Blog Listem

14 Eylül 2022 Çarşamba

DERS ZİLİ ÇALDI....NASIL DA HIZLICA GEÇİVERDİ KOCA YAZ TATİLİ....


Bitti gitti koca yaz tatili...
Ders zili çaldı bile...
Eğitim öğretim sistemimiz devasa boyutta 
sorunlar içerse de....
Şahane bir yıl olsun diye dileyelim tüm öğrenci ve
değerli öğretmenlerimiz için.....




Şahane bir kitap hararetle tavsiye ediyorum...

Gönül Çatalcalı bu kez, 
toplumun başka bir yüzüne çeviriyor objektifini,
 kaldırım taşları hurafelerle örülmüş
 Hamdüsena Sokağı’na. 
Kadınlarına, hayatın renklerini soldurarak
 ağır ağır ölmeyi emreden bir aile tutukevine...
 
Günümüz Türkiye’sinde, 
ülkeye bu sokakta yetişen
 bir genç kızın perspektifinden bakarak, 
bir kırana dönüşen olaylar ağını, 
bir başlangıcın tarihini, 
sarsıcı bir bitişin hikâyesini anlatıyor,
 titiz bir dil işçiliği ile...










9 EYLÜL

 İZMİR'imizin  DÜŞMAN İŞGALİNDEN

KURTULUŞUNUN 100. YILI

100. YILA YAKIŞIR BİR KUTLAMA OLDU...

EMEĞİ GEÇEN HERKESE

BAŞTA TARKAN OLMAK ÜZERE

 BİNLERCE KERE TEŞEKKÜR

MEMLEKETİMİ ÇOK SEVİYORUM VE GURUR DUYUYORUM...

GAVUR MAVUR İDARE EDİYORUZ ARTIK NAPALIM:))))))




Şimdilik hoşçakalın.....

Biz hangi birini almasak acaba ...yumurta..süt...şeker...et...çay...say say bitmez....

Enflasyonu bahane eden yumurta satıcısı 1 koli yumurtanın fiyatına %100 zam yapmıştı. Artık daha fazla para kazanmasının zamanının geldiğini düşünüyordu. O sabah hüzünlü bir yüz ifadesiyle iş yerini açsa da aslında çok mutluydu. Zengin olamamasının nedenini hep dürüst olmasına bağlamıştı ama artık o güzel günler yakındaydı. Fakat yine de yaptığı zamdan dolayı üzgünmüş gibi yapmalıydı.
Çok geçmeden her hafta 1 koli yumurta alan müşterisi yine iş yerine gelmişti fakat yaşlı kadın fiyatı görünce gözlerine inanamadı. Sebebini sorunca da:
-Toptancılar zam yaptı efendim. Malum enflasyon da var, biz de haliyle fiyatları arttırdık. Dedi.
Yaşlı kadın bu duruma çok kızmıştı ve usulca koliyi tezgaha bıraktı.
-O zaman kalsın, ben yumurta yemeden de yaşarım. Yeter ki Arjantin bu zamdan etkilenmesin.Dedi. Satıcı onun bu hareketi karşısında büyük bir kahkaha atmak istese de üzgünmüş gibi davranmaya devam etti.
Lakin kadının bu cümlesi nasıl olduysa ülkede viral oldu ve kimse o hafta yumurta almadı. Ertesi gün yumurta toptancıları hem zam yapmaya devam etti hem de fiyatlar biraz daha artsın diyerek ürünlerin çoğunu soğuk hava depolarında stokladılar.
Takip eden günlerde durum değişmemişti, fiyatlar artıyor ama tüm Arjantin halkı sanki aralarında anlaşmışlar gibi yumurta almamaya devam ediyordu.
İkinci hafta toptancılar homurdanmaya başlasa da "Nasıl olsa bu zamlara alışacaklar ve mecbur yumurtaları gidip alacaklar " dediler.
Üçüncü hafta ülkede yumurta parakendicileri iş yapamadığı için yavaş yavaş kepenk kapatmaya başladı ve bunu toptancılar takip etti. Derken ülkede iflas etmeyen toptancı neredeyse kalmamıştı. Çiftlik sahipleri alacaklarını alamadıkları için onlar da hızla konkortoto ilan etmeye başladılar. Artık hepsi pişman olmuş ve aralarında bu durumu nasıl düzelteceklerini konuşmaya başlamışlardı. En iyisi bir televizyon kanalına çıkıp Arjantin halkından özür dilemek dediler ama sonuç değişmemişti. Ülkede ne bir grev ne de bir isyan vardı ama halk öylesine kenetlenmişti ki kimse bu özrü kabul etmedi ve yumurta almamaya devam ettiler.
5.Hafta toptancılar şu kararı aldı:
"Hatamızı farkettik ve özrümüzü kabul etmeniz için de yumurtaları zam gelmeden önceki fiyatın da yarısına indirmeye karar verdik. Bizleri affetmelisiniz çünkü tavuklar ölmek üzere!"
Bu gerçek hayat hikayesini durup dururken size neden yazdım bilmiyorum ama bugünlerde şekerin ve yağın fiyatı ne zaman yükselse aklıma nedense hep Arjantin halkı geliyor.
Acaba orada tavuklar hala yaşıyor mudur?
___

 

17 yorum:

  1. hamdüsena yı okudum yaa güzeldi evet :) yaşasın yollar öğrencilerle şenleniyor :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    İnsana bitmez gibi görünen koca yaz tatili nasıl geldi geçtitse, ömrümüz de işte öyle gelip geçecek ve bir de bakmışsız ki, yolun sonuna gelmişiz. Ders zili çaldı. 2022-2023 eğitim ve öğretim yılı memlketimize, öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve ebeveynlerimize hayırlı olsun, hayırlara vesile olsun. Memleketimin de, öğretmenlerin de öğrencileimizin de, ebveynlerimizin de işi zor! Allah kolaylık versin.

    Gönül Çatalcalı'nın kaleme aldığı "Hamdüsena Sokağı Kadınları" kitabı ilgimi çekti. İnşAllah okumak nasip olur. Kitabın ismi, gel beni oku diyor zaten. Tanıtım ve öneriniz için teşekkürler.

    İzmir'i ben de çok severim. İzmir'e "gavur" diyen halt etmiş. İzmir'in düşman işgalinden kurtuluşunun yüzüncü yılı kutlu olsun!
    Arjantin örneğine gelince. Arjantinliler doğru yapmış. Bir de biz yapabilsek. Ama bizim bazılarımız, diğerleri için açlıktan ölmez ki, değer mi başkaları için açlıktan ölmeye?.. İngiltere'de kasaplar ete zam yapınca, hiçbir İngiliz vatandaşı kasaptan et almayınca, kasaplar yaptıkları zamı geri çekmek zorunda kalmışlar. Ama bizim ülkemizde bu davranışın ne bir geçerliliği, ne de bir hükmü yoktur! Durumu ve vaziyeti iyi olan, diğer alım gücü zayıf insanlar için neden et yemekten mahrum olsun ki!

    Çok güzel bir takvim yaprağıymış. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zaman ve yaşam masal gibi gelip gerçiyor...Kitabı beğeneceğinizi umuyorum...Arjantinliler gibi yapabilsek keşke...güzel yorumunuz için içtenlikle teşekkür ederim...

      Sil
  3. Nasıl güzel bir konserdi değil mi? Benim de içim gitti keşke İzmir'de olsaydım diye geçirdim içimden :)

    YanıtlaSil
  4. Kitap tavsiyeni ajandama not aldim.Ahh Izmirde olup o coşkuyu yasamayi cok isterdim.Mutlulukla sevgiyle kal 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de şehirdışındaydım hep pişmanlık duyacağım kaçırdığım için...sevgiler..

      Sil
  5. İki haftadır eğitime devam ediyoruz ama temizlik ve badana işlerimiz bitmedi . ne yazık ki bu işler yazın tam bitirilmiyor . yine de tüm öğretmen arkadaşlar canla başla çalışıyorlar bence. en azından yakın çevremde böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O canla başla çalışan öğretmenlerimize benim kocaman sevgilerimi ve saygılarımı iletir misiniz lütfen

      Sil
  6. Hikaye harikaymış ve bence tavuklar hala yaşıyordur.

    YanıtlaSil
  7. Selam aleyküm hocam blogunuzu takipe aldım sizde bloğumu takip edermisiniz https://bilgidayi.blogspit.com

    YanıtlaSil
  8. Kitabın ismi çok değişikmiş. Kadınlara yönelik bir kitap gibi geldi ama yanılıyor muyum acaba?

    YanıtlaSil
  9. Bence keşke özellikle bazı erkekler okusa keşke...

    YanıtlaSil
  10. Selam aleyküm hocam blogunuzu takipe aldım sizde bloğumu takip edermisiniz https://bilgidayi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Arjantindeki o yüksek enflasyon sorununu hatırlıyorum. Enflasyon rakamları inanılmaz boyutlara ulaşmıştı. O dönemde yumurta yememişler mi? Dayanışmalarına hayran kaldım. Mutfağı yumurtasız düşünemiyorum...
    Kitaptaki 'aile tutukevi' tanımı yaratıcı aynı zamanda çok acı gerçeklere parmak basmış.
    Kedi müthiş derecede tatlı çıkmış fotoğrafta.
    İzmir coşmuş, kutlamalara katılımın boyutu gururlandırdı. :) Şehitlerimiz nurlar içinde yatsın, bu günleri onlara borçluyuz.

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....