Blog Listem

20 Mayıs 2019 Pazartesi

20 MAYIS 2019 PAZARTESİ GÜNEŞ..SICAK.. RÜZGAR...YENİ HAFTA BAŞLARKEN...


YENİ HAFTA
 KEYİFLİ HUZURLU OLSUN HEPİMİZE İNŞALLAH
sanırım sıcaklıklar 29-30 bandında bu aralar
 bizim buralarda.
kemiciklerimiz ısınmaya başladı oh şükür..
.

Dün 19 Mayıs zaferinin 100. yılını kutladık gururla sevinçle !!!

19 Mayıs, Türk Milleti'nin bağımsızlık ve
özgürlük umutlarının inanca dönüştüğü,
kurtuluş ataşenin yakıldığı ve aydınlık
bir geleceğe olan inancın kuvvetlendiği
günün adıdır.
19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınız kutlu olsun.

TEBRİKLER....

Galatasaray, 2018-2019 Spor Toto Süper Lig

Lefter Küçükandonyadis Sezonu’nun

33. haftasında Ali Sami Yen Spor Kompleksi

Türk Telekom Stadyumu’nda Medipol Başakşehir’i ağırladı.

Karşılaşmadan 2-1’lik galibiyet ile ayrılan takımımız

puanını 69’a çıkardı ve sezonun son haftasına girilirken

Süper Lig’deki 22. şampiyonluğunu ilan etti.




BAZEN BİZDEN HABERLER
Cumartesi günü bir çılgınlık yaptık  ve
havuz mevsimini açtık...
Seferihisar Euphoria Otelini havuzu denizi
 ortamı ve yemekleri için
tatillerinizde tercih edebilirsiniz..
İzmir' e çok yakın olması
 günübirlik kullanım açısından da
mümkün olabiliyor...


BİR KİTAP TAVSİYE/TANITIM

Bu hikâye başlıbaşına
 Türkiye’nin en dramatik tarihi.

Bugüne kadar farklı tarihi romanlarıyla  
okurla buluşan Demet Altınyeleklioğlu,
bu kez “kadın” hareketinin
 sembol isimlerinden

Şükûfe Nihal’i kaleme alıyor.


BU SEFER BİR DİZİ/YAĞMUR

Danimarkalı iki kardeş, yağmurla gelen ve
İskandinavya nüfusunun çoğunu yok eden
ölümcül virüstün kurtulmayı başarmıştır.
Kendilerine yeni bir dünya kurmak isteyen
kardeşler güvenli bir yer bulmak için yolculuğa çıkarlar.
Büyük yıkımdan kurtulmayı başaran diğer gençlerle
bir araya gelen kardeşler, yeni hayatlarında istedikleri
kişi olmakta özgürdür.



HAYVANLAR ALEMİ

Kunduzların dişlerinin sürekli

uzadığını ve onların bu uzamayı

durdurmak için ağaçları törpü

gibi kullandığını biliyor muydunuz? 


HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

SAĞLIKLI YAŞAM SAĞLIKLI BESLENME/KARADUT

Kara dut; yüzlerce yıldır ağız yaraları ve aftları,

pamukcuk için başarı ile kullanılmış bir meyvedir

ve toplum içinde en yaygın kullanım amacı

ağız içi yararları ile ilgilidir.. 

Diş eti kanamaları ve iltihaplanması için de kullanılır.

Gerek kendisi gerekse şurubu bu konuda oldukça etkilidir.

Karadut aynı zamanda şeker hastalarının da

makul ölçülerde tüketebileceği bir meyvedir. 

100 gram ekşi karadut 77 kaloridir.

İçeriğinde B vitaminleri, C vitaminleri ile Potasyum,

Magnezyum ve Demir gibi mineralleri içerir.

Bademcik iltihaplanmasına ve bronşit sorunlarına iyi gelir.

Karaciğer değerlerinin düzelmesine yardım eder.


 MUTLULUK...MUTLULUK...MUTLULUK..
.NEDİR MUTLULUK???
Bazen sadece;
Tuttuğunuz takımın son dakikada galip gelmesidir...

  • BİRTARİF/İFTAR İÇİN HAFİF BİR TATLI

    Hindistan cevizli bardak tatlısı tarifiMalzemeler

    • 4 su bardağı süt/2 paket vanilya
    • 2 yemek kaşığı un/1 su bardağı toz şeker
    • 2 yemek kaşığı nişasta/2 yemek kaşığı tereyağı
    Üzeri için:1,5 su bardağı Hindistan cevizi
    • Hazırlanışı

      Süt, şeker, vanilya, un ve nişastayı derin bir tencerenin içine alın.
      Çırpma teli kullanarak güzelce karıştırın,
      Tencereyi ocaktan almadan önce içine tereyağı ilave edin.
      Tereyağı tencerenin içinde güzelce eriyip bütün malzemelerle
      Standart boy bir su bardağını suyla ıslatın.
      Ocaktan aldığınız muhallebiyi karıştırarak ılınmasını sağlayın.
      Daha sonra muhallebiyi su bardağına aktarın.
      Muhallebiler soğuduktan sonra bardağı ters çevirerek
      Bir bıçak yardımıyla ortadan ikiye ya da dilerseniz üçe bölün.
      Hindistan cevizini bir tabağın içerisine yayın.
    • Muhallebi parçalarını güzelce Hindistan cevizine bulayın.



HAYAT YOLCULUĞUMUZ DEVAM EDERKEN.....


EVİMİZ İÇİN FİKİRLER....
HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER


Dün 19 Mayıs zaferinin 100. yılını kutladık gururla sevinçle !!!

Dönmeyeceğiz Çocuk!”
Atatürk’ün Samsun’a Çıkmadan Evvel Yaverine Söyledikleri Mayıs 1919, İstanbul-Şişli’deki evde:
-Zatı devletlerinizin yaverleri olarak refakatinize memur edilmem sebebiyle bahtiyarım Paşa Hazretleri!
Paşa hafifçe gülüyor:
-Hadi, diyor, hazırlığa başla, birkaç güne kadar yola çıkıyoruz.
-Çok kalacak mısınız Paşam, yoksa teftişi müteakip dönecek misiniz?
Asrın ve tarihin en büyük iradelerinden biri, büyük ve eşsiz asker, yaverinin gözleri içine bakarak şöyle diyor:
-Hayır, dönmeyeceğiz çocuk! Validene ve kardeşlerine veda et. Dönmeyeceğiz!

ÜLKEMİZİ PARÇALANMAKTAN KURTARANA KADAR  CANLARI PAHASINA DA OLSA DÖNMEDİLER!!!


62 yorum:

  1. Sahi sevgi neydi mutluluk neydi? galatasarayı tebrik ediyorum. Gençlik ve spor bayramını kutluyor. Kunduzlara sabır diliyorum. 28 Derece de oruç tutanlara 15 gündür güneş göstermeyen Allaha şükür ediyorum blogunuzu seviyor takip ediyorum saygılarımı sunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size çoook teşekkür ediyorum saygı ve sevgilerimle...

      Sil
  2. Yine aynı şeyi yaptınız ve çok harika bir takvim hazırladınız. Tebrikler. Kara dutun bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. İlk fırsatta almaya çalışacağım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..karadut candır ..lekelere dikkat asla çıkmaz..afiyetle inşallah...

      Sil
    2. Uyarıları dikkate alacağım, çok teşekkürler.

      Sil
  3. Bu tarz takvimlerde, çocuk isim önerileri ve yemek için menüler olurdu. Aynı, sıkıcı isimleri görmekten bunalma gelirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) eveeet ama ben babaannneciğimin takvimini seviyordum yine de...yıllar sonra da fikir babası oldu işte bana...

      Sil
  4. Tatlı tarifini deneyeceğim, güzel görünüyor. :) Dizi önerisi çok güzel oldu tam da izleyecek bir şey ararken. Harika bir paylaşım olmuş yine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyetle yiyip keyifle seyredin inşallah sevgilerimle canım...

      Sil
  5. Bu takvim sayfasına bayıldım...kunduzlarla ilgili bilgiye bayıldım.. çok güzel bir çalışma olmuş, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  6. Takvim renkleniyor bahar gibi. Mayistan bir sey anlamadim umarim sicak bir Haziran olur 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar harika Mayıs daha da harika sıcaklar bundan sonra hızlıca gibi...sevgilerimle canım...

      Sil
  7. heeey bardak tatlısııııı benim blogumda da vaar. senin görüntün daha iyi olmuşşş :) blogumda en çok okunan yazı yaaa :) rain aklımdaaaa :) ah havuz mevsimi başladı ha :) heeey hadiiii güzel yaz olsuuun sizin evdeeee hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben denemedim yapmadım canım henüz eminim senin yaptığın çok daha güzel olmuştur...bir siftah yaptık Deepcim anne bir havuz güneş deniz delisi olunca kızı da zavallım hem üşüdü hem istakoz gibi yandı...Allahtan amerikalılar gibi sosyal birim falan yok alıcaklar zaar kızı elimden:))) hepimizin evinde harika bir yaz olsun inşallah canım...sevgilerimle...

      Sil
    2. :) ha haaaa :) ayyy yaa senin çektiğin foto sandımdıı ayolcuum :)

      Sil
  8. Güzel bir takvim sayfası olmuşşş:)) Bardak tatlısı da harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  9. Deniz mevsimini açan şanslılar. Biz mart ayında bile denize girdiğimizi biliriz. Bu yıl işleri bir türlü halledip giremedik malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denizi siftah yapamadık ama havuzu yaptık deniz bayrama kaldı artık galiba..biz izmirliler mart olur kasım olur bunalırız denize gireriz çıkarız :))

      Sil
    2. Off biz gidemedik bu yıl ama. Ya tarlada iş oldu, ya çocukların sınavları başka programları. Neyse biz de bayram tatilini bekliyoruz artık

      Sil
    3. bayramda çok daha rahat olur canım uzun tatil ..sağlıkla huzurla gelsin geçsin inşallah..

      Sil
  10. dizi dikkatimi çekti bakacağım hemen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yeni başladım ilk bölümden sardı vallahi...

      Sil
  11. Tatlı hemen ilk dikkatimi çeken şey oldu :) karadutları beklemedeyim, yeşil yeşiller bi kızarsalar da yesek. Güzel bir yaprak daha koparttık takvimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyetle canım...teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  12. Kitabı biliyorum. Karadut bayılırım. Tarifi deneyeceğim şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden eline sağlık afiyetle canım sevgilerimle....

      Sil
  13. İftar sonrası için güzel ve hafif bir tatlı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle gibi canım ben de bugece deneyeceğim inşallah...sevgilerimle..

      Sil
  14. Öncelikle 19 Mayısımız kutlu olsun..tatlı harika görünüyor akşama deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kutlu olsun sonsuza kutlayalım inşallah ...afiyetle canım...sevgilerimle...

      Sil
  15. kırmızı beyaz nasıl da yakışıyor haftaya .
    En güzel bayramlar bizim olsun nice nice 100 yıllara

    YanıtlaSil
  16. 19 Mayıs coskusunu yaşadık bu hafta. Çok güzel bir duygu..
    Karadutlar da ağaçlarda salkım saçak. Baktıkça içim açılıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım sevinçle kutladık...karadut harika ...sevgilerimle....

      Sil
  17. biraz gecilkmeli de olsa,19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınız kutlu olsun herksein.. Gassaray şampiyonmuş olmuş,oy oy ne güzel,🙂futbolu hiç takip etmiyom,ilk defa burdan duydum..kunduzlara bayıldık efenim..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nice yıllar kutlayalım sonsuza dek inşallah....ben de takip etmiyorum ama takvim görev bildi bilgi vermeyi:))

      Sil
  18. Gittiğiniz yer çok güzelmiş :)

    Rain ilginç geldi, bakılabilir.

    Başta Atatürk olmak üzere yanında olup bu yurdu veren bütün harika insanların hakkı nasıl ödenir bilmiyorum. Nur içinde yatsınlar.

    YanıtlaSil
  19. güzel bir otel yeni zaten günübirlik faydalanmak ilginç oluyor....ama fiatları abartmışlar artık günübirlik gitmek mantıklı değil.....nurlar içinde yatsınlar...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. ben de yeni duydum karadut şurubunun bu kadar faydalı olduğunu
    ne güzel bilgiler var bu sayfada

    YanıtlaSil
  21. Evet hepimizin 19 Mayıs Atatürk ü Anma ve gençlik spor Bayramımız kutlu olsun canım 👏
    Ayrıca bir Galatasaraylı olarak tüm cimbomlulari tebrik ederim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harika ben de sizi tebrikederim ...sevgilerimle... ben zavallı bir fenerli:))

      Sil
  22. Dolu dolu bir takvim.Tatliya bayıldım:)
    Emeklerine saglik❤

    YanıtlaSil
  23. Tatlı çok ilgimi çekti, karaduta da bayılırım :)

    YanıtlaSil
  24. 19 Mayıs Bayramımız Kutlu Olsun, Atatürk'e minnetle ne kadar teşekkür etsek az kalır.

    The Rain epeydir ilgimi çekiyor ama bir türlü izleyemedim. Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni ilk bölümden yakaladı ...heyecanlı...sevgilerimle..

      Sil
  25. tatlı süper gözüküyor, benim tarzım budur :) birde havuz mevsimini açtık ne ya kıskandım burada bugün yarın yağmur var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akşam denedim gerçekten çok güzel oluyor..açtık vallahi ..çok özlemişiz:))sevgilerimle...

      Sil
  26. Tatlı gerçekten çok hafif gözüküyor. Her gün birazcık ıngilizce kelimelere bakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle hafif ve lezzetli...ingilizce ihtiyaç olabiliyor bazen...

      Sil
  27. Harika bir paylaşım olmuş. Emeğinize sağlık Teşekkürler. Sizi takibe aldım. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  28. hoşgeldiniz teşekkür ederim hemen geldim ziyarete sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  29. iyi haftasonlarıııı :) pazartesi görüşürüüz. bostanlıda çiçek festivali varmışşşşş gidersin yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir hafta olsun inşallah...evet vardı ama maalesef biz gidemedik canım kısmet olmadı...

      Sil
  30. Burada hava hala soğuk yağmurlu yaz ne zaman gelecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay kıyamam en kısa zamanda gelir yaz oralara da inşallah..sevgilerimle...

      Sil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....