Blog Listem

28 Kasım 2018 Çarşamba

28 KASIM 2018 ÇARŞAMBA YAĞMURLAR SON HIZ DEVAM....

Bugün havamız hafif yağışlı ve oldukça
 kapalı16/14 sonbahar artık iyice yerleşti..

BİR KİTAP

Bir zamanlar sarı safran ve narçiçeklerinin

özünden elde edilmiş renklerle boyanmış

yünlerden muhteşem halılar yapan bir kız vardı… 

“Çiçeklerin Kanı” 17. yy İran’ınında evlenme

çağına yaklaşan 14 yaşında bir köylü kızın hikâyesidir. 



BİR FİLM

Steven Spielberg ile usta oyuncular

Meryl Streep ve Tom Hanks'i bir araya

getiren The Post, Amerikan halkının

Vietnam Savaşı'na bakış açısını

önemli ölçüde etkileyen Pentagon

belgelerinin ortaya çıkarılma

sürecini ele alıyor.


BİR DEKORASYON FİKRİ/KİTAPLIK
bulsam da alsam..bayıldım..
gerçi evde yer yok gibi ama

DÜNYAMIZIN NEŞESİ SÜSLERİ
CAN DOSTLARIMIZIN KÖŞESİ

BİR FİKİR/BİR MOTİF
pek de şirinmiş..neden olmasın..

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

SANAT KÖŞEMİZİN SÜSÜ

Francisco de Goya Lucientes/ şemsiye

Tarih: 1777
Orijinal Boyut: 104 x 152 cm
Yer: Museo del Prado, Madrid

Zorlu hayat yolculuğumuzda
dursun aklımızın bir köşesinde...
evet mümkün..gerek yok üste çıkmak için
aşağıya çekiştirmeye...

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME
Bu kurallara uymak şart..sağlık herşeyin başı...

YOLCULUK NEREYE?/EDINBURGH
Edinburgh, İskoçya'nın 1437 yılından beri başkentidir.
Glasgow'dan sonra ülkenin ikinci büyük
kenti olan Edinburgh, İskoçya'nın doğusunda,
kuzey denizine yakın bir konumdadır.
Avrupa'nın en güzel görünümlü kentlerinden
biri olarak kabul edilen şehir, Orta Çağ ve
Georgian dönemlerine ait mimarisiyle bilinmektedir.



BİR TARİF/BAYATLAMAYAN KURABİYE
Malzemeler;
125 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağı,
1 su bardağı pudra şekeri,
1 adet oda sıcaklığında yumurta sarısı,
Yarım paket vanilya,
Yarım paket kabartma tozu,
2-2,5 su bardağı un.

Üzeri İçin;
İri çekilmiş fındık,
1 adet yumurta akı.

Yumurta sarıları, pudra şeker ve yumuşatılmış
margarini mikserle krema kıvamına gelinceye
kadar çırpın. Un, tarçın, vanilya ve kabartma
tozunu ekleyip yoğurun. Hamurdan misket
büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın
ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.190 dereceye
ayarlı fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin.
Pudra şeker ve tarçını karıştırın.
Kurabiyeleri fırından çıkarır çıkarmaz üzerine
serpiştirerek soğumaya bırakın. Servis yapın. 
MASALLAR/FIKRALAR/TEKERLEMELER/BİLMECELER

Bir grup turist, kendi aralarında konuşmaktadır.

İngiliz, hidrojeni patlatacaklarını, Rus ile

Amarikalı Ay ve Merih'i fethedeceklerini söylerler.

 

Sıra bizim Temel'e gelince, “şu yakında,

ha biz da Cüneşe cideceğuz” der.

 

Böyle bir tasarıdan hiçbirisinin haberi yoktur.

 

Hayretle sorarlar :

 

Nasıl olur? Henüz yıldızların keşfedilmediği

evrende Güneşe gidebilmek, olacak şey değil!”

 

Peki o kadar sıcağa nasıl karşı koyabileceksiniz?”

 

Bizim Karadenizli :

 

Hesabı sıkı yapılmıştır.

Akşam serunluğunda cideceğuz da...”


40 yorum:

  1. Herbiri birbirinden güzeldi. Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim destekleriniz için...sevgilerimle...

      Sil
  2. Derginin sayfalarını karıştırır gibi bloğun ne güzel
    bayatlamayan kurabiye de güzelmiş
    üste çıkmak için aşağı çekiştirmeyenler olsa keşke çevremizde
    herkes sadece kendi ile meşgul olsa
    dünya daha güzel bir yer olur belki de
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten o hissi verebildiyse ne mutlu bana...ah o tariflar paylaşırken bile canım çekiyor..maalesef illaki çevremizde hayatımızda bir gün bir yerde karşımıza çıkıyor aşağıya çekiştirmeye çalışanlar...napalım...mücadeleye devam...bakalım biz kendi kayığımızı yüzdürmeye.başka ne çare...

      Sil
  3. soğuk bir günde içimizi ısıttın ...

    YanıtlaSil
  4. ay valla burası da kapkaranlık oldu gece gibi şakır şakır yağmur...

    YanıtlaSil
  5. Takip edilesi bir bloğunuz var.. Merak ettim paylaşımlarınızı sizi takibe aldım. Bana da her zaman beklerim.. Kurabiye nefis görünüyor ama resmi etiketle başkaları kullanmasın bence.. Görüşürüz..=))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum takip destek için ben de seve seve ziyarete geleceğim en kısa zamanda ...kurabiyeyi henüz ben de denemedim ama pratik gibi görünüyor..zaten pratik olunca tarifler hemen ilgimi çekiyor...

      Sil
  6. Akşam serinliğinde gideceğiz :))) çok güldüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah temel ...nasreddin hocamız ne yapar eder bizi güldürürler zaten:))) sevgiler...

      Sil
  7. Kitaplık gerçekten dekoratif ama işlevsellik konusunda aynı fikirde değilim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız uzaktan hoş görünen bazı eşyalar mobilyalar kullanımda hayal kırıklığı yaratabiliyor bazen...sevgiler....

      Sil
  8. Temelin aklına bayıldım. Her zamanki gibi kıvrak zekası ile çözmüş işi :) Bu arada İngiltere ve İskoçya gibi yerlere gitmeyi çok isterim. Puslu, yağmurlu, sisli havalarının yazma aşkıma ilham olacağını düşünüyorum. Edinburgh mutlaka güzel bir yerdir. Kurabiyeyi de müsait bir zamanda denemeyi düşünüyorum. Yine keyifli paylaşımlarınızla yüreğimizi ısıttınız. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıvrak zeka:)) oralara gitmeyi ben de çok istiyorum...bu strelindi euroydu..dolardı....derken nasıl gidicez ben de bilmiyorum artık..neyse niyet edelim...olur belki...böyle havaları ben de çok seviyorum...ama evde olursam..yanımda kekim çayım kahvem kitaplarım dergilerim olursa daha çok seviyorum tabii ki:) kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  9. dekorasyon fikirlerine bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay onlara ben de bayıldım...kitaplık bitirdi beni...sevgiler...

      Sil
  10. Sizi artık takipteyim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Kitaplık ve lambayı çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  12. Kitaplık fikri çok hoş:)Blogunuzu cok sevdim ve takipteyim 😊Bana da her zaman beklerim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...ziyaretinize geldim bileee...ben de seve seve takipteyim...sevgiler...

      Sil
  13. Ne güzel keyifle bir dergiye bakar gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle hissettiryorsa ne mutlu bana...çok teşekkür ederim...

      Sil
  14. Özellikle çaydanlıklı motife bayıldım :)

    YanıtlaSil
  15. Ahh o çaydanlıklı abajur beni benden aldııı

    YanıtlaSil
  16. ayy o masallar notunun resmi ne güzel yaa. edinbörg çok güzelmiiş. the post aklımda olsun. ne oyuncular yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayılıyorum ben de gif lere ...edinbörg güzel de bi de strelin euro bu kadar pahalı olmasa...oyuncular süper en sevdiklerim....sevgiler...

      Sil
  17. Harika bir kolaj olmuş. Hepsi birbirinden güzel. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  18. çok teşekkür ederim...sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Çok zevkli çok hos bir tarzınız var fotoğraflarla yayın yapmanız çok güzel insan sıkılmadan zevkle okuyor sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize çok sevindim...güzel bir haftasonu olsun inşallah..sevgilerimle...

      Sil
  20. Tüm paylasimlar birbirinden güzel 😊

    YanıtlaSil
  21. Aralık ayı hepimize huzur getirir umarım😊paylaşımlar çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah huzurlu sağlıklı gelsin geçsin...çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...