Blog Listem

13 Mayıs 2019 Pazartesi

13 MAYIS 2019 GÜNEŞLİ BİR MAYIS GÜNÜ...


Bahara yakışan Mayısa yakışan bir hava var
 bugün buralarda...
bugün için  İzmiri: 28/15 civarıymış...
güzel başladı...güzel geçsin haftamız inşallah...

Biraz geç oldu ama...yoktum bir süredir ya...
Huzurla dolu geçsin inşallah...

YURTTAN HABERLER.../İSTANBUL SEÇİMLERİ İPTAL OLDU

Ben yoktum ya ...biraz eskidi ama yine de gündemde...

Seçimler iptal oldu ama bakın ne demiş
 Hz. Ali ;
İnsanın en büyüğü, en yüksek yerde iken alçakgönüllü olan,
kudret sahibi iken bağışlayan ve güçlü olduğu vakit
ADALETLE davranandır..
herşey hepimiz için ülkemiz için
 evlatlarımız için çok güzel olsun inşallah...
BİR KİTAP/

başucumda ilk sırada bekliyor...


Hayat Kurtarmak,
Kendi Hayatlarından Vazgeçebilmek
Demekti Varşova Hayvanat Bahçesi
 Sahiplerinin
Yüzlerce İnsanı Nazilerin Elinden
 Kurtarmasını
Anlatan Gerçek Bir Hikâye…

BİR FİLM 

Bu bol ödüllü filmi sonunda seyrettim...


Yalitza Aparicio'nun (Cleo:hizmetçi)
oyunculuğuna hayran kaldım
 bence asıl ödülü hakeden kişiymiş...

Cleo,
 Meksiko’nun orta sınıf ailelerinin yaşadığı
bir Roma mahallesinde bulunan bir evde
hizmetçi olarak çalışan genç bir kadındır.
Bir yandan ev işleri ile uğraşan Cleo,
bir yandan da evdeki dört çocukla ilgilenir.
Birbirinden farklı hayatlara sahip olsalar da
benzer travmalar yaşayan 
Cleo ve Sofia, (evin sahibi)
siyasi kargaşanın hüküm sürdüğü bir ortamda

birbirlerinin en büyük destekçisi olur.


BEN NİYE YOKTUM...

İŞTE BU RESİMLER

BENİM DUYGULARIMI ANLATMIŞ...

Ama iyiyim şimdi....
Hayal kurmaya devam...Ümit etmeye devam...
hıdrellezde hayallerimi yazıp önce gül dalına bağladım
 sonra denize de atttım..işlem tamam yani:))
Balık burcuyum ya... zaten...
hayaller kurmak en büyük görevim...

BAZEN MUTLULUK...MUTLULUK..MUTLULUK...SADECE  ...
Yaprakların arasından sızıveren güneşışığıdır !!!!





EVİMİZ İÇİN FİKİRLER...

KEDİCİKLERE KULAK VERELİM BARİ...

Şu anda bir ilişkin yok mu

 O zaman bir başkasının ilişkisi üstünde etkin olsun...

iki arkadaşın biraz yakınlaşmaya başladığında

 aralarındaki aşkınyapıştırıcı gücü olarak 

hemen gidip ortalarına yerleş....
sarıldıklarında tepelerine çıkmayı da unutma...



HERGÜNE BİRAZCIK İNGİLİZCE...

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME/

İFTAR ve SAHUR da neler yemeli nasıl yemeli veya yememeli


*Tek seferde büyük porsiyonlar yerine
azar azar küçük porsiyonlar şeklinde
beslenilmeli

*İftara hurma, peynir, zeytin gibi kahvaltılıklar
veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılma
*15-20 dakika sonra az yağlı kırmızı ya da beyaz et,
sebze yemeği veya salatayla devam edilmeli
*İftarda kan şekerini dengeli olarak
yükseltecek besinler tercih edilmelidir.

*Örneğin pirinç pilavı, beyaz ekmek,
pide yerine bulgur pilavı,
tam tahıllı ekmek veya kepekli pide
gibi sağlıklı seçimler yapılmalıdır”

*İftar ve sahur arasındaki zaman diliminde
su tüketimine önem verilmeli
gazlı içecekler yerine ayran,
az şekerli komposto, hoşaf,
maden suları tercih edilmeli
*Çay ve kahve tüketiminin sınırlandırılmalı
*“Oruç tutarken sahura kalkmak
vücudu güne hazırlayacak ve günün daha verimli
geçirilmesine yardımcı olacaktır.
* sahur, kahvaltı öğünü gibi düşünülmeli,
ağır ve yağlı yemekler yerine kahvaltılıklar ile yapılmalıdır.
*Tokluk süresini uzatan proteinli besinler tercih edilmeli,
*çabuk acıkma sağlayan saf karbonhidrat kaynaklarından 
uzak durulmalıdır”





BİR TARİF/SAHUR İÇİN GÜZEL OLUR SANKİ...
ISPANAKLI OMLET İÇİN GEREKEN MALZEMELER

3 yumurta

1 kaşık süt

1 kaşık tereyağı

½ demet ıspanak

Kaşar peyniri

Tuz
Karabiber

ISPANAKLI OMLET TARİFİ
Yumurtaları bir kasede çırpın.
Çırparken üzerine sütü ve baharatlarını da ekleyin.
İyice çırptıktan sonra buzdolabına koyup 5 dakika dinlendirin.
Bu esna da ıspanakları iyice yıkayın.
Daha sonra yanmaz davada tereyağı ile soteleyin.
Daha sonra ıspanaklar yumuşayınca üzerine yumurtaları dökün.
Kapağını kapatın ve 4 dakika kadar pişirin.
Daha sonra üzerine kaşar peynirini dökün ve omleti ikiye katlayın.
Birkaç dakika da bu şekilde pişirdikten sonra servise hazır.

Afiyet olsun

Zorlu hayat yolculuğumuza dair...
öyle vallahi
 doğruya doğru....

HİKAYELER/FIKRALAR/MASALLAR/BİLMECELER

geçmiş anneler günü vesilesiyle...

Şikago'da yaşayan ünlü Türk genetikçi Hande Özdinler'in annesinin vefatından sonra yazdığı hem bilimsel hem de duygusal yazısı

Mitokondrisi bende kaldı

Annem vefat etti, onu yıkadık, pakladık, demir tabuta koyup Türkiye’ye uçakla getirdik. Oğlunun üstüne, eşinin yanına, toprağın içine sanki bir tohum eker gibi nazikçe, dualarla bıraktık. Bir ömür bitti, annem gitti...

Ama annemin mitokondrisi bende kaldı. Benim hücremde, benim her hücremde annemin mitokondrisi var. Her nefes alışımda, her kalp atışımda, her elimi uzatışımda, her düşüncemin başlangıcında, ne için enerji harcıyorsa bu vücudum işte orda annemin mitokondrisi var. Annem gitti belki ama mitokondrisi bende kaldı...

Enerji santrali, kaynağı anne

İnsanın başlangıcı olan o ilk iki hücrenin yumurta olanı büyük ve zengindir. İçinde bir hücrenin yaşaması, çoğalması, değişmesi için gerekli olan her şeye ve bir ömür gerekli olacak enerjiyi üretecek mitokondriye de sahiptir.

Mitokondri, hücreye enerji veren, canlı olmasının temelini sağlayan organeldir ve babadan değil, anneden gelir. Anne her çocuğuna enerjisini verir, enerji üretme mekanizmasını verir. Harcanan her enerji annenin çocuğuna verdiği mitokondriden gelir.

Dolayısıyla anneler vefat edebilir ama anneler ölmez!!! Biz farkında olmadan annelerimizi gizli bir şifre gibi her hücremizin içinde taşırız. Annemiz vefat etse de bize enerji vermeye devam eder. Ben bunu yazarken ve siz bunu okurken annelerimizin bizlere miras bıraktıkları mitokondrinin ürettiği enerjiyi kullandık farkında mısınız...

En karmaşık yapı

Mitokondri hücre içindeki organellerin en karmaşık ve ilginç olanlarından biri. Kendine has DNAsı var, kendine özgü kişiliği var, kendisine has proteinleri var, çalışma mekanizması ve prensibi var. Hem enerji üretir hem hücreyi ölümlerden korur, bölünür, çoğalır, hücre içinde dolaşır, nerede enerji lazım oraya gider.

Hücre içinde sanki annemizmiş gibi çalışmaya biz ölünceye kadar devam eder. Ve her kadın mitokondrisini çocuğuna armağan eder, dolayısıyla hayat enerjisi anneden anneye geçer.
Bu yüzdendir ki kim nerden gelmiş, kim kimin atası diye insanlık tarihi araştırması yapıldığında erkeğe değil, kadına bakarlar. Analarımızın mitokondri DNA’sına, o DNA’nın nerelere gittiğine, kimlerden kimlere geçtiğine bakarak yaşam enerjisinin haritasını çıkararak bilirler kimiz ve nereden geldik...

Ben bugün laboratuvarımda mikroskopumun başında annemi düşünüyorum. 15 Ağustos sabahı vefat etti annem, elimden bir su tanesi gibi kayıp gitti...

Annem benim vefat etti ama ölmesi mümkün değil, çünkü mitokondrisi bende kaldı...




60 yorum:

  1. Umut bahçesi okunacak kitaplar arasında. Ramazan tavsiyeleri de çok güzel. Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı ramazanlar olsun ..çok teşekkür ederim...

      Sil
    2. Rica ederim ne demek her daim sizin bu güzel blogunuzu ziyaret etmeye geleceğim.

      Sil
  2. Umut Bahçesi'ni izlemiştim, güzeldi. Kitabı nasıl bakalım.

    Hayal kurmaktan ve umud etmekten hiç vazgeçmeyelim :)

    Ramazanda bütün yeme disiplinim bozuldu, bayramdan sonra yine kilo aşmasam bari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmini kitaptan önce izlesem mi acaba...sanırım ikisi de başarılı...vazgeçmeyelim...olsun kilolar gelir gider yine gelir...ramazan her türlü güzel huzurlu bol dualı...sevgilerimle Handancım....

      Sil
  3. Hikayeyi beğendim paylaşım için sağol.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı ramazanalar. Kitap okuyan kız ve kedi fotoğrafına bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı ramazanlar olsun canım ...teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  5. Keyifli bir yaprak daha yırttık takvimden, iyi haftalar.. :)

    YanıtlaSil
  6. öyle oldu..yaprak yaprak gün gün geçiyor ömürler işte...sağlık olsun da ...iyi haftalar...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. hoşgeldin canım benim 😊 bende nerelerdesin diye bir yazacaktım baktım gelmişsin 😊🌸 çok güzel dolu bir takvim olmuş ellerine emeğine sağlık canım benim hikayede güzeldi 😊 sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
  8. hoşbulduk..tekrar merhaba..çok teşekkür ederim...bu yazı beni de çok etkledi..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Bloğunuzun içeriği az ve öz, tam kararında. Son bölümde aktardığınız hikaye ne kadar ahenkli ve etkileyici, seçip paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de destekleyen yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum...

      Sil
  10. Paylaştığınız hikayeler çok etkileyici.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de takip destek yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

      Sil
  11. Güzel bir kolaj olmuş yine özellikle beslenme konusu güzel olmuş ben gerçi sudan çok çay tüketiyorum ama olsun. Tarifinize benzer ben yedim ama onu yufka arasında yapmışlardı ıspanak peynir tavada kızartmışlar Neyse elinize sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iftardan sonra benim de canım bol çay ister birara yaseminli yeşil çay deneyin inanılmaz ağırlık alıyor insandan...tavsiye ederim...sizin yediğiniz daha güzele benziyor vallahi...afiyet olsun...

      Sil
  12. Şekerim nerelerdesiniz?
    Kitabı not aldım okuyacağım.
    O kediyi de istiyorum amaaaa 😍😍❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle bi elimin hiçbirşeye gitmediği gidemediği bir dönem oldu işte ama döndüm şimdi daha iyiyim şükür...ben de istiyorum o kediyi hatta tüm kedileri:))

      Sil
    2. akşam filmini izledik çok güzeldi ama sanırım kitabı daha güzel içime öyle bir his geldi..

      Sil
  13. Roma filmini bir de ben izlesem..
    Ispanaklı omlet de çok güzle olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de evde 2 tane marvel delisi arasında arada zor seyrediyorum böyle filmleri söylenip duruyorlar bana:))

      Sil
  14. İzmir de havalar şimdiden sıcak seyretmeye başladı. Öneriler için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  15. ben bu sene çok özledim sıcakları umarım çabuk söylenmeye başlamam...ben de teşekkür ederim takip için...

    YanıtlaSil
  16. senin yazma şeklini blog temanı çok seviyorum..harikasın...

    YanıtlaSil
  17. canım çok teşekkür ederim..bence hepimiz harikayız..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Roma filmini çok merak ediyorum. Ispanaklı omleti sahur için düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naif bir film ama sıkılma ihtimalinizde var bence aslında ancak bir Meksikalı için çok daha duygulara hitap eder diye tahmin ediyorum... Sahurda hafif ve lezzetli olur gibi canım..afiyetle inşallah..sevgilerimle...

      Sil
  19. Her zamanki gibi çok güzel bir takvim sayfası olmuş.İnsanlardan beklentilerimiz azaldıkça bizi kırmaları güçleşir.Bu arada geçmiş anneler gününüz kutlu olsun⚘⚘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...tavsiyeniz çok doğru bence..sizin de kutlu olsun canım...sevgilerimle...

      Sil
  20. ıspanaklı omlete bayıldım, yine harika seçkiler var süpersin canım :)

    YanıtlaSil
  21. Ispanaklı omleti mutlaka denemek gerek burası daha ısınmadı ya donuyoruz.

    YanıtlaSil
  22. ah kıyamam biz yavaştan of pof demeye başladık ama özlemişim çok darısı başınıza sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Filmi not aldım canım. Ispanaklı omlet bayılırım ama bu sıralar böbrekler rahatsız fena derece de maalesef yiyemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmiş geçmişler olsun inşallah...sevgilerimle...

      Sil
  24. Dolu dolu içeriklerinizi özlemişim. İzmir bugün çok sıcak, bunalmaya başladık. Filmi not aldım, izleyeceğim. Size de hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haikaten sıcak bugün henüz daha nem başlamadı nem başlayınca çok kötü oluyor maalesef...

      Sil
  25. Sondaki hikaye çok güzel ve duygusaldı paylaştığınız için çok teşekkürler :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni de çok etkileyen bir yazıdır o ben de çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  26. Umut Bahçesi'ni film olarak izledim. Kitabı olduğunu bilmiyordum. Roma ise başta sıkıldığım sonradan çok severek tamamladığım bir film oldu.

    YanıtlaSil
  27. ben de okuma sırasında başucumda beklerken filmini bulup izledim geçenlerde ve çok beğendim ama içimden bir ses kitabının daha güzel olduğunu söylüyor..Roma duygulara yüreklere naif naif dokunabilen sessiz sakin bir film olmuş bence....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  28. ayyyyy çok duygulu yaaa hadi tutsun bütün dileklerin yaaaa iste tutar tutar, the secret var kitap o kitap bu durumlarda iyi geliyooo :) olumlu düşün seen, olumsuz düşünürsen olumsuzu çekersiin. roma da izliycektim, yönetmenini çok severiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. secret okumanın tam zamanı valla iyi dedin deepcim..evrene olumlu mesaj şart şart şart...izle canım seversin bence...güzel bir hafta olsun...

      Sil
  29. Roma filmini bayramdan sonra izleyeceğim inşallah :)

    YanıtlaSil
  30. Her türlü içeren harika bir takvim olmuş. Emeklerine sağlık ❤

    YanıtlaSil
  31. Sondaki olay ne kadar etkileyici. Yürekten vurdu bizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ...her okuduğumda tekrar tekrar etkileyen bir yazıdır o beni...

      Sil
  32. İçerikleriniz o kadar dolu ki, defalarca ders çalışıp aklımda tutamayan ben, şuana kadar hangi yazınızı okusam hep zihnimde yer ediniyor, harika🌸.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne güzel bilgilerimiz tazaleniyor hepbirlikte..çok teşekkür ederim..sevgilerimle...

      Sil
  33. Sayfada yazdığınız her şey harika, düzenlemesi yine muhteşemdi. En sona geldiğimde ise gözlerim sulandı resmen. O ne kadar değerli bilgilerdi öyle. Hayırlı ramazanlar dileklerimle, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  34. çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için...hayırlı ramazanlar olsun inşallah hepimize ..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  35. Kedicik çok tatli. Yine çok emek verilmis bir takvim canim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayıldım ben de ona:)) teşekkür ederim canım..sevgilerimle...

      Sil
  36. Dekorasyon bölümüne bayıldım :)

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...