasında bir anlam farkı var..ilk incelediğimde paylaşacağım ...ben çeşitli konulardaki özel günlerin toplumları ilgilendiren sorunlarla ilgili farkındalık yaratması açısından faydalı ve önemli olduğuna inanıyorum...sevgilerimle...güzelliklerle dolu huzurlu bir hafta olsun inşallah hepimize...

      Sil
  16. great post!

    would you like to be a friend and follow each other? If you follow me,
    I'll follow you back. Thank you! ^^
    www.okcheori.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'll be so happy to follow you I'll come to visit yr blog asap...thnx a lot fr yr following...

      Sil
  17. merhaba haticemin bloğunda bıraktığınız yorumu görüp geldim :)ne güzel bir yazı olmuş.emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekür ederim...hoşgelmişsiniz...her zaman beklerim ...ben de geleceğim ziyarete ...sevgilerimle...

      Sil
  18. Takvimdeki en sevdiğim "bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete" olayının anlatılması beni benden aldı. :D :D
    Tabiki Atatürk'ün Türk kadınlarını yüceltmesinin görünür hale getirdiği bu kanunla her zaman ona müteşekkir olacağım. Sevgiler.
    İade-i ziyaretimi de yaptım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim...ziyaret için çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  19. merhaba. blogunuzu yeni keşfettim ve fikrinize hayran kaldım :) ve londra.. umarım bir gün oraya gidp bir daha dönmeyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgelmişsiniz...beğendiğinize çok sevindim...Londra'ya giderken ben de bavula sığar mıyım acaba:))) sevgilerimle...

      Sil
  20. Londra cezbedici, tam da gitme zamanı. Humusa bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveeet Noel öncesi rengarenktir...şıkır şıkırdır herhalde...ben de humusa bayılıyorum...sevgilerimle...

      Sil
  21. Mamma mia filmini cok severim. Avusturyada birkac günden beri günes var. Kisin bazen haftalarca olmaz. Yine dolu dolu bir takvim olmus 😊

    YanıtlaSil
  22. harika bir müzikaldi..3-4 kere seyrettim sanırım....güneşin tadını çıkarmanızı dilerim...beğendiğinize sevindim....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Mutlu musmutlu haftalar olsun herkese :)

    YanıtlaSil
  24. Humusu hiç sevemedim. Zerdaçal her gün tüketiyorum. K

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa.. ben çokmseviyorum ama henüz evde hiç yapmadım...yaparsan çok yerim diye korkuyorum da...zerdeçalı nasıl tüketiyorsunuz acaba sakıncası yoksa ev halkının hayatına sokmak istiyorum da çaktırmadan...

      Sil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....