Blog Listem

15 Ocak 2019 Salı

15 OCAK 2019 SALI YAĞMURLU VE SOĞUK BİR OCAK GÜNÜ...

Hepimizin yeni haftası sağlıklı huzurlu
 bereketli ve keyifli geçsin inşallah...

Yağmurlar dün ara vermişti bugün yine başladı...
bugün gündüz 8 gece ise-2 veriyor
 vay be epey soğuk yarın bir de bembeyaz olmasın
İzmirimiz..şaka bir yana tepelerimiz hep karlı zaten
eh kar gördük mü gördük uzaktan da olsa diyelim bari..

"Türk şiirini dünyaya tanıtan şair" Nazım Hikmet'in
 bugün doğumgünü (15OCAK 1902 SELANİK)

" Romantik Devrimci" olarak da bilinen 
Nazım Hikmet siyasi düşünceleri yüzünden defalarca tutuklanmış
ve yetişkin yaşamının büyük bölümünü hapiste ya da sürgünde geçirmiştir.
Şiirleri elliden fazla dile çevrilmiş ve eserleri birçok ödül almıştır.

DÜNYAYI VERELİM ÇOCUKLARA

Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne

allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar

oynasınlar türküler söyliyerek yıldızların arasında

dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden


ölümsüz ağaçlar dikecekler  NAZIM HİKMET 

BAZEN BİZDEN HABERLER

Haftasonumuz önce eşimin
 ses kısıklığı için gittiği doktorunMR istemesiylekorku  dolu duygularla başladı neyseki sonra sahlep ve kış çayı ile ses kısıklığını geçirmeyi başardık ..
Ses tellerinin bazılarının oynamamasının sebebinin de (doktor yeni bir durummuş gibi söylemiş)halbuki  yıllar önce geçirdiği önemli bir ameliyattan kalan hasarlardan olduğunu anlayınca korkularımız geçti...Gerçi ben gene de MR çektirsin diye tutturuyorum ama evde beni dinleyen mi var..
Pazar günü de kızımı bir özel okulun bursluluk sınavına götürdüm...Kızları beklerken sohbet edelim çay kahve içelim diye annelerle oturduğumuz
pastanenin  önünden bir güzel arabamı çekmişler....Beklerken çıkayım açık bir kuaför bulursam bir fön çektireyim diye çıktım baktım ki arabanın yerinde yeller esiyor...
120 tl yi bastırınca arabayı geri aldım ama sinirlerim gep gep gerildi...
Daha bir de ayrıca ceza da gelebilir miş..Arabayı parkederken de içime doğmuştu
 ama arkadaşımın eşi birşeycik olmaz  burda deyince
basiretim bağlandı ...Zaten başıma ne gelirse genelde basiret bağlanmasından
geliyor ya neyse (bu basiret bağlanması da kendimekibar davranmak için bulduğum bir söz sanki kısaca salaklık desem kendi kendime ayıp olucak da)
İçimi döktüm azıcık sizlere umarım başınızı ağrıtmamışımdır..
Neyse Allah böyle gelip geçici dertler versin
 sağlıklar yerinde olsun da önemli olan o tabii ki...

1 dakikacık daha uzamış yaşasın...
fırtına varmış eyvah...

BİR FİLM/SPOTLIGTH

Spotlight, taciz olayıyla gündeme gelen bir kilisenin
kendini aklamaya çalışmasını ve bu tacizi aydınlatmaya
çalışan Boston Globe gazetesi yazarlarını konu alıyor.

BİR DEKORASYON FİKRİ
Minicik bir kapalı balkon
sade ve dingin bir ortam olmuş...

DÜNYAMIZIN NEŞESİ SÜSLERİ KÖŞESİ
Aşırı dozda sevgi içeriyor bu bölüm yine...

BİR MOTİF/BİR FİKİR

HERGÜN BİRAZCIK İNGİLİZCE

  • SAĞLIKLI YAŞAM/SAĞLIKLI BESLENME/IHLAMUR
  • * Ihlamur özellikle soğuk algınlığı grip,
  •  nezle gibi hastalıkların düşmanı. ...
  • * Ihlamur, metabolizmanızı güçlendirerek
  • vücut direncini artırır.

Zorlu Hayat Yolculuğumuzda Belki Birgün
 İhtiyacımız Olur diye...
BİR KİTAP
Philadelphia’da 2010 ilkbaharının ilk günlerinde,
hayatının otuz yılını parmaklıklar ardında geçiren
Agatha hapisten kaçar. Artık ellilerini sürmekte
olan bu kadının cezasını tamamlamasına kısa
bir süre kalmışken hapishaneden firarı,
başta FBI olmak üzere Amerikan emniyet
güçlerini harekete geçirir. Tüm bu karmaşadan habersiz,
sıradan hatta sıkıcı bir yaşam süren Milly’nin hayatı ise,
bu kaçak tarafından rehin alınmasıyla birlikte
hiç ummadığı biçimde değişir.

BİR TARİF/MIHLAMA/KUYMAK

Malzemeler: – 1/5 kg su –
3 su bardağı mısır unu –
250 gr tereyağı – 300 gr telli peynir
1 yemek kaşığı tuz
Yapılışı: Tereyağını pembeleşinceye kadar kızdırın,
üzerine su ve tuz ekleyin.
Soğuk suya mısır unu karıştırarak ilk karışıma ilave edin.
Koyulaşıncaya kadar kısık ateşte 15 dakika pişirin.
Üzerine 300 gr telli peynir koyun,
5 dakika daha kısık ateşte pişirin.

Sıcak servis edin.

TARİHTE İLKLER/ENLER/

Tarihte Bilinen İlk Futbol Maçı

Bugünkü anlamda oynanan ve futbola benzeyen
bir oyun, M.Ö. 500'lü yıllarda Çin de oynandı.
M.S. 4. yüzyılda Yunanlılar ve Romalılar, topa tekme atarak
belirli bir hedefe götürmeyi amaçlayan bir oyun oynadılaR.
Bu oyunda, topu ele almak da serbestti.
 Topu ele almak ve rakibe tekme atmak gibi yasaklar
1871 de uygulanmaya başladı.

YOLCULUK NEREYE?/KAZ DAĞLARI
Kaz Dağları, kendine özgün zengin doğası,
kültürel zenginlikleri, kanyon ve şelaleleri,
derin vadi ve nehirleriyle ekoturizm adına tam bir cennet.
Deniz, güneş, kum üçlüsü dışında tatil ve keşfetmenin
ülkemizdeki en güzel rotalarından birisi bana göre. 

Kalabalık tatil ortamlarından uzak, sakin,
huzurlu, dingin bir ortamda tatil yapmak
isteyenler için Kazdağları her mevsim
gidilebilecek bir coğrafya.
Şehrin korkunç havasından kurtulmak için yapabileceğiniz
en iyi şey Kazdağları’na kaçmak.
Zeytin bahçeleri, kızılçam ve daha da yükseklerde
meşe ve karaçam ormanlarıyla kaplı bu güzel coğrafya,
Ege’nin yakıcı sıcağından bunalanlar için tam bir kaçış yeri.
Öyle ki yaz ortasında bile geceleri serinlikten dolayı ürperiyorsunuz.

MASALLAR/HİKAYELER/BİLMECELER

Bundan yıllar önce, Bükreş’in yakınlarında Manol isimli bir kral yaşarmış. Kralın hayatında en değer verdiği kişi, kraliçesiymiş.

Kral Manol, bir gün aylarca süren bir savaşa gitmiş ordusuyla. Savaş süresince her gece rüyasında şimdiki sarayının yerine görkemli bir saray inşa ettirdiğini görmüş. Bu saray, kralda bir saplantıya dönüşmüş.
Kraliçesine kavuşmanın özlemiyle geçen bunca aydan sonra ülkesine dönen kral Manol, önce sevdiği kadının sıcak koynuna girmiş sonra da rüyasında gördüğü sarayın yapılması için emir vermiş. Sarayın inşaatı tüm hızıyla başlamış ve beklenenden çok daha kısa bir sürede tamamlanmış.
Ne var ki tamamlanan saray, sabah oluğunda bir yıkıntıya dönüşmüş. Kral Manol, sarayın başına nöbetçiler dikmiş, büyücüler çağırmış ama kâr etmemiş. Sapasağlam yapılan saray, belki onlarca gece, kimsenin anlayamadığı bir sebepten dolayı yıkılmış.
Kral Manol’un bir gece rüyasında gördüğü bir büyücü, “Kraliçeni öldür ve vücudunu parçalara bölüp sarayın duvarının harcına kat.
O zaman bu saray asla yıkılmaz” demiş. Kan ter içinde uyanan kral Manol, günlerce rüyasındaki büyücünün dediklerini düşünmüş.
Ve kraliçesini öldürmeye karar vermiş,
Sevdiği kadının parçalara böldüğü vücuduyla yeniden yapılan sarayın harcında gerçek bir aşkın kırıntıları olduğundan, bir daha asla yıkılmamış 
Kral Manol da muhteşem sarayının duvarları arasında kraliçesi için ağlayarak, yapayalnız geçirmiş ömrünün kalanını. 


71 yorum:

  1. Öncelikle iki türlü de geçmiş olsun.
    Hava tahmin raporunu okuduk. Günün anlam ve önemini kavradık. İngilizce dersimize çalıştık. ....

    Görsellere hikayelere bayıldık. Daha ne olsun. Emeğine, yüreğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...eh herşey tamam o zaman... sağlıkla sevgiyle kalın...

      Sil
  2. Mıhlama. Bizde de muhlama denir ve çok çok severim. Bizim özel peynirimizle harika olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ben de bayılıyorum daha hiç denemedim evde yaparsam kesin kilo alıcam harika bir lezzet....

      Sil
  3. Geçmiş olsun. İki kere ;) Allah can sağlığı versin de diyoruz demesine ama bu tip olaylara da geriliyoruz, neyse bi daha olmasın diyelim. Yüreğine sağlık, kedişe bayıldım.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim...hakikaten öyle işte geriliyor insan..amin inşallah hiçbirimize olmasın....ah o kediş hayat ona güzel zaten:)))

    YanıtlaSil
  5. Yemek olsun, film olsun takvimde çok güzel tavsiyeler var. Şimdi olsada yesek :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..selam ve dua bizden olsun...

      Sil
  6. Eşine geçmiş olsun.

    Araba çekilmesi insanı gerçekte sinir ediyor. Ben hiç kullanmadığım için rahatım gerçi :D

    En sondaki masal tüylerimi diken diken etti, hahaha, bir de üzülmüş , sarılsın sarayına şimdi.

    Kuyyymakkk. Harika mısır unum var ama rejimdeyim ben :( Beş kilo verince bir kuymak yapiim kendime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım...sarılsın otursun sarayında:)) ben de daimi rejimdeyim sorma...ben de 5 kilo vereyim yapayım yiyeyim:))) sevgiler...

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun bayılıyorum bu tür günlüklerine

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun. Yine masalsı bir yolculuğ çıktım. tam yazıyordum ki buradaki kar yağışı beni çekti aldı hikayeden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum...bir izmirliye kar demeyin yaaa:)))

      Sil
  9. Zor bir hafta sonu geçirmişsiniz. Arabanın çekilmesi üzücü.. Eşinize de şifalar diliyorum. Sağlık bu başka şeye benzemiyor..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum...öyle oldu bu haftasonu işte maalesef...sağlık herşeyin başı gerçekten de ...sevgilerimle...

      Sil
  10. Eşine acil şifalar dilerim. Kızına da sınavlarında başarılar. Filmi not aldım izleyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum....film fena değildi...sevgilerimle...

      Sil
  11. Hi dear!
    Great post. <3
    If you want to follow each other, writte me on my blog. :)
    https://belyfashionadress.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun. Bilgiler için de teşekkürler.
    İhlamur tamam da, mıhlamayı kim yapıcak şimdi :( Nasıl severim üstelik :))
    Şaka tabii ki. güzel bir yer burası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım...mıhlamayı ben yapayım herkesi davet edeyim..ne güzel olurdu..sevgiler...

      Sil
  13. Eşinize geçmiş olsun.
    Çok hoş bir takvim olmuş ^^

    YanıtlaSil
  14. öncelikle çok geçmiş olsun.basiret bağlanmasına gelince cidden bazen oluyor bu ve hepimizin başına gelebiliyor o yüzden öteki kelimeyi söylemeyin kendinize.ankara da yağmurlu ve çook sıkıcı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...ah bu basiret ...oluyor işte ...söylemiyeyim de mi:)) ankara ya kar da tekrar döndü sanırım değil mi...izmirin yüksekleri bile karlı bugün ve oldukça soğuk...

      Sil
  15. çok geçmiş olsun canım benim 😊 cok güzel bir takvim olmuş gerçekten dolu dolu hikaye de çok güzeldi 😊 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum beğeni dolu yorumunuz için ve sevgilerimi gönderiyorum ben de...

      Sil
  16. tek kelime ile harika bir sayfa olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkür ederim...gerçekten beğendiyseniz ne mutlu bana...sevgiler...

      Sil
  17. heeey her şey için geçmiş olsun yaa. yağmur haftasonu izmiri çok vurmuş de mii. gündoğdu meydanını su basmış. burcum oğlak bi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..yağmur deli yağdı...daha büyük sel felaketi olmadığına şükrediyorum..ben böyle 4 gün 4 gece hiç durmadan yağmur yağdığını hiç görmemiştim gerçekten de...aaa benim kızım da oğlak...ne güzel...20 ocak tam sınırda ...

      Sil
  18. Doktorlar da hemen tahlil, emar,röntgen ne varsa isteyip korkutoyorlar.Çok geçmiş olsun. İstanbul'da çok soğuktu hatta gece sulu kar vardı ama şimdi pırıl pırıl ayazlı bir güneş var.

    YanıtlaSil
  19. aynen öyle ya...özellikle özel hastaneler...ticari işletmeden farkları yok sonuçta ama bu işin de bir etiği olması gerektiğini unutmasalar çok iyi olucak bence...izmir de öyle bugün güneş var ama aynı zamanda keskin bir ayaz var...bu sene yurdumuzda kış kışlığını yapıyor...sokaklarda yatan kalkan insancıklar hayvancıklar olmasa hiç sorun değil de onlar aklıma geldikçe çok üzülüyorum tabii ki...sevgilerimi gönderdim canım...

    YanıtlaSil
  20. aaa iyi ki yorum yapmışsınız bana ne güzel bir sayfanız varmış, eşiniz için gerçekten çok geçmiş olsun önemli bir şey olmamasına sevdindim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretime geldiğiniz için çok teşekkür ederim..her zaman beklerim...eşim adına da çok teşekkür ederim...sevgilerimle...

      Sil
  21. geçmiş olsun bu arada çok güzel ve görsel bir paylaşım olmuş her yer soğuk ve yağılı saygılar.

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel, çok keyifli bir yazı olmuş, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  23. gerçekten beğendiyseniz ne mutlu bana sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  24. Geçmiş olsun.Aksilikler üst üste gelmiş.Umarım bursluluk sınavında başarılı bir oran çıkar :)

    YanıtlaSil
  25. vallahi sormayın aynen öyle oldu bu haftasonu..evet bir de sınav hoş geçmemiş maalesef...bakıcaz artık...asıl derdimiz seneye lgs var bunlar onlara hazırlık hep üstelik de gene sistem değişecekmiş seneye nasıl birşey olucak merakla bekliyoruz bakalım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  26. Dün Eskişehir'de dehşet bir kar yağışı vardı. Bugün güneş çıktı ve ediyor. Akşam ayaza çekerse o zaman yandık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir zaten çok güzelleşti karda ayrı bir güzel oluyordur...bir ara gelip gezmek istiyorum oraları ama daha nasip olmadı..umarım ayaz çıkmamıştır ..sevgilerimle

      Sil
  27. Kral Manol'un hikayesi ilginçmiş. Siz de hayli telaşlı bir gün geçirmişsiniz anlaşılan. Eşiniz için geçmiş olsun. Hiçbir sorun olmasa da arada detaylı kontrolden geçmek iyidir. Bu arada kedinizi çok seviyorum. Gri pisiler favorimdir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet değil mi ben de ilk defa duydum Kral Mano'yu saray için karısını öldürmesi pek hoş bir hareket olmamış gerçi...ben de diyorum bir MR çektir diye ama henüz kabul ettiremedim...sesi yerine gelince evhamdan kurtuldu ...ah o tüylü ponçik çok şeker ve çok hırçın:))) sevgilerimle..

      Sil
  28. Çok geçmiş olsun sıcak çay içsin günde en az bir iki fincan bende de çok oluyor guatr da olduğundan bende hemen faranjit olma ihtimalim var bende bitkisel yollarda önlemeye çalışıyorum birde bol bol su içerek.Bana doktor öyle demişti.Burada yine muhteşem bir paylaşım olmuş film önerilerinide beklerim.

    YanıtlaSil
  29. aman siz de dikkat edin zaten dikkat etmenin yollarını öğrenmişsiniz siz ...biz kadınlar kendimize çok daha iyi bakıyoruz kendi kendimizin doktoru oluyoruz adeta..erkekler ise annelerinden alıştıkları gibi bizden de bakım bekliyorlar kendilerine bakmıyorlar hiç maalesef ...eski yeni seyredip beğendiğim filmleri elimden geldiğince paylaşmaya gayret ediyorum..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. Değişik bir format olmuş güzel bir çok konuyu bir demet halinde sunmuşsunuz elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkılmadan takip mümkün oluyorsa ne mutlu bana destek ve yorum için gönülden teşekkür ediyorum sevgilerimle

      Sil
  31. Çok geçmiş olsun. Evde biri hasta olunca kimsenin keyfi pek yerinde olmaz. Allah daha büyük dertler vermesin. Acil şifalar diliyorum. Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum...amin amin..sevgilerimle..hoşgeldiniz...

      Sil
  32. Çok geçmiş olsun. Dünyayı keşke çocuklara verebilsek.

    YanıtlaSil
  33. çok teşekkür ediyorum...keşke keşke...

    YanıtlaSil
  34. çok geçmiş olsun, önemli birşey değildir çünkü geçmezdi. Ama insan da korkuyor değil mi?
    sesini fazla kullanmasın, korusun bir kaç hafta. Allah şifa versin,
    iyi haftalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sesi düzeldi ama dr mr dediğinden beri içimizde bir uktedir evhamdır gidiyor işte çektirsin diyorum ben ama henüz ikna edemedim...amin tüm şifa bekleyenlere...

      Sil
  35. eşiniz mr çekilsin bence de nolu nolmaz,umarım ciddi bişeyi yoktur,çok geçmiş olsun..🙏 nazım hikmet dediği gibi "Dünyayı verelim çocuklara.." ne güzel olurdu ama..🙂 emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  36. inşallah yoktur bence de çekisin sesi iyi ama bilemiyorum tabii gene de bence de dünyayı versek çocuklara cennet yaparlar dünyayı vallahi...

    YanıtlaSil
  37. sitenizi önceden de takip ediyordum ama İnsanaDavet sitesinde linkinizi görünce yorum atmak istedim sitenizi seviyorum başarılar dilerim :) kendi siteme de beklerim. https://konuloji.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum ben de sizi takip ediyorum severek....

      Sil
  38. Eşine çok geçmiş olsun, İzmir - 2 mi? Ooo şaşırdım, ben Ankara'dayım, geçenlerde gece - 14 olduk. Şimdi iyi, yalnız böyle eksiye düşünce apt. bahçesine kediler için koyduğum sular buz tutuyor...çok zor...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..İzmir haftasonu normale döndü Ankara da bu sene ciddi soğuk var...sokaktaki canlar için İzmir daha yaşanılır bir ortam ...

      Sil
  39. Takviminin hangi sayfasini begeneyim bilemiyorum canim. Gecmis olsun öncelikle. Nazim, benim icin basucu sairidir cünkü her seye uyan bir siir vardir. Balkon odaya da bayildim tam hayalimdeki okuma kösesi 😊. Saglikli beslenme tavsiyelerin de tam not aldi. Bu takvimlerle bize güzellikler yasattigin icin tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu güzel yorumlarınızla ben yalnız bırakmadığınız için çok teşekkür ediyorum...sevgilerimle...

      Sil
  40. İyi ki doğmuş Nazım Hikmet!
    Eşinize çok geçmiş olsun .
    İzmir ile birlikte sanırım tüm Türkiye iliklerine kadar soğuğu hissediyor.

    Bilgiler için teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
  41. çok teşekkür ediyorum...vallahi bu sene izmir bile soğuksa artık gerisini sen düşün..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  42. Eşine çok geçmiş olsun hemşerim :) Biliyosıun ben de İzmir'deyim ;) O kahve muhabbetini birlikte yaparız belkim günün birinde. Bloğunu severek takip ediyorum çünkülüm. ;)

    YanıtlaSil
  43. çok teşekkür ederim..vallahi yapalım..bir kahvenin kırk yıl hatırı varmış ne de olsa ..cumartesileri kızım kurstayken öğleden sonrları sürekli pasaport civarında yürüyüş ve kahve yapıyorum ne zaman isterseniz bana haber verin olur muçok mutlu olurum..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  44. dekorasyon fikri köşenizdeki o güzel ortama sahip olmayı isterdim :)

    YanıtlaSil
  45. ah sormayın ben de çok isterdim..sevgilerimle...

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...