Blog Listem

11 Eylül 2021 Cumartesi

Bir Sonbahar daha nasip oldu ..Şükür..




Sıcak sıcak dedik
ofladık pofladık
 yazı bitirdik...
Sonbahara kavuştuk yine..
Öğlen vakti hava yaz gibi ama 
Sabah ve akşamları mis gibi sonbahar.
Sağlık ve huzurla dolu bir Sonbahar olsun
inşallah hepimize...










Pandemiden önce Kordona giderdik
 9 eylül gecesi iş
çıkışı harika olurdu ortam..
2 yıldır korkumuzdan eşim götürmüyor bizi oralara
nasip olmuyor umarım seneye bari korkmadan gideriz.

.


11 EYLÜL TERÖR SALDIRISI
Ne acaip bir olaydı...Kabus gibi..Film gibi...



















.

Son yaz günlerinde
şöyle hafif bir kitap okuyayım
diye başladım
 gerçekten de hafif  naif
bir modern aşk 
hikayesi çıktı...





Bu diziye takıldım kaldım
 günde 3 bölüm falan rahat bitiriyorum..
Harika bir anne kız hayat hikayesi...
Uzun zamandır böyle beni benden alan
bir diziye denk gelmemiştim..





Şimdilik hoşçakalın sağlıkla kavuşalım yine...


SPİNOZA'NIN TANRISI...
Bu yazıyı çok okudum, çok paylaştım. Her okuyuşumda zevk aldım, ve her paylaşımında mutlu oldum.
Belki siz de kaçıncı kez okuyor olacaksınız...

Einstein'ın ABD üniversitelerinde konferans verdiğinde öğrencilerin ona sık sık sordukları soru:

-Tanrı'ya inanmıyor musun?...

Einstein hep şu cevabı verirdi:

“Spinoza'nın tanrısına inanıyorum”.

Spinoza'yı okumayan kişi aynı yerde kalır...

Şöyle özetleyebiliriz:

Baruch de Spinoza, 17. yüzyıl felsefesinin üç büyük "Rasyonalist"inden biri olarak kabul edilir, Fransız Descartes ile birlikte.

*Spinoza'nın tanrısı ya da doğasına göre

Tanrı şöyle derdi:

Dua etmeyi ve boşuna göğsüne yumruk atmayı bırak!

Yapmanı istediğim tek şey, dünyaya çıkıp hayatının tadını çıkarmandır.

Eğlenmeni, şarkı söylemeni ve senin için yaptığım her şeyin tadını çıkarmanı istiyorum..

Kendi inşa ettiğin tapınaklara gitmeyi de bırak. Oraların benim evim olduğunu söylüyorsun !

Benim evim dağlarda, ormanlarda, nehirlerde, göllerde, plajlarda ve senin kalbindedir..

Sefil hayatın için beni suçlamayı bırak;

çünkü ben sana hiçbir zaman yanlış bir şey olduğunu ya da günahkar olduğunu ya da cinselliğinin kötü bir şey olduğunu söylemedim!

O yüzden seni inandırdıkları her şey için beni suçlama..

Benimle hiçbir ilgisi olmayan ve anlamadığın halde sözde kutsal yazıları okumayı da bırak;

Gün doğumunda, bir manzarada, arkadaşlarının dostluğunda, küçük bir çocuğun gözlerinde beni okuyamıyorsan, henüz yazının bilinmediği devirlerde benim adıma yazıldığı iddia edilen hiçbir kitapta beni bulamazsın !

Bana güven, ama önce kendine güven ve herşeyi benden istemeyi bırak;

Bana işimi nasıl yapacağımı sen mi söyleyeceksin?

Benden korkmayı da bırak; Çünkü ben öcü değilim ve seni yargılamıyorum, seni eleştirmiyorum, sana sinirlenmiyor, seni rahatsız etmiyorum, asla seni cezalandırmıyorum. Beni sadece sevmen yeterlidir..

Benden özür dilemeyi de bırak;

çünkü affedilecek bir şey yok. Eğer seni ben yarattıysam... Seni özgür iradenle donattım. Sana verdiğim akıl ve iradeni kullanarak yaşıyorsan seni nasıl suçlayabilirim?

Seni sen olduğun için nasıl cezalandırabilirim?

Bir yaratıcı bunu nasıl yapabilir?

Her türlü emirleri unut, her türlü yasayı unut; bunlar seni manipüle etmek için, seni kontrol etmek için, senin suçluluk hissetmeni isteyenlerin kurgusudur. Bunlara inanma, sadece kendi aklını kullan..

Kendine saygı göster ve kendin için istemediğin şeyi başkalarına da yapma. Senden tek istediğim hayatına dikkat etmen. Çünkü bu hayat ne bir test, ne bir basamak, ne bir adım, ne bir prova ne de cennete giden bir yoldur....

Ben seni tamamen özgür kıldım;

Ödül yok, ceza yok, günahlar yok, erdem yok, kimse skor taşımıyor, kimse kayıt tutmuyor.

SADECE SEVGİ VAR..!!!

Ancak hayatında bir cennet veya cehennem yaratmak için kesinlikle özgürsün.!!

Bu hayattan sonra bir ne olup olmadığını söyleyemem, ama sana bir tavsiye verebilirim ; Bu hayattan sonra bir şey yokmuş gibi yaşa. Düşün ki bu hayat senin zevk alman, sevmen ve var olman için vardır, yani hiçbir şey yoksa, sana verdiğim bu yaşama fırsatından zevk almış olacaksın. Ama eğer bir şey varsa, orada da sana iyi mi kötü mü diye sormayacağım.. Sana soracağım tek şey, beğendin mi? Eğlendin mi? En çok neyi beğendin? Yaşamında ne öğrendin ve hangi güzel işleri yaptın olacaktır..

Bana inanmayı bırak; inanmak tahmin etmek, hayal etmektir. Bana inanmanı istemiyorum, beni kendinde hissetmeni istiyorum. Beni sevmen yeterli..

Övülmekten sıkıldım, teşekkür edilmekten bıktım. Minnettarlık hissediyor musun? Bunu kendine, sağlığına, ilişkilerine ve dünyaya göz kulak olarak ifade et. İzlendiğini mi hissediyorsun?... Neşeni ifade et! Beni övmenin doğru yolları bunlardır..

İşleri zorlaştırmayı bırak ve benim hakkımda birilerinin öğrettiklerini papağan gibi tekrarlamaktan vazgeç..

Emin olabileceğin tek şey burada olduğun, ve yaşadığındır..Nitekim bu dünya harikalarla doludur.. Etrafına baktığında beni görecek ve hissedeceksin.. Neden daha fazla mucizeye ihtiyacın var ki?

Beni dışarıda ararsan bulamazsın.

Beni sadece kendi içinde bulursun.

SPİNOZA



 

17 yorum:

  1. sonbaharın kutlu olsun o zamansa :) gilmore girls, ponçik eveet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin de kutlu olsun deepcim ama bugün yaz geldi yine sanki🙄

      Sil
    2. http://birlikteenglish.blogspot.com/ baksana buna bir ara sence oluru gideri var mı sözetmek ister misin birara

      Sil
  2. SPİNOZA yazını daha önce dikkat edip okumamuşım güzelmiş gerçekten etkilenmemek elde değil.🥰Mucizevi sevgi dolu bir sonbaharın olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne harika bir dilek hepimizin inşallah kucak dolusu sevgilerimle

      Sil
  3. spinoza problemi adlı roman var, irwin yalom, spinoza nın yaşamı, keyifli roman :)

    YanıtlaSil
  4. süper not aldım başucumda sıraya sokayım hemen onu da güzel bir gün ve hafta olmasını diliyorum kucak dolusu sevgilerimle🥰

    YanıtlaSil
  5. Spinoza’nın Tanrısını sayesinde öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bilmiyordum valla ama aynı benim gibi düşünüyormuş

      Sil
  6. Bugün hava öyle sıcak ve bunaltıcıydı ki yaz geri döndü herhalde dedim, neyse şimdi azıcık serinledi. İstanbul'un en güzel mevsimi sonbahar bence :)

    Spinoza'nın Tanrı'sı tam benim hayalimdeki Tanrı, yüreğimden geçenleri söylemiş :)

    YanıtlaSil
  7. ah sorma izmir dün ehembuhur gibi yaktı ya sinir oldum neyse yarından itibaren sonbahara dönücekmiş ortalık kısmetse...ay aynı şeyi düşündüm okuyunca ben de o nedenle de paylaşmak istedim...sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Spinoza'nın felsefesine bayıldım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayıldım ...Çok teşekkür ederim..sevgiler..

      Sil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...