Blog Listem

9 Kasım 2018 Cuma

9 KASIM 2018 CUMA HAFİF PUSLU BİR KASIM GÜNÜ...

SAYGI SEVGİ VE ŞÜKRANLA
SONSUZA KADAR
HER ZAMAN HER YERDE
KALBİMİZDESİN ATAM

VE CUMAYA KAVUŞTUK
HUZURLU BİR CUMA OLSUN
 İNŞALLAH HEPİMİZE

BİR KİTAP TAVSİYESİ

Mücellâ, genç Cumhuriyet’le yaşıt bir kızın,

unutulmuş kumaşların, kokuların, alışkanlıkların,

iğne oyalarının, kimi yarım kalmış

kimi tamamlanmış aşkların,

hayatı seyretmekle yaşamak

arasında gelip giden kadınların romanı.



BİR FİLM

DEDEMİN İNSANLARI, küçük bir kasabada

yaşayan on yaşında bir çocuk

ve dedesi aracılığıyla, bir ailenin

ve bir ülkenin geçirdiği büyük

değişimi anlatıyor. 


BİR TARİF/HURMALI SÜTLÜ TATLI
  • 19-20 hurma
  • 1 litre süt
  • 2.5 yemek kaşığı un
  • 2.5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • İri kıyılmış ceviz içi
    • Hurmaların çekirdeklerini çıkartın.
    • Üzerlerine 4-5 yemek kaşığı kadar su ilave edin.
    • Püre kıvamına gelinceye kadar rondodan geçirin.
    • Kalan sütü, unu, nişasta ve toz şekeri bir sos tenceresine alın.
    • Muhallebi kıvamını alıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin.
    • Muhallebi kıvam almaya başladığında ise vanilya ve hurma püresini ilave edin.
    • Karıştırıp bir taşım daha kaynatın ve ocaktan alın.
    • Hurmalı muhallebiyi servis kuplarına paylaştırın.
    • Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabına alın.
    • Birkaç saat buzdolabında dinlendirin,
    • iri kıyılmış ceviz içini üzerine serpip servis yapın.

BİR DEKORASYON FİKRİ
ne tatlı sakin bir bebek odası olmuş değil mi


DÜNYAMIZIN NEŞESİ SÜSLERİ
CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ


BİR FİKİR/BİR MOTİF

YOLCULUK NEREYE?/GIETHOORN KÖYÜ

Kasabanın bir diğer adı Hollanda’nın Venedik’i…

  Nüfusu 2 bin 620 olan Giethoorn, Hollanda’nın

verijssel bölgesine bağlı bir belediye.

Bu köyde arabalar yok, ulaşım kanallarda

süzülen botlarla sağlanıyor.

duyabileceğiniz en yüksek ses, kanallardaki

ördeklerin vaklamaları. Bu köyün ismi ‘Goat Horn’

yani keçiboynuzundan geliyor.

Buranın ilk yerleşimcileri bölgeyi keşfettiklerinde

yüzlerce keçiboynuzu bulmuşlar ve

köylerine bu ismi vermişler. Ancak şuan köyde

keçiboynuzları bulunmuyor.




HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE
SAĞLIKLI YAŞAM BİLGİLERİ

Zeytinyağının sağlığa yararları arasında

kolon ve meme kanseri, diyabet,

kalp problemleri, artrit ve yüksek

kolesterol tedavisi sayılabilir.

Ayrıca kilo kaybına yardımcı olur,

metabolizmayı iyileştirir, sindirimi

ve yaşlanmayı önler...

Zeytinyağı çocuklarda metabolizmayı,

kemik yapısını ve beyin gelişimini hızlandırır.

Yaşlı insanlar için çok faydalı olan mükemmel

bir E vitamini kaynağıdır

Zeytinyağı yüksek oranda E vitamini içerir

ve bu vitamin cildi güneş ışınları, rüzgar gibi

dış etkenlerden korur. 


SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Lady with an Ermine (Kakımlı Kadın),

 Leonardo da Vinci (1452 – 1519) – İtalya




ANILARA/MASALLARA/FIKRALARA YOLCULUK
Hoca ormana gitmiş.Oturmuş bir dalın üstüne,
başlamış kesmeye.Aşağıdan geçen bir yolcu
Hoca’ya seslenmiş:- Be adam! İnsan oturduğu
dalı keser mi ? Şimdi düşeceksin.
Hoca adama aldırmamış; işine devam etmiş.
Az sonra dal kırılmış.Hoca, cumburlop düşmüş.
Düştüğü yerden perişan seslenmiş:
-Düşeceğimi bildin ne zaman öleceğimi de söyle bari.  
BUGÜN BÖLGEMİZDE HAVA
 GÜNEŞLİ 21/8
 gündüzler harika geceler soğuk artık
Sonbahar işte napalım olucak o kadarcık da...

ZORLU HAYAT YOLCULUĞUMUZ İÇİN MOTİVASYON

13 yorum:

  1. Merhabalar.
    Blog sayfama yaptığınız ziyarete ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim. Tabi ben de hemen iade-i ziyaret maksadıyla sayfanızı merak ederek geldim. Çok güzel, renkli ve değişik bir sunum ve paylaşım tarzı olan sayfanızı beğendim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Yarın, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ebedi aleme uğurlayışımızın 80. yıl dönümüdür. Yüce Önder Atatürk'ü, saygıyla, rahmetle ve minnetle anıyorum. Onu yerden yere vuranlara da şunu söylemek istiyorum: Kimse kimseyi sevmek zorunda değildir. Atatürk'ü sevmeyebilirsiniz, ama ona saygı duymak zorundasınız!..

    Hazırladığınız yazı sayfasında değişik bir kaç paylaşım birden yapmışsınız, şu anda ben yorum yazmak için yorum linkini tıkladım ve yorum yazıyorum. Yorum yazarken, yazınızda paylaştığınız diğer paylaşımları tekrar görmek istediğim de "orjinali göster" linkine tıkladığımda sadece yazı metnini görebiliyorum. Oysa siz, ilk blog sayfanızı oluştururken yorum ayarları bölümünde yorum seçeneği için "YERLEŞİK" seçeneğini seçmiş olsaydınız, hazırladığınız sayfadan çıkmadan hemen paylaştığınız sayfanın altına yorum penceresi açılır, okuyucu bir yandan yorumunu yazarken, diğer yandan da tekrar paylaştığınız şeylere göz atabilir. Ben ve benim gibi düşünen bir çok blogcu yorumla ilgili bu ayarı kullanır. Size de tavsiye ederim.

    İnşAllah, en kısa zamanda tekrar sayfanızı ziyaret eder, diğer paylaşımlarınıza da bir göz atarım.
    Selam ve saygılarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  2. ilginize desteğinize çok teşekkür ediyorum ben önce ayarlardan yerleşik olanı seçmiştim deneme yaptım yorum yazdırmadı gibi bir saçmalık oldu sanırım bazı şeyleri beceremiyorum bu blogla ilgili ilk fırsatta ayarlardan tekrar düzeltmeye çalışacağım çünkü ben de aslında diğer bloglarda olduğu gibi sayfanın altında görünsün istiyordum acaba benim seçmiş olduğum sayfa dizaynından kaynaklanan bir sorun mu oluyor

    Atamız için söylediklerinize kelimesi kelimesine tüm kalbimle katılıyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Şu anda sayfanız için kullandığınız tema, Blogger'in üyelerine sunduğu klasik temadır. Yorumlar için yerleşik seçeneğinin bu temada çalışmaması gibi bir durum olamaz! Hele kullandığınız temadan kaynaklandığını hiç sanmıyorum. Siz yorumların denetime tabi tutulmasını tercih edin ve kelime doğrulama tercihini de seçmeyin. Kelime doğrulamayı hiç kullanmayın. Belki sizin yerleşik yorum seçeneğinin çalışmasını kelime doğrulama da engellemiş olabilir. Bunlar sadece bir varsayımdır. Denemeyince, bilemezsiniz.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. yardımlarınız için çok teşekkür ederim

      Sil
    3. Merhaba, bloggerin hazır temaları yerine başka temalarda kullanabilirsiniz.
      internette blogspot temaları şeklinde arama yaparsanız. bir çok kaynak görebilirsiniz..

      Sil
    4. hemen yapıcam çok merak ettim çok teşekkür ederim...

      Sil
  3. Merhabalar.
    Sevgili Atamızı ebediyete uğurladığımızın 80. sene-i devriyesinde; kendisini rahmetle, minnetle, şükranla, sevgiyle ve saygıyla anıyorum. Ruhu şad olsun. Onun emaneti olan Türkiye Cumhuriyeti'ni, fikirlerini ve düşüncelerini dünya durdukça yaşatacağız ve bu değerlere sahip çıkacağız.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Ziyaretiniz için teşekkürler,uzun zamandır yayın açmıyorum ne zaman tekrar başlarım onu da zamana bıraktım:))
    İlginç bir sayfa düzeni olmuş tam da takvim yaprağında ki gibi.
    İzleyeceğim ve izinde yürüyeceğim tek lider Ata'mızı sevgi ve şükranla anıyorum torunlarımın da tanıyacağı en büyük lider O olacak.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilginize desteğinize çok teşekkür ediyorum...gerçek hayatta haberlerde gazetelerde hep kötülükler felaketler çıkıyor karşımıza... her gün karşımıza çıkan sonu gelmeyen kadın cinayetleri...çocuk tacizleri...hayvan işkenceleri gibi haberlere o kadar ama o kadar çok üzülüyoruz ki...bari bu sayfada elimden geldiğince güzellikler umutlar anılar şirinlikler olsun dedim...azıcık becerebildiysem amacına ulaşabilirse ne mutlu bana...

      Sil
  5. Bloğumu ziyaretiniz için teşekkür ederim. Sayfa düzeniniz ve tarzınızı çok beğendim. Dolu dolu içeriğiniz var, keyifli yazılar bizi bekliyor.

    YanıtlaSil
  6. ilginize desteğinize gönülden teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  7. oldukça hoş.. başarılar dilerim..

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....