Blog Listem

30 Aralık 2020 Çarşamba

30 ARALIK 2020 ÇARŞAMBA 2020'Yİ UĞURLUYORUZ ARTIK...


Koskoca bir yıl acısıyla tatlısıyla bitti gidiyor...
Yeni yıl yeni amaçlar yeni planlar yeni ümitler demek...
Hepimiz için sağlıklı huzurlu keyifli bir yıl olsun inşallah
2021







#Aylin Sözer
#Selda Taş
#Vesile Dönmez

Dün yine vahşice katledilen kadın cinayeti haberleriyle
sarsıldık...
Çok acı ...Ne diyeceğimi bilemiyorum..
Her seferinde artık bu son olsun diye ümit ediyorum...
Ama olmuyor birtürlü son olmuyor işte...









Henüz okumadım ama sırada bekliyor...
İzmirli bir aileden gelen Edizel, 
“Roman, 1. Dünya Savaşı’nın sonlarında başlıyor.
 İşgal dönemini konu alıyor ve yangınla bitiyor.
 Levanten bir ailenin savaş ve
 işgal yıllarının kargaşasında savrulmalarını anlatıyor.
 İzmir’in yangın öncesi yaşamının küçük günlük detaylarını
 büyük çapta yer alan siyasal çalkantıların içine oturtarak, 
yangınla noktalanan süreci işliyor” demiş...





Geçenlerde bir mim vardı
yanılmıyorsam severek 
izlediğimiz eski dizilerle ilgiliydi..
2. Baharı çok beğenmiştim ben ...




Beğendim-Paylaştım
Kalp kırmamak kadar önemli bence..




Pazar akşamıydı galiba denk geldim izledim
digitürkte çok şirin bir film ...aklınzda bulunsun...








Kızım isteyip duruyordu patlıcanlı pilavı..
Aslında annem çok güzel yapar ben hiç denememiştim..
Sanırım benimki de lezzetli oldu pek bi sevdi evdekiler...
Ben ayrıca fesleğen, kekik ve zencefil de ekledim..


Yapımı için malzemeler

  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 orta boy patlıcan
  • 1 rendelenmiş soğan
  • 2 kesme şeker
  • 2 çay kaşığı nane
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 su bardağı kaynamış su
  • 3-4 damla limon suyu

Patlıcanlı pilav tarifi Nasıl yapılır?

Patlıcanları alaca soyup, küp küp doğrayın ve tuzlu suda 15 dakika bekletin. Ezmeden sıkıp kurulayın ve kızgın ayçiçeği yağında kızartın. Kağıdın üstüne alarak fazla yağını emdirin.

Zeytinyağını tencerede kızdırın, robotta çektiğiniz soğanı öldürerek pembeleştirin. Pirinç, nane, şeker ve tuzu ilave edip kavurun. 2 bardak kaynamış su ilave edip orta harlı ateşte pişirin. 5 dakika sonra kızarmış patlıcanları ilave edip pişirmeye devam edin. Pilav suyunu çekip üstü göz göz çukurlaşınca ocağı kapatın.

Pilavı karıştırıp kapağın altına havlu kağıt serip, ılınıncaya kadar demlenmeye bırakın.




Küçük bir hikaye ile veda ediyorum ...

Yeni yılda sağlıkla esenlikle güzel günlerde kavuşalım inşallah...


Kızılderili şefleri trenle New York’a getirildi.
Bir heyet kendilerini karşıladı.
Konuklara toplantı öncesi kenti gezdiriyorlardı.
Sokaklardaki insan seli, arabaların, iş makinelerinin gürültüsü kızılderilileri şaşırtmıştı..
Birara Oglala Lakhotaları’nın şefi ve şamanı Heȟáka Sápa-Karageyik bir Ağustos böceğinin şarkısını duyduğunu söyledi.
Diğer reisler onayladı ama beyaz adamlar inanmadı.
Kentte Ağustos böceğinin olmayacağını, olsa bile bu gürültüde duyulamayacağını söylediler.

Karageyik ısrar etti.
Arabayı durdurdu.
İndi, ilerideki parka gitti ve bir ağaçta Ağustos böceğini gördü.

Amerikalılar şaşırmıştı..
“Olamaz” dediler, “Sende doğaüstü güçler var.”
“Hayır” dedi Karageyik,
“Ağustos böceğini duymak için doğaüstü güce ihtiyaç yok.”
“O zaman biz niye duymadık?” dediler.
Kara Geyik cebinden metal bir 50 sent çıkardı, kaldırımda yürüyen insanların arasına yuvarladı.
Bir anda herkes “Acaba benden mi düştü?” diye paraya bakmaya başladı.
Karageyik yanındakilere sordu:
“Anladınız mı?”
“Anlamadık” dediler.

Anlattı;
“Bir insan için önemli olan, nelere değer verdiğidir. Çünkü her şeyi ona göre duyar, ona göre görür ve ona göre hisseder.
Siz doğaya değer verseydiniz, Ağustos böceğinin şarkısını duyardınız



 

22 yorum:

  1. Sondaki hikayeyi çok sevdim. Tarif de ilginç evde patlıcan var deneyeyim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Hikaye ne kadar güzel uzun zaman önce okumuştum tekrar okuyup anımsamak iyi geldi(:

    YanıtlaSil
  3. Mutlu yıllar dilerim. 2020 pek hoş olmadı ama umarım yeni yıl aha güzel süprizlerle gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah ben de öyle ümit etmek istiyorum...

      Sil
  4. musmutlu yıllaaar. patlıcanlı pilav duymadım deneyebiliriim. evet yaa umut kırmak ne kötü bişi çok doğru, evet ya şu şiddet teciz olayları bir bitseydi, dağıldı bizim ülke iyiceee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler deepcim hepimize inşallah...sorma ya dağıldık valla ...

      Sil
  5. Merhabalar.
    Saatli Maarif takvimi olmasa da ona benzer bir yapraklı takvimi ben de sürekli evimin duvarından eksik etmem. Şu anda hiç farkında değilim, bilgisayar ekranımın sağ alt köşesinde tarih 31.12.2020'yi gösteriyor. Kendi kendime olduğum için "Vay anasına" diyerek bir iç geçirdim. Her yeni yılın ilk günü yapraklı takvimi duvara asarken, duygu ve düşüncelerimle ilgili kendi kendime bir konuşma yaparım Ve hiç farkında değilim, o güne gelmişiz.

    Sizin de duvarda asılı duran takviminizin son yaprağında; çok üzüldüğümüz, ancak bir türlü son bulmayan kadın cinayet haberi dışında, yeni yıl için umut vaat eden güzel şeyler yer almış. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Yeni yılın tüm insanlığa sağlık, huzur ve mutluluklar getirmesini dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ben de iyi yıllar diliyorum ...

      Sil
  6. 2021 mutlulukla, huzurla, sağlıkla gelsin! İyi yıllar!

    YanıtlaSil
  7. hoşgeldin canım benim seni görmek çok güzel 🙂🤗..Ah o kadın cinayetleri her gördüğümde haberlerde kanım çekiliyor gerçekten umarım bu yeni yılla son bulur umuduyla...patlıcanlı pilav güzel olur severim ellerine sağlık canım benim sevgiler sağlıklı mutlu yıllar olsun inşallah 🙂💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbuldum..çok teşekkür ederim..ah o kadınlar ve acı dolu hayatları..yeni yıl hepimize güzellikler nasip olsun inşallah..

      Sil
  8. Koccaman sarılıyorum, mutlu, sağlıklı ve şahane bir yıl diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum...aynı ben de sarıldım tüm iyi dileklerimle...

      Sil
  9. Merhabalar.
    2021 yılının umutlarımızın yılı olmasını diler, yeni yılınızı kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  10. çok teşekkür ediyorum ben de iyi yıllar diliyorum...

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....