Blog Listem

8 Nisan 2019 Pazartesi

8 NİSAN 2019 PAZARTESİ YAĞMURLARLA MERHABA YENİ HAFTAMIZA...

Sanırım Nisanın bu 2. haftası
 böyle yağmurlu geçecek gibi...
bugün gündüz:20 gece:11 miş...
Benim daha kemiciklerim ısınamadı
birtürlü...hasretle bekliyorum o günleri...
gerçi sonra da başlarım of pof demeye...

ÜLKEMİZDEN HABERLER/ATATÜRK HAVA LİMANI TAŞINDI
Türk Hava Yolları’nın 6 Nisan’da 02.00’daki
TK- 54 sefer sayılı İstanbul-Singapur uçuşu
Atatürk Havalimanı’ndan yapılan son uçuş
olarak tarihe geçti...
Yeşilköy’de 1933’te İstanbul-Ankara arasında yapılan ilk uçuş ile
Türk sivil havacılığının temelleri atıldı.
1985 yılında yapılan değişiklikle yoluna,
Atatürk Havalimanı adı altında devam etti.
Bugüne kadar milyonlarca yolcu ve uçuşa ev sahipliği yaptı.
Nice sevinçler, hüzünler, kavuşmalar, tatil gidişi keyifli anlara sahne oldu.
Yeşilçam filmlerinde, günümüzdeki dizi ve filmlerde

vedalaşma sahnelerinin de vazgeçilmez mekanları arasında yer aldı.

BİR KİTAP
Sürükleyici bir aşk hikâyesi...
Okurken umudu, hüznü ve 
aşkı içinizde yaşayacağınız,
aşkın en derinlerde olduğunu 
hissedeceğiniz etkili bir yolculuk.
Daima kalbinizdeki sese kulak verin,

aşkın hep var olduğuna inanın. 
Şu anda okuyorum elimden
 bırakamadım çok sürükleyici...
Keyifle okuyacağınızı tahmin ediyorum...

BİR FİLM/SAN ANDREAS FAYI
Kötü şöhreti ile bilinen 
San Andreas Fayı’nın kırılması ile
9 şiddetindeki bir depremle
 Kaliforniya sallanır.
Bir arama kurtarma pilotu ve
 artık araları pek de iyi olmayan eşi,
Los Angeles’tan San Francisco’ya,
kızlarını kurtarmak için yola çıkarlar.
 Ancak, kuzeye yaptıkları bu
 tehlikeli yolculuk,
henüz sadece bir başlangıçtır.
Ve ne zaman en kötüsü artık bitti
 diye düşünseler,

daha da kötüsü başlamaktadır. 
Çok heyecanlıydı...

BİR DEKORASYON FİKRİ
Ne tatlı bir yemek köşesi olmuş burası...

KEDİCİKLERDEN TAVSİYELER/
GÖNÜL İŞLERİ
İlgini göstermekte aşırıya kaçma.
 Sevgini ne kadar çok ortaya
dökersen hislerin o kadar çok
sıradanlaşır ve değersizleşir.
Sevgi gösterilerin nadir
 fakat anlamlı olsun...

EVİMİZİ SÜSLEME FİKİRLERİ


HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE 
MUTLULUK BAZEN...
BİR SALLANAN SANDALYEDİR...
SAĞLIKLI YAŞAM /SAĞLIKLI BESLENME/KEKİK
Bronşit ve solunum yolu tıkanıklıkları gibi
 hastalıklarda,
öksürüğe karşı koruyucu etki gösterir.
Antioksidan etkisi yüksek bir baharattır.
Hazmı kolaylaştırır ve mideyi rahatlatır. •
Çay olarak tüketilebileceği gibi,
birçok yemekte de lezzet verici 
olarak kullanılabilir. 

BİR TARİF/KURU İNCİRLİ KURABİYE
MALZEMELER;

-1 su bardağı yulaf

-1 tane yumurta
-1 tane muz
-1 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
-1 yemek kaşığı kuru üzüm
-1 yemek kaşığı doğranmış kuru incir
-1 yemek kaşığı doğranmış hurma
-1 çay kaşığı kabartma tozu

Derin bir kapta yumurtanın beyazını
 köpürene kadar çırpıyoruz.
Üzerine ezmiş olduğumuz muzu, yulafı,
kabartma tozunu ve 
diğer kuru meyveleri ekleyip karıştırıyoruz.
Bütün malzemeler karıştıktan sonra
elimize yapışmayacak şekilde
yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine
kurabiye şeklinde diziyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında

20-25 dakika kadar pişiriyoruz.

UNUTMAYALIM/BELKİ BİR GÜN GEREKEBİLİR...

                                   HİKAYELER/MASALLAR/FIKRALAR/BİLMECELER


                                                         HAYATIN ANLAMI

Eski zamanların birinde bir adam hayatın anlamının ne olduğuna takmış kafayı...

Bulduğu hiçbir yanıt ona yeterli gelmemiş ve başkalarına sormaya karar vermiş..
Ama aldığı yanıtlar da ona yetmemiş. Fakat mutlaka bir yanıtı olmalı diyormuş..
Ve dolaşıp herkese bunu sormaya karar vermiş..
Köy, kasaba, ülke dolaşmış, bu arada zaman da durmuyor tabii ki ...
Tam umudunu yitirmişken bir köyde konuştuğu insanlar ona

-Şu karşı ki dağları görüyor musun, orada yaşlı bir bilge yaşar istersen ona git

belki o sana aradığın yanıtı verebilir, demişler.Çok zorlu bir yolculuk sonunda
Bilgenin yaşadığı eve ulaşmış adam. Kapıdan içeri girmiş ve
bilgeye hayatın anlamının ne olduğunu sormuş ..
Bilge “sana bunun yanıtını söylerim ama önce bir sınavdan geçmen gerekiyor” demiş .
Adam kabul etmiş. Bilge bir çay kaşığı vermiş adamın eline ve
içine de silme bir şekilde zeytinyağı doldurmuş.
- Şimdi çık ve bahçede bir tur at, tekrar buraya gel ... Yalnız dikkat et, kaşıktaki zeytinyağı
eksilmesin, eğer bir damla eksilirse kaybedersin..Adam, gözü çay kaşığında,
bahçeyi turlayıp gelmiş. Bilge bakmış evet demiş "kaşıkta yağ eksilmemiş, peki bahçe nasıldı?"
Adam şaşkın...- Ama demiş ben kaşıktan başka bir yere bakmadım ki ...

- Şimdi tekrar bahçeyi dolaşıyorsun, kaşık yine elinde olacak ama bahçeyi inceleyip gel, demiş Bilge...
Adam tekrar bahçeye çıkmış, gördüğü  güzelliklerle büyülenmiş, muhteşem bir bahçedeymiş çünkü ...

Geri geldiğinde bilge adama "bahçe nasıldı" diye sormuş ...
Adam gördüğü güzellikler karşısında büyülendiğini anlatmış.
Bilge gülümsemiş "ama kaşıkta hiç yağ kalmamış" demiş ve eklemiş:
- Hayat senin bakışınla anlam kazanır. Ya sadece bir noktayı görürsün, hayatın akıp gider,
sen farkına varmazsın... Ya da görebileceğin tüm güzelliklerin tam ortasında hayatı yaşarsın,
Akıp giden zamanın anlam kazanır ... Hayatının anlamı senin bakışlarında gizli.

36 yorum:

  1. Yeni hafta herkese hayırlar getirsin..İstanbul Havalimanı da ülkemize hayırlı uğurlu olsun..

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin yeni bir hafta. Sarah jio kitaplarını ardı ardına okuyup biraz sıkılmıştım. son üç kitabını henüz okumadım.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı haftalar,kedicik güzel ve doğru tavsiyeler vermiş😊

    YanıtlaSil
  4. Bu hikaye yi daha öncede bir yerlerde dinlemiş çok etkilenmiştim. Okumak ayrıca iyi oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Sarah Jio kitapları güzel oluyor.

    Çevredeki güzelliklerin tadını çıkartırken eldeki yağı da dökmemek, işte bütün mesele :)

    YanıtlaSil
  6. Kediciklerin tavsiyelerini çok anlamlı buluyorum bu ara çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedicikler bakalım daha neler diyecekler bize ben de merak ediyorum...

      Sil
  7. Sarah Jio kitaplarını ben de severek okuyorum. Ama bu kitabını okumadım. Listeme ekledim 🤗 Teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
  8. San Andreas ı izlemiştim güzel, şöyle sallanan bir sandalye de huzur bende istiyorum. Ey mutluluk nerdesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayılırım sallanan sandalyelere ..eve alsam mı ki..

      Sil
  9. Güneşli, yağmurlu, miss kokulu, karışık kuruşuk ama tatlı bir bahar yaşıyoruz..

    YanıtlaSil
  10. vallahi karışık kuruşuk bir bahar oldu bu yıl 2 gündür izmiri seller sular götürüyor ve hava kapkaranlık kış gibi oldu...accık sıkıldık ya neyse bakalım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. son yazımdaki etkinliklere katılsanaa, özellikle tülininkinee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çamaşır makinesinden gittim 2 kova su tahliye ettim arıza verdi akşam şimdi geldim oturdum hemen bakayım katılayım kimselere bakamadım zaten fırsat bulup deepcim teşekkürler sevgiler..

      Sil
    2. geçmiş olsun oluyo öyle şeyler kiii. bakarsın blog nasıl olsa yaa. kitap fuarını da unutmağğğ :)

      Sil
  12. Sarah jio hiç okumadım ilk fırsatta okuyacağım bir kitabını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanı hayat gailesinden sorunlardan uzaklaştıran kitaplardan...sevgilerimle...

      Sil
  13. Merhaba. Evet Nisan geldi yağmurlar başladı. Bir kışı daha tamamlamış olmanın huzuru içindeyiz. Bu arada evinizi süsleme fikirlerinde gösterdiğiniz modele bayıldım. Eskiden öyle şeyler vardı. Ben çocukken. Örgüden kavanoz süslemesi, bardak altı falan yapılırdı. Siz orada gösterince, birden çocukluğumu hatırladım. :)

    YanıtlaSil
  14. İzmir de pazartesinden beri sanki gök delindi hiç durmamacasına yağıyor ben böyle nisan yağmuru bu yaşıma geldim hiç görmediydim bir acaip...evet çok seviyorum ben de böyle süslemeleri ama beceremiyorum pek yine de evde kocaman bir kutum var içinde incık cıncık yarım yarım rengarenk kendi kendime yapmaya öğrenmeye çalıştığım böyle işler...ilerde bu hayata veda edince kızım ve torunlar bakıp bakıp bunlara hem beni anarlar hem de gülerler arkamdan epey bi sanırım:)))

    YanıtlaSil
  15. Yağmur burada da çok fazla. Bir taraftan toprak doyuyor bir taraftan alçak yerlerde yaşayan insanların işi zora giriyor. Bu arada kurabiyeyi merak ettim yapmalı ilk fırsatta

    YanıtlaSil
  16. sabahki deli yağmur kesildi güneş açtı harika mutlu oldum ben de ....evet o kurabiye yapılası bir kurabiye gibi duruyor...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Bereket getirsin, sağlık ve mutluluk bi de. Geldim, öptüm gidiyorum ;)

    YanıtlaSil
  18. amin amin inşallah hepimize..hoşgeldin..güle güle...ben de öpüyorum:))

    YanıtlaSil
  19. sanandreas fayını izlemiştim güzeldi..evt ya havalimanı taşındı ne diyeli hayırlı olur inşallah..kediciklerin tavsiyesini de beğendim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de sinemada izlemiştim..hayırlısı olsun kazasız belasız uçuşlar olsun hep inşallah...kedicikler pek bilmiş zaten...

      Sil
  20. Ooo güzel bir takvim olmuş, rengarenk resim seçimleri harika. San andreas fayını sinemada izlemiştim, çok güzel. Nisan yağmurları güzeldir, ıslanmak gerek, sonra özleyeceğiz çünkü...

    YanıtlaSil
  21. teşekkür ederim...3 gündür epey ıslandık...biz izmirliler güneşte kavrulmaya alışkınız biraz sudan çıkmış balık gibi olduk bu yıl:)))

    YanıtlaSil
  22. Atatürk hava limaninin kapanmasi beni cok üzdü. Yenisi de cok ters bir yerde. Cileyi hep halk cekiyor. Yine cok güzel bir takvim olmus canim 😊

    YanıtlaSil
  23. San Andreas Fayı' nı tv. da denk gelip izledim.. 99 depremini hatırladım.. ürpererek izledim.. :/

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....