Blog Listem

5 Kasım 2022 Cumartesi

DEPREMLE UYANDIK ÇOK KORKTUK....

Kasım ayı geldi hoşgeldi derken
2 Kasım gecesi 4,9 luk bir
sarsıntıyla yataklarımızdan fırladık
maalesef..inanmayacaksınız ama
ben 30Ekim  büyük izmir depreminde
bu kadar korkmamıştım..
Bu seferki çok acaip bir sarsıntıydı
Deprem mi oldu mahallede bomba mı patladı..
O derece farklı gürültülü kabus bir sarsıntıydı...
O gece salonda kanepede uykuya dalmıştım..
O sarsıntıyla uyanıp kızımın odasına koşmaya 
çalışırken kısacık koridorumuz  bitmek bilmedi..
O koridorda kızıma son birkez sarılamadan 
öleceğimi düşündüm..
Gerçekten kabus gibi bir geceydi..
Allah beterinden korusun demek dışında söylenecek söz bulamıyorum...
Kasım ayı hepimiz için keyfile huzurla ve sağlıkla geçsin inşallah...





Bu aralar ben Crown dizisini izliyorum.
Diziyi her bakımdan çok beğendim .
Kasım ayında 5.sezonu başlayacağı
için çok mutluyum..
Sizler ne izliyorsunuz..Tavsiyeleriniz var mı...




Bu aralar çok kitap okuyamıyorum.
Sabahları çok erken kalktığımız için 
akşam erkenden uykum geliyor 
o nedenle elimdeki kitaplar çok
uzun sürede bitiyor..Ama olsun
inatla okumaya devam...

Tüm dünyası Polonya’nın küçük bir köyünde, ailesiyle yaşadığı çiftlikten ve nişanlısı Tomasz’dan ibaret olan Alina’nın hayalleri, yaşadığı ülkenin üzerine İkinci Dünya Savaşı’nın gölgesinin düşmesiyle sarsılır. Nazi işgaliyle birlikte yaşanan korkunç olaylar ve adaletsizliklerle birlikte hayatın acımasız yüzüyle tanışan Alina, aynı zamanda evin en küçük şımarık kızından güçlü bir genç kadına dönüşecektir. İşgalden yıllar sonra dünyanın öbür ucunda, Amerika’da eşi ve her biri çok özel olan iki çocuğuyla yaşayan Alice ise, hiç beklemediği bir anda kendini konfor alanının dışında, yepyeni bir hikâyenin peşinde bulacaktır. Bu iki genç kadının hikâyesini nefes kesici bir kurguyla bir araya getiren Kelly Rimmer, okura korkunç bir savaşın gölgesinde yeşeren umut verici hayatlardan bir kesit sunmaktadır.

 









Şimdilik Hoşçakalın...

Kaktüsler ve Çocuklar
Meksika’da çölde yetişen bir tür kaktüs vardır. Agave Kaktüsü… Bu kaktüs tekilanın hammaddesi olduğu gibi, yapraklarında da Sisal denen ipeksi bir iplik var ve ipekten daha pahalı bir kumaşın yapımında kullanılır.
Bir gün bir işadamı bu kaktüslere yatırım yapmaya karar verir. Büyük bir fabrika kurar, büyükçe ve verimli bir tarlada kaktüsleri yetiştirmeye başlar. Kaktüsleri orada daha büyük ve daha bol yapraklı yetiştirmek için her türlü fedakârlığı yapar. Kaktüsleri bol vitaminler ve zenginleştirilmiş gübrelerle besler. Çabaları sonuç verir, daha iri ve yaprakları daha büyük bitkiler elde eder.
Sıra yaprakların içindeki iplikleri toplamaya gelir. İlginç bir olayla karşılaşırlar; hemen hemen tüm kaktüslerde bu iplikler kaybolmuştur!
Yapraklar daha iri olmuş ama içlerindeki iplikler kaybolmuş.
Buna bir türlü anlam veremez ve işadamı büyük bir zararla fabrikayı kapatmak zorunda kalır.
Ama olayın sebebini öğrenmek ister ve sorunun peşini bırakmaz. Sonuçta Amerikalı bir bitki biyoloğu ile anlaşır.
Bitki biyoloğu çöle gider, bu tür kaktüslerden birinin yanında çadır kurar ve bir-iki ay kaktüsü gözlemler, inceler ve sonuçta bir rapor yazar.
Raporda şu ifade yer alır;
“…bu ipliklerin ortaya çıkma sebebi çölün çetin ve zor koşullarıdır.
Siz bu kaktüsü rahat bir ortama yerleştirmekle bu yeteneğinden etmişsinizdir…. “
Çocuk yetiştirirken, eğer ona kötülük yapmak istiyorsanız her istediğini verin.
Eğer iyilik yapmak istiyorsanız, bırakın bazı sorunlarını kendisi çözmeye çalışsın…
Bunu yaparken de kendisini geliştirsin…
Anooshirvan Miandji
“Bir çocuk değişir, Türkiye gelişir”







 

21 yorum:

  1. Geçmiş olsun! Çocuk konusundaki öğüt gerçekten ne kadar doğru....

    YanıtlaSil
  2. Selam güzel bir hikaye zorluk insanı motive eder sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. Bir gün önce de Antalya'da deprem oldu. Saat 20.00 civarlarındaydı. Ama İzmir'deki gece yarısı olunca tedirginlik daha da çok artmıştır. Tekrardan çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun yaa. iki yıl öncekini unutmadık.

    YanıtlaSil
  5. Depremin gece olması kötüydü. Bizin evin zemini kayalık genelde hissetmeyiz. Sarsıntıya uyanınca "gitti yine biryerler"diye korktum. 2 saat netten haberleri takip edip yıkıntı olmadığını öğrenince anca uyuyabildim. Meğer merkez üssündeymişiz biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa Buca da mısınız...Hepimize çok geçmiş olsun...

      Sil
  6. Kaktüs hikayesi harikaydı :) Çok geçmiş olsun. Deprem çok tedirgin ediyor hepimizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...Hikayeye ben de bayıldım...

      Sil
  7. Geçmiş olsun, Allah bir daha göstermesin.

    Kaktüs hikâyesine de bayıldım.

    YanıtlaSil
  8. Gecmiş olsun. Izmirdeki yakınlarım da aynı şeyi söylediler ürkütücü bir depremmiş sesiyle de. 30 Ekjm.depreminde ben de Izmirdeydim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen maalesef her bakımdan garipti ....Allah hiçbirimize bir daha yaşatmasın...

      Sil
  9. Geçmiş olsun. Crown dizisini bir türlü izleyemedim. İngiliz kraliyet ailesinden biraz gına geldi sanırım 😀

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun canım benim 🤗 kaktüs hikayesi güzeldi emeğine sağlık sevgiler 🤗

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....