Blog Listem

12 Kasım 2018 Pazartesi

12 KASIM 2018 PAZARTESİ Yeni bir haftaya başlarken....



Bugün  bölgemizde hava güneşli ama serince

21/7 akşamlar iyice üşütmeye başladı



Yeni bir haftaya başlıyoruz...huzurlu geçsin inşallah...

BİR FİLM/HERŞEYİN TEORİSİ
Ünlü İngiliz fizikçi ve bilimadamı Stephen Hawking'in
kariyerinin ilk yıllarına, fiziksel kapasitesini giderek
düşüren ALS hastalığının aşamalarına ve
ilk eşi Jane Wilde ile ilişkisine odaklanan
Her Şeyin Teorisi filmi benim kalbimi
çalan filmlerden biri olmuştur.






BİR KİTAP TAVSİYESİ
2014 yılı Aralık ayının son günleri…
Yedi yıldızlı Konstantiniyye Oteli’nin
açılış günü ve erken bir yılbaşı kutlaması…
İstanbul’un seçkin, kalburüstü simaları,
Sultanahmet’teki eski Bizans sarayının
kalıntıları üzerine yapılan otelde bir araya geliyor.
Aralarında kimler yok ki?



BİR TARİF/ÇİKOLATALI İRMİK TATLISI
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 kaşık tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • Çikolata sosu
    • 1 litre süt
    • 1 su bardağı irmik
    • 1 çay bardağı toz şeker
    • 1 kaşık tereyağı
    • 1 paket vanilya
    • Çikolata sosu
    • Tencereye süt ve irmiği koyup pişiriniz.
    • Üzerine şeker, tereyağı ve vanilyayı ekleyiniz.
    • Kaynayıp piştikten sonra hafif ıslattığınız borcama dökünüz.
    • Soğuduktan sonra üzerine çikolata sosu ekleyiniz.


BİR DEKORASYON FİKRİ/BİR ODA

Kitaplar varsa sıkıntı yok bence..ya sizce...

DÜNYAMIZIN NEŞESİ/SÜSLERİ

CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ

onlarla dünya çok güzel


BİR MOTİF/BİR FİKİR

YOLCULUK NEREYE/VENEDİK
Venedik şehri, akarsuların taşıdığı alüvyonların
birikmesiyle oluşan adacıklar üzerine kurulu.
Şehirdeki yapılar ise ağaç kazıklar üzerine inşa edilmiş.
Ağaç kazıklar binaların taşıma gücünü sağlamak amacıyla
lagünün alt katmanı olan ‘Caranto’ dediğimiz sıkışmış kil
tabakasına ulaşacak şekilde yaklaşık sekiz metre kadar
çakılıp ve sıkıca birbirine bağlanırmış.
Venedik’te 400 köprü, 180 kanal bulunuyor.
Şehrin en önemli bölgesi ‘Büyük Kanal’ bölgesi ‘Canale Grande’.
Günbatımının kentte en güzel olduğu burada Rialto Köprüsü’nden
baktığınız zaman manzara sizi uzaklara götürür. S harfi şeklindeki
kanal San Marco Meydanı’nda sonlanıyor. Bu uzunluk 3800 metre.
Büyük Kanal şehri ikiye bölüyor ve kanal üzerinde 3 önemli köprü bulunuyor:
Scalzi Köprüsü, Rialto Köprüsü, Accademia Köprüsü.

Aralardaki bölgelere geçmek istiyorsanız önce gondolları kullanmanız gerekiyor.


SAĞLIKLI YAŞAM/
SAĞLIKLIBESLENME


SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Emile Eisman - Semenowsky (1857 - 1911) 

| Polonyalı Ressam
GÜNCEL BİR HABER/İLK ROBOT SPİKER
Robotlar gün geçtikçe hayatımızın
her alanında kendini göstermeye
devam ediyor. Çin'de düzenlenen
Dünya İnternet Konferansı'nda bir ilk yaşandı.
Xinhua News kanalının haber sunucusu
Zhang Zhao'ya benzetilen robot spiker
kendisini tanıtarak açılış konuşmasını yaptı.

Zorlu Hayat Yolculuğumuz için motivasyon

İlk duyduğum /okuduğum günden beri beni çok etkileyen ve hiç unutamadığım Rumi'nin şiirlerinden biridir.


ANILARA/MASALLARA/FIKRALARA YOLCULUK
Aslanla Fare
Aslan toprakla oynuyormuş bir gün;

Bir de bakmış pençesinde bir fare.

Aslan, aslan yürekliymiş o gün,
Kıymamış canına, bırakmış yere.
Boşuna gitmemiş bu iyiliği.
Kimin aklına gelir
Farenin aslana iyilik edeceği?
Etmiş işte, hem de canını kurtarmış.
Günün birinde aslan
Biraz çıkayım derken ormandan,
Düşmüş bir tuzağa,
Ağlar içinde kalmış;
Kükremiş durmuş boşuna.
Bereket fare usta yetişmiş imdada:
Bu iş kükremekle değil,
Kemirmekle olur, demiş.
Başlamış incecik dişlerini işletmeye
Gelmiş ipin hakkından kıtır kıtır.
Bir ilmik kopunca ağdan hayır mı kalır
Sabır, biraz da zaman

Güçten, öfkeden daha yaman.

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

25 yorum:

  1. Mutlu haftalar, yeni haftaya böyle başlamak ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum...hepimize güzel bir hafta olsun inşallah....

      Sil
  2. Zülfü Livaneli okunacaklar listemde bekliyor. Dekorasyondaki odadan bende istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper..keyifle okuyacağınızı tahmin ediyorum...ah sormayın ben de ne odalar ne evler istiyorum ah ki ne ah:)))

      Sil
  3. Yeni hafta yeni kitaplar süper... :)
    Beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplar hep yanıbaşımızda olsun onlar kötülüklerden zorluklardan streslerden azıcık da olsa uzaklaşmamızı hayallere yelken açmamızı sağlıyorlar şükür ki....yeni hafta huzurlu geçsin inşallah hepimiz için...keyifle ziyaret edeceğim bloğunuzu ilginize desteğinize gönülden teşekkür ediyorum...

      Sil
  4. "Şaşmam der şaşarsın" bu sözü bende çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de ...o kadar o kadar anlamlı ve doğru ki insan yaş aldıkça ve yaşadıkça anlamını çok daha iyi kavrayıp hissedebiliyor Rumi'nin tüm sözlerinin..kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  5. Mutlu haftalar herkese. Babaannemin saatli maarif takvimi ismi gerçekten mükemmel. Deep sayesinde sizi keşfetmiş ve takibe almıştım. Sizi de bekleriz. Bu arada büyük blog takip etkinliğimize katılabilirsiniz. Bu bloğu bence daha fazla kişi bilmeli. Çok keyifli paylaşımlarınız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz için destek verdiğiniz için tüm kalbimle teşekkür ediyorum...Mutlu haftalar olsun inşallah hepimize...

      Sil
  6. Mutlu haftalar canım, desteğin için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. merhaba...hoşgeldiniz...ben de çok teşekkür ediyorum....

    YanıtlaSil
  8. Merhaba :) Blog takip etkinliğinden geliyorum. Mutlu haftalar diliyorum size. Blogunuzu takibe aldım ben de sayfama beklerim :) https://bronzfarlikiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hoşgeldiniz..destek ve takip için çok teşekkür ediyorum hemen iade-i ziyarete geliyorum seve seve...

      Sil
  9. Have a great week ahead dear.
    I am following your blog, will you like to follow me back?
    https://fashionista2020.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello my dear wellcome to my blog..I'll follow you with my best regards ..Thanks a lot for following...

      Sil
  10. Merhabaaaa...Blog dünyasına hoş geldin.. Ben de iade-i ziyaretine geldim :) Haftaya enerji dolu başlamak için harika bir paylaşım..Görselleri biraz daha düzenli ayarlayabilirsen şahane bir görüntü olur bu arada ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaa...hoşgeldiniz..destek takip ve yardım için gönülden teşekkür ediyorum..tavsiyenize uymaya çalışacağım...

      Sil
  11. Harika öneriler veriyorsun, bayılıyorum. Laf aramızda çoğunu
    yaptım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında önderi vermekten çok kendime günlük tutuyormuşum gibi de hissediyorum.... ilerde geriye dönük sayfalara bakınca aaa bugün şu olmuş şu gün hava kötüymüş şu gün hava güzelmiş..aaa şu tarif fena değildi bir deniyeyim...ya da aaa ne kadar güzel filmdi tekrar oturup bir seyredeyim demek keyifli olucak gibi...ama bu arada işinize yarayan öneriler tarifler bilgiler haberler çıkarsa ne güzel ne mutlu bana...kucak dolusu sevgiler....

      Sil
  12. Işıl ışıl bir blogla karşılaştım.Hayırlı olsun.İlgimi çeken yayınlarını bloğumda paylaşabilirim. Yalnız benim bir takıntım var. Bu tip profil adlarında karşımda kaç yaşında biri olduğunu bilemeyince hitap tarzımda bir tutukluk oluyor ve samimiyetimi gösteremiyorum. Beni bilgilendirirsen sevinirim yavrum. Yaşım ileri olduğu için bu hitaptan çekinmedim. Birde çok dikkatliyim, takibe aldığın bloglarda kendi bloğumu da görmek isterim.
    Tekrar görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef benim de yaşım ileri tam tamına kocaman bir 47 yaşındayım bu yaşa ne zaman nasıl geldim ben de anlamadım ..yıllar masal gibi geçip gidiyor sanki...ben de sizi takip listeme eklemek isterim acaba blog isminiz nasıldı...

      Sil
  13. Takipteyim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harika çok teşekkür ediyorum ..kucak dolusu sevgiler...

      Sil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....