Blog Listem

29 Nisan 2019 Pazartesi

29 NİSAN 2019 PAZARTESİ NİSAN BİTERKEN BAHAR GELDİ ŞÜKÜR...

HEPİMİZE HAYIRLI HUZURLU
 BİR HAFTA OLSUN İNŞALLAH..
Nisanı da bitirdik..
Güzelim Mayıs başlarken
havalar da bir çok yerde
hissedilir derecede ısındı sanırım...
Şükür...
İzmir bugün için 26/14 civarıymış....
yaşasın...süperrr....

                                    YURTTAN HABERLER

Biliyorsunuz geçen hafta 
İstanbul Küçükçekmece Kanarya Mahallesinde
22 Nisan 2019 tarihinde meydana gelen

5 yaşındaki bir çocuğun cinsel  istismar olayı ile 

hepimiz derinden sarsıldık yine....



DEVLET VE KANUNLARIMIZ YETERİNCE KORUYAMIYOR!!!



BİZ ÇOK AMA ÇOK DİKKATLİ OLMAK ZORUNDAYIZ!!!!



ÇOCUKLARIMIZI KORUYABİLMEK İÇİN



Faydalı olabileceğini düşündüğüm  bazı bilgileri paylaşmak istedim...

ÇOCUKLARA MAHREMİYET EĞİTİMİ NASIL VERİLMELİ?

*Öncelikle her insanın sadece kendisinin görmesi ve
dokunması gerektiği bazı “özel” bölgelerinin olduğu
çocuğa öğretilmelidir. 
*Özel vücut bölgelerinin adları ve onların ne olduğu öğretilmeli
*herhangi birinin o istemediği müddetçe ona dokunması
veya onun başka insanların özel bölgelerine
dokunmaması gerektiği anlatılmalıdır. 
*Eğer herhangi birisi özel bölgelerine dokunursa
hemen oradan ve o kişiden uzaklaşması gerektiği ya da
çığlık atarak etrafındaki kişilerden yardım isteyebileceğini öğretmelisiniz. 
*Yabancılardan herhangi bir madde; çikolata veya oyuncak olabilir
almaması ve yabancılarla konuşmaması gerektiğini anlatmalısınız. 
*Çocuklarınıza hayır demeyi öğretin.
* Onların rızası olmadan yapılan bu tür davranışlarda
 neden hayır demeleri gerektiğini anlatın. 
*Çocuklarınıza her koşulda inandığınızı ve onlara her zaman

saygı duyduğunuzu benimsetin.



BAZEN BİZDEN HABERLER



Cumartesi günü kızımın arkadaşı ve ailesi 

bizleri Urla' ya davet ettiler.

Son bir kaç yıldır düzenlenen Urla enginar festivaline

 biz de denk gelmiş olduk böylece..

İnanılmaz kalabalıktı...

Enginarın aklınıza gelebilecek herşeyini yapıp satıyorlar..

Enginar dondurması...Enginarlı pide...Enginarlı likör....

Aşırı kalabalık dışında hoş bir festival ortamıydı..
Gecenin devamında dostlarla birlikte
Urladaki evlerinin bahçesinde sohbet ortamı ise
hepsinden daha güzeldi..
Hayat gerçekten de dostlarla güzel...


BİR KİTAP/henüz okumadım

Gerçek aşkın büyüsüne dair tutkulu bir hikâye.” 

Alaina Costanza’nın hayatı büyülü şimşeklerin
çaktığı fırtınalı bir gecede tamamen değişir.
Aşk romanları yazarı, bir çocuk annesi ve
geçmişte çok zor bir hayat yaşamış Alaina,
bahçesine düşen yıldırımla gözlerini
bir yüzyıl öncesinde açar ve
kendi kitabındaki kahramanlardan biri olan
tehlikeli kanun kaçağı Killian tarafından kaçırılır.


 











ayrica sarkisi da grammy kazanmistir. (resime o müziği de sakladım )tık tık...

EVİMİZ İÇİN FİKİRLER.


KEDİCİKLERDEN BİZLERE TAVSİYELER

İnsanlar ilişkilerde ilgi görmek ister...
Arada bir perdenin arkasında dururken
ona hayranlıkla şöyle bir
bakış at....

HERGÜNE BİRAZCIK İNGİLİZCE

SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME/ENGİNAR

Zeytinyağı ile yemeği hazırlanan enginarın faydaları;
  • A, B ve C vitaminleri içerir.
  • Ayrıca potasyum, kalsiyum, fosfor, demir, iyot gibi
  • çok çeşitli mineralleri de yapısında bulundurur.
  • Kolesterolü düzenler.
  • Karaciğere büyük faydası vardır.
  • Bu şifalı bitkinin yaprakları kan şekerini düzenler,
  • diyabet  yani şeker hastaları mutlaka tüketmelidir.
  • İdrar söktürücüdür.
  • Düzenli tüketimiyle vücudunuzu toksinlerden arındırabilirsiniz.
  • Stresi engellemesi de faydaları arasındadır.
  • Bu şifalı bitki sayesinde parlak ve capcanlı saçlara kavuşabilirsiniz.
  •  Ayrıca tırnakların kırılmasını ve zarar görmesini de engeller.
  • Ciltteki hücreleri yeniler.
  • Mide ağrılarına fayda sağlar.
  • İçerdiği vitaminler sayesinde kalbe iyi gelir. Kalp için şifa kaynağıdır.
  • Sinir sisteminin düzenlenmesine de yardım eder.
  • Böbrekler için şifa kaynağıdır.
  • Özellikle prostat kanserine ve meme kanserine karş
  • ı koruma sağlaması da enginarın faydaları arasındadır.
BİR TARİF/FIRINDA MANTARLI PATATES



Fırında Mantarlı Patates 



Malzemeler: 

6 tane patates, 3 çay fincanı, süt, 2 tane havuç, 

1 kase mantar, 2 diş sarımsak, 4 dal yeşil soğan


muskat, toz kırmzı biber, tuz,karabiber, sıvıyağ 



Üzeri için: Kaşar peyniri 



Fırında Mantarlı Patates Tarifi 



Bir orta boy tencereye su alalım kaynamaya bırakalım.

Patatesleri, yıkayalım kaynayan suya yıkadığımız
patatesleri ilave edelim, hafif haşlayalım.


Haşladığımız patatesleri, halka halka doğrayıp tepsiye dizelim. 



Bir tavaya, sıvıyağı alalım ince doğradığımız mantar ve 

havuçları ilave edelim, sote edelim. İnce kıydığımız,
yeşil soğanıda ilave edelim kavurmaya devam edelim.
Tuz ve karabiberini ayarlayalım karıştırıp ocaktan alalım,
harcı tepsideki patateslerin üzerine yayalım.

Sütü ve rende kaşar peynirini ilave edelim 170 derecelik ısıda 

15 dakikada hazır...afiyet olsun...



ÖYLE OLUYOR VALLAHİ ÇOK DOĞRU ÇOK...

MASALLAR/HİKAYELER/FIKRALAR/BİLMECELER


Çok eski yıllarda İngiltere’de bir gelenek varmış.
Sıradan bir vatandaş öldüğünde kilisenin çanı 
bir kez çalınıp herkese duyurulurmuş.
Bir asil öldüğünde iki kez, kralın bir yakını üç kez,
kral öldüğü takdirde ise dört kez çalınırmış.
Günün birinde, herkesin hak aramak için sığındığı mahkeme,
bir vatandaşı haksız yere mahkum etmiş…
Ve kilisenin çanı tam beş kez çalmış.
Ahali merak içinde papaza koşmuş:
Ey papaz efendi, kraldan daha önemli biri var mı ki
o ölünce çan beş kez çalınsın?”
Papaz yanıt vermiş:
Kraldan daha önemli bir şey var!.. ADALET öldü.”

56 yorum:

  1. Yine çok güzel bir takvim hazırlanmışsınız Tebrikler çocuklara mahremiyet eğitimi verilmesi gerektiğine ben de çok inanıyorum. Maalesef bu konuda velilerimiz biraz bilinçsiz çocuklarımıza Hayır demeyi öğretmeliyiz benim blogumda da çocuklarına Hayır demeyi öğretmedi isen başlıklı bir yazı var O yazıda faydalı olacaktır okuyucularımıza. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim..siz de yer vermişsiniz en güzel şekilde...konu çok önemli ve güncel..devlet ve kanunlar yeterli değil anne babalara ve siz eğitimcilere çok görev düşüyor bu durumda..sevgi ve saygıyla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, bu konuda tüm kesimlere ciddi görevler düşmektedir. Bu konu ihmal edilecek bir konu değildir. Sağlıklı nesiller yetiştirmek için bu konunun üzerine gerektiği gibi eğilmek gerekir. Bu konuyu gündeme taşımakla çok faydalı bir iş yapmışsınız çok teşekkürler.

      Sil
  3. Ahhh o laleler ne güzeldi oysaki ama sonrası of yaaaa. neden neden neden hep çocuklar

    YanıtlaSil
  4. çocuklarımızı hayvanlarımızı kadınlarımızı devlet ve kanunlar koruyamıyor...bizler korumak zorundayız...toplumun eğitim ve görgü düzeyi ve kalitesi bilinçli olarak düşürüldü mültecilerle ve eğitim sistemi ile oynanarak...bizlere büyük görevler düşüyor o nedenle....maalesef...yazık çok yazık....

    YanıtlaSil

  5. Geçen hafta yaşanılan iğrenç olayı unutmak mümkün değil, faili asılsa türlü işkenceler görse bile...minik kalbin yaraları nasıl sarılacak düşünemiyorum bile...çok acı çokk :((

    Baharı da geçtik yaz geldi ne güzel :) Festivali geç duyduk biz, yoksa aynı gün orada olacaktım. Hiç festival görmemiştim, kısmet başka sefere.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardımcısı olsun evlatcığın da böyle tüm evlatcıklarımızın da bu korkunç travmaları atlatabilmeleri için...vallahi yaz geldi sanki ...ne güzel...bu sene sıcaklardan şikayet etmeyeceğim diye söz verdim kendime...her sene oluyor nasıl olsa..sağlık olsun...sevgilerimle...

      Sil
  6. Şarkı ne güzel geldi.

    Çocuklarımız Allah'a emanet, zira bizde kilşse çanları bin kere çalsa yetmez :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok uzun zamandır izlememiştim filmi..şarkısını da özlemişim...çanlar yetmez bize çanlar...maalesef....sevgilerimle...

      Sil
  7. Enginara bayılırım keşke katılabilsek festivaline, baharın gelişi şahane bir his, artık geldi kesin dimi :) Allahım tüm çocukları korusun inşallah.. :(

    YanıtlaSil
  8. Maalesef çocuklarımıza nasıl korunacaklarını öğretir olduk Allah bütün çocuklarımızı korusun...
    Hikayeyi ve diğer tavsiyelerinizi severek okudum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Allah çocuklarımızı korusun kötülerden..

    YanıtlaSil
  10. 3 yıl önce Urla festivaline ben de gitmiştim çok keyifliydi ama dediğin gibi aşırı kalabalikti

    YanıtlaSil
  11. Haberleri dinleyip beddualar ediyorum.Bu illet ne zaman başımızdan gidecek,yasalar ne zaman olması gerektiği gibi olacak bilmiyorum :( Paylaştığınız bilgiler için teşekkürler...


    Buralar da 2 gündür yaz havası gibi oldu.Terletiyor şimdi havalar ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep öyleyiz sormayın...ben de dün ilk defa terledim..mutlu oldum:)) ben de teşekkür ederim...sevgilerimle..

      Sil
  12. Malesef ki çoçuklarımızı koruyamıyoruz,güvenlik tedbiri bağırmayı öğretmek biz büyürken böyle degildi eskiye geri dönsek😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç böyle değildi 1. sınıfın 2. yarısından itibaren arkadaşlarla güle oynaya kendimiz gider gelirdik okula ne cep telefonu vardı ne birşey akşama kadar sokaklarda oynardık...üstelik site değildi bilidğin sokaktı güvenlik falan yok en fazla dizlerimiz kanadı bizler büyürken...

      Sil
  13. Laleler cok güzel. Çocuklar in yasadiklari ise insan olanin anlayamayacagi, kabullenemeyecegi seyler. Ülkemizde bunlarin yasanmasi ne aci 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok acı çok...sanki ülke dipsiz karanlık bir kuyuya hızla düşüyormuş gibi hissediyorum ekonomik olarak toplumsal olaylar olarak ve üstelik hiçbir önlem alınmadığını daha doğrusu önlem alabilecek tıynette bir kadro tarafından yönetilmediğimizi düşünüyorum çok ama çok üzülüyorum endişeleniyorum dualar ediyorum inşallah ben yanılıyorumdur inşallah ben bardağın boş tarafını görüyorumdur....

      Sil
  14. Çocuklarımızı bir türlü koruyamıyoruz. Öyle garip bir zihniyet hakim ki artık. İnsanlar bu çocuklara yapılanı görmüyor, duymuyor. Hatta yapanın okuluna veriyor eğitilsin diye...çocuk olmak çok zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle maalesef ...bu ülkede kadın çocuk ve hayvan olmak çok zor..düzelecek elbet bir gün inşallah...

      Sil
  15. Enginar daha bizim buralarda çıkmadı. dört gözle bekliyorum.
    bezelye ile birlikte çıkıyor pazara. birde bakla. az kaldı
    aslında ama çok seviyorum. enginarı bir ay boyunca yiyenlerin
    karaciğeri bebek ciğeri gibi olur diyorlar. temizleme gücü fazla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. enginar candır afiyetle sağlıkla pişirin yiyin inşallah canım...

      Sil
  16. Çocuklara el uzatanların Allah bin türlü belasını versin.
    Enginar bayılırım canım ama henüz fiyatı düşmedi. Bende alamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklarla ilgili cümlenize yürekten katılıyorum...bu sene neyin fiatı düştü ki zaten...

      Sil
  17. ayyy bahar ve enginar ne güzeel. enginarlı baklaaaaa en sevdiğim. bi de kuzu etli enginar. bir girit yemeği, bayılırıım. urla ah en sevdiğim yer izmirde, bi de karaburun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar ve enginar zaten ayrılmaz ikili...ege kıyıları hep şirin keyifli...

      Sil
  18. Laleler, papatyadan sonra en sevdiğim.Çok estetik bir çiçek.Ömrü ne kadar da kısaa.Enginar bir süredir tezgahları süslüyor,alıp buzluğa kaldırmalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enginar zahmetli ama harika hem lezzetli hem faydalı...sevgilerimle...tüm çiçekleri seviyorum..doğamızın süsleri...

      Sil
  19. Çocuk istismarı konusunda çok canım yanıyor. Çocuklar meleklerimiz, bugünümüz yarınımız geleceğimiz.. Onları koruyamamak ne üzücü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimizin canı yanıyor çok sorma...yürek yarası olaylar gelişmeler maalesef canım...

      Sil
  20. Fırında mantarlı patates harika görünüyor...Ev için fikirler de değerlendirilmeye değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım yazarken canım çekti zaten...sevgilerimle..

      Sil
  21. Adalet öldü mü tüm insanlık ölür. İnsana dair söz güzeldi. Çocuk istismarındaki rakam çok yüksek :( bir an önce önlemler getirilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biran önce çok acil...adalet şart...eğitim de.... teşekkür ederim....

      Sil
  22. Çocuklar söz konusu olunca hassasiyet de artıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en değerli varlıklarımızı devlet koruyamıyor ...çok acı....

      Sil
  23. Enginarı çok severim ama dondurmasını hayal edemedim. Çocuk istismarı konusu kalbimi acıtıyor, Allah çocuklarımızı korusun, hepimizin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de vallahi gözümle görmesem inanmazdım zaten...biraz abartmışlar olayı...Allah korusun da devlet çok acil önlemler almalı....

      Sil
  24. iyi misiiiin her şey yolunda mıııı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ..ne tatlı bir dostsun sen...hislerin dikkatin çok kuvvetli...

      Sil
  25. biraz değilim ...canımı sıkan bazı ailevi meseleler..bazı havada uçuşan laflar sözler...daha önce de oldu..atlatıcam inşallah diye umuyorum bu sıkıntılı dönemi de....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekirdek aile değil di mii :) sorun yani akrabalar yani, kayınlar felan :) amcalar halalar filan gibi de mi :)

      Sil
    2. bi karışık sıkıcı işler işte deepcim...boşver ..bu da geçer diyelim...

      Sil
  26. Okurken çok merak ettim, iyi misiniz? Kendinize iyi bakın...
    Her şey geçiyor. İyi olduğunuza inanmak için yorumlara baktım ancak Deep'e iyi değilim demişsiniz. Ramazanın yüzü suyu hürmetine Allah yüreğinize ferahlık versin.

    Çocuklar konusunda söylenmesi gerekenler söylenmiş aslında. Çocukların üzüldüğü, hayata veda ettiği, ağladığı dünyada tüm insanlık ölür.
    Ve o insanlığı biz kaybedeli çok oldu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah ..iyi olacağım..olmaya çalışıyorrum..samimi içten ilginize ve duanıza çok teşekkür ederim..

      Sil
  27. Siz iyi olun lütfennn... Umarım şimdi her şey yoluna girmiştir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman herşeyin ilacı...biraz daha iyiyim...çok teşekkür ederim içten dileğiniz için...

      Sil
  28. Özlemişim takvimciğimii :)) Enginar bahçemizden geliyor şükür de mecburen de olsa yiyoruz. Yoksam uğraşamam diye almazdım belkim. Çocuk istismarı da ülkenin insan kalitesiyle direk bağlantılı bir konu.İnsan güzelleşiverse her şey güzel olacak aslında. Bu arada Rabbim ne sıkıntın varsa en güzel şekilde çözümlesin güzel kalpli blogcanım. Ki öyle olacağına da inanıyorum,Ah bi buluşup çay içemedik senle bea :) Sevgileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. enginar bana da zahmetli geliyor sorma çok da seviyorum kayınvalide yapıp toruna diye gönderiyor da biz de annesiyiz ayol diyerek nasipleniyoruz accık:)))ne zaman istersen sen söyle ben uyarım tatlım ama şimdi ramazan olmaz...bitsin yapalım olur mu...

      Sil
  29. enginarı da çokk severim
    tüm bilgiler yazılar da her zamanki gibi şahane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim tüm yorumlarınız ve desteğiniz için...sevgilerimle...

      Sil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....