Blog Listem

30 Kasım 2018 Cuma

30 KASIM 2018 CUMA BİR HAFTA DAHA BİTERKEN KASIMI DA BİTİRİYORUZ...

Hepimize hayırlı huzurlu bir cuma olsun
Haftasonumuz keyfili dinlenceli ve eğlenceli
geçsin inşallah...
Bugün havamız hafif sağanak yağmurluymuş
12/3
 gece çook soğuk...kışa doğru adım adım...

BİR HABER
                                                  Hayatımın en kötü gecesiydi."
                                                  Liz Carlson, Yeni Zelanda'da
                                                  ücra bir kumsalda karaya vurmuş
                                                  ve ölmek üzere olan 145 balinayı
                                                  bulduğu anı bu sözlerle anlatıyor.
Suların çekildiği bir sırada karaya vuran yaklaşık 150 pilot balina yaşam mücadelesi veriyordu.Gece suların yükselmesini ummaktan başka bir şey kalmamıştı. Carlson ve Ripoll geceyi geçirmek üzere kamp kurdukları alana geri döndü.
Ancak sabah uyandıklarında çok daha korkunç bir durumla karşılaştılar. Sular iyice çekilmiş ve balinalar artık kurumuş kumun üstünde yatıyordu. Bazıları ölmüştü, diğerleri de kumsalda açıkta güneşin altında can çekişiyordu.
Yeni Zelanda Tabiat Koruma Müdürlüğü, balinaların neden kendilerini kıyıya götürdüğünün bilinmediğini açıkladı.

BİR KİTAP
Doğru olanı yapmak için neleri feda edebilirsiniz?

1942'de Paris'te, yetenekli mimar Lucien Bernard 

ucunda ölüm riski olan bir teklifi kabul etti.
Tek yapması gereken zengin bir Yahudi'nin
saklanabileceği gizli bir yer inşa etmekti;
en iddialı Alman subayın bile bulamayacağı
kadar kusursuz bir saklanma yeri.
Ve yeterince zekice davranırsa her türlü beladan
uzak durabilirdi. Lucien'in paraya umutsuzca ihtiyac
ı vardı ve çok sevdiği şehri işgal eden Nazi askerlerine
gizliden gizliye meydan okumak karşı koyamayacağı bir fırsattı.

BİR FİLM
Sully, 15 Ocak 2009’da arızalanan yolcu uçağını
Hudson Nehri’ne indirmeyi, bir nevi imkansızı
başarıp kahraman haline gelen pilot Chesley
Sullenberger’i konu ediniyor. Kaptan Sully
elverişsiz koşullarda uçağı Hudson Nehri'ne
indirmeyi başarıp 155 yolcunun hayatını kurtarmıştı.
Fakat her ne kadar medya ve halk tarafından usta
uçuş yeteneği, cesareti ile gündeme gelse de bazı
yetkililer tarafından açılan soruşturma nedeniyle
itibarını ve işini kaybetme tehlikei ile yüz yüze gelecektir.



BİR MOTİF/BİR FİKİR
gene çaydanlık başrollerde...


SANAT KÖEŞMİZİN SÜSÜ

Edouard Manet Tren Yolu

Tarih: 1874
Orijinal Boyut: 93 x 112 cm
Yer: National Gallery of Art, 
Washington DC

Zorlu hayat yolculuğumuzda
 dursun aklımızın   bir köşesinde...
öyle oluyor vallahi...kırıla kırıla pek bi
 büyüyor insan...
BİR DEKORASYON FİKRİ

Bebişler için..çok değişik bir 

yatak buldum...




BİR TARİF/TOST MAKİNASINDA PİZZAMalzemeler
2 adet yuvarlak lavaş, domates, biber,
sucuk, rendelenmiş kaşar peyniri, zeytin,
mısır, ketçap
Yapılışı
Öncelikle 2 lavaşınıza da dilediğiniz miktarda
pizza sosu yerine geçecek ketçabı sürün.
Ardından lavaşlardan birine kaşar peyniri ve
diğer malzemeleri dilediğiniz şekilde dizin.
Diğer lavaşı malzemelerin üzerine kapatın
ve ısınmış tost makinesine dikkatli şekilde
yerleştirin. Peynirler eridiğinde pizzanızın
pişmiş demektir. Sonrasında hazırladığınız
lavaş pizzayı üçgen dilimlere bölüp afiyetle yiyin.
DÜNYAMIZIN NEŞESİ SÜSLERİ
CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ


HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE


YOLCULUK NEREYE?/HEIDELBERG
Heidelberg, Güneybatı Almanya'da yer alan bir şehirdir.
1386'da kurulup Almanya'nın en eski üniversitesi
olma vasfını taşıyan Heidelberg Üniversitesi bu şehirdedir.
Şehri ikiye bölen Neckar nehri ve sarayı ile birlikte tablo
güzelliğinde olan kent aynı zamanda Almanya'nın en romantik
kenti diye de anılmaktadır.  Goethe’nin “ideal şehir” dediği,
Almanya’nın en şirin ve görülesi şehirlerinden bir tanesi…
Aynı zamanda Heidelberg, hem İkinci Dünya Savaşı’nda
en az hasar almış. Bu yüzden tarihi köprüleri ve
ihtişamlı kalesiyle, Neckar Nehri üzerinde; öğrencilerle
dolup taşan, tarihi açıdan güçlü, doğayla iç içe,
günübirlik ziyaretçilere dolu dolu bir gün sunuyor.



SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME
MASALLAR/HİKAYELER/TEKERLEMELER/BİLMECELER

AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI

Osmanlı zamanında Yavuz Sultan Selim Han’ın Yemen’i
Osmanlı topraklarına katmasından bir süre sonra, Yemen’de
isyan çıkmış. Uzun uğraşlar sonunda Yemen Fatihi Sinan Paşa,
duruma el koyup 400 yıl sürecek sükuneti temin etmişti.
Söylentiye göre, Sinan Paşa’nın ordusu bir gün çölde konaklamış.
Yemek pişirmek üzere, has torbalar içindeki pirinci yere serdikleri
büyük bir çadır bezinin üstüne dökmüş ve taşlarını ayıklamaya başlamışlar.
Bu sırada bir fırtına çıkmış ve rüzgârın savurduğu bir kum bulutu, pirinçleri
üstüne inerek, ufak bir tümsek halinde yığılmış.
Kumların arasında kalan pirinçlere bakakalan yeniçeriler arasından şakacı
bir asker arkadaşlarına:
Biz Allah’ın nimetini taşlı diye beğenmiyorduk, oysa bizim gibi günahkar
kullara üç beş taş az bile gelir. Hadi ‘ayıklayın bakalım pirincin taşını şimdi’

diyerek herkesi güldürmüş.

32 yorum:

  1. Heidelberg bizimde gidip gördüğümüz harika bir kent. Merak edenler
    buyursun gelsin Heidelberg gezimizi okusun. Sully temposu yükse
    bir film, severek izlemiştik. Cuma sayfan harika yine
    daha ne olsun, çayımda eşlik ediyor okumama.
    Herkese hayırlı cumalar !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok görmek istediğim bir yere...belki birgün kısmet olur..hemen gezinizi okuyacağım kahvemi yapınca...çayınıza eşlik edebildiysem ne mutlu bana...güzel bir gün olsun inşallah...sevgiler...

      Sil
  2. Öyle neşeli bir bloğun var ki,gerçekten kutluyorum. Her şeyden var. Zevkle izliyorum.
    Hayırlı cumalar ve güzel bir hafta sonu dileklerimle canım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel sözler için çok teşekkür ederim...hepimize huzurlu bir cuma ve haftasonu olsun inşallah..sevgilerimle...

      Sil
  3. Tost makinesinde pizza..hem pratik hem zahmetsiz. Harika fikir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir an önce bir tost makinesi alıp denemek istedim ben de çok pratik görünüyor gerçekten...olsa da yesek şimdi bir pizzacık:)))

      Sil
  4. İnsan; yorula yorula yürür,kırıla kırıla büyür

    Ne güzel bir söz bu👍

    Hayırlı cumalar👋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem güzel hem doğru kalp kırıklıkları pek bi büyütüveriyor insanı maalesef...hayırlı cumalar olsun...sevgilerimle...

      Sil
  5. Paris mimarı kitabı okuma listemde. Ne zaman okurum bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en başta bir kaç sayfa mimari terimlerle kitaba odaklanmakta zorlanmıştım ama sonra alıp götürdü kitap beni benden...sevgilerimle....

      Sil
  6. Tost makinasında pizza ve kitap ilgimi çekti sağol.

    YanıtlaSil
  7. kitabı ben gerçekten keyifle okudum...pizzayı denemedim ama pratik olması kalbimi çaldı...sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Heidelberg çok güzelmiş, gitmek isterdim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok istiyorum belki bir gün inşallah diyelim bari...

      Sil
  9. Gerçekten de insan yorula yorulan yürüyor bu hayat yolculuğunda, kırıla kırıla büyüyor.
    Güzel bir takvim yaprağıydı yine .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi öyle kırıla kırıla pek bi büyüyor insan...

      Sil
  10. Sarımsak ilaç gib gerçekten, çok derde deva.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle düşünüyorum sarımsakla ilgili...ayıklayıp donduruyorum evde tüm yemeklere ekliyorum...

      Sil
  11. tost makinasında pizza saool. sully aklımda olsun. heidelberg deee :)

    YanıtlaSil
  12. Tost makinesinde pizzaya bayıldım. Çaydanlıklı fikirler süper oluyor. Ayrıca bebek yatağının orijinalliği harikaydı. Sarımsak da bağışıklık sistemi için birebir özellikle bu soğuk günlerde. Yine güzel şeyler paylaştınız bizlerle teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim beni yalnız bırakmadığınız için...sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  13. Mutlu güzel bir haftasonumuz olsun... Sevgimle.

    YanıtlaSil
  14. Yine dolu dolu bir takvim sayfasi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler...elimden geldiğince..keyifle..sevgiyle...

      Sil
  15. Harika konsept, her telden var. Bloğunuz gerçekten ilgi çekici takipteyim, kendi bloğuma da bekliyorum. Sevgiyle kalın 🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ...hemen ziyarete gelmek istiyorum seve seve...

      Sil
  16. tost makinesinde pizza! çok sevdim.yine dolu dolu bir paylaşım.

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....