Blog Listem

21 Aralık 2020 Pazartesi

21 ARALIK 2020 PAZARTESİ KIŞIN İLK GÜNÜNDEN MERHABA ...





Bu gün kış başlıyor kuzey yarımkürede..
Sağlıkla huzurla geçsin baharlara kavuşalım inşallah hepbirlikte....
3 Gün önce de geçen yıl kaybettiğimiz babamın vefat yıldönümüydü...
Acımızı paylaşan arkadaşlardan birinin yazdıkları 
hissedip de kelimelere dökemediklerimin  tam karşılığı olmuş...
Gördüm ki zaman ilaç olup da  insanın acısını  azaltamıyormuş 
  sadece bu şekilde yaşamaya alıştırıp öğretiyormuş   insana
 kalbinde duyduğu hiç bitmeyen bir sızı eksiklik duygusuyla birlikte...








Yeni başladım..
Geçen yıl yılbaşında kayınvalidem 
hediye etmişti sağolsun.
Şu anda Kırmızı Oda dizisinde de 
bazı bölümleri
senaryolaştırılmış sanırım.
Keyif alarak okuyorum...






Geçenlerde eşimden zerdeçal almasını rica etmiştim
 fakat o bana zencefil almış gelmiş.
Ben de kurabiye yapayım bari dedim ...
  

Yapımı için malzemeler

  • 1 bardak eritilmiş tereyağı
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • Alabildiğince un
  • 1 yemek kaşığı zencefil
  • 2 yemek kaşığı ceviz içi
  • 1 tane yumurtanın 

    Zencefilli kurabiye tarifi Nasıl yapılır?

    Kabın içine eritilmiş tereyağı, şeker ve 

    Hamurdan parçalar koparıp elinizle inceltin.

    170 derecelik fırında 15 dakika pişirin.

  •  Kalıpla şekillendirip tereyağı ile yağlanmış

  •  fırın kabına dizin. Üstüne yumurtanın akını 

  • sürüp cevizle süsleyin.

  • yarım bardak suyu koyun. Zencefille karıştırın.

  •  Kabartma tozu ve unu yavaş yavaş ilave edip 

  • yumuşak bir hamur elde edin. 30 dakika dinlendirin.





                                    Dün gece seyrettim Netflix de..
                                  İki oyuncu da sevdiğim beğendiğim oyuncular..
                                  Film tam bana göre duygusal romantik bir filmdi..
                                 Bir kış gecesi için ideal bir film bence ... 






"Beğendim-Paylaştım"




İKİ DİRHEM BİR ÇEKİRDEK GİYİNMİŞ DERİZ YA BAZEN 

İŞTE BU DEYİŞİN HİKAYESİNİ BULDUM BEN..


SAĞLIKLA KALIN ...


Keçiboynuzu çekirdeği doğada ağırlığı değişemeyen bir tohumdur.

 

Tohumlu bitkilerden yalnız keçiboynuzu uzun süre suda bekletildikten sonra filiz verebilir.Bu,hem çok kuruduğu ve meyvesinden çıktıktan sonra son ve sabit ağırlığını aldığı için hem de içine su alması ihtimalinin çok az ve çok uzun (bilgi yelpazesi.net) süreye bağlı olduğu içindir.

 

Bu sebeple Araplar,Selçuklular,Osmanlılar dönemlerinde ağırlık ölçüsü olarak kullanılmıştır.

 

Dört tanesi bir dirhem eder.

 

Dirhem 3 gr. ağırlığa eş kabul edilir.

 

Satıcı, iki dirhemlik bir şey satarken (sekiz çekirdek) deyip,buda benim ikramım olsun derse,müşterinin saygın ve itibarlı olduğunu gösterirmiş.

 

Çok şık ve gösterişli giyinen kişilere ‘’iki dirhem bir çekirdek ‘’ denmesinin kökü buymuş


Keçiboynuzunun, Yunanca adı keration,İngilizcede carob,Arapçada kırrıt tır.

 

Keçiboynuzunun tohumu yıllarca elmas ölçmek için kullanılmış.

 

Elmaslar,keçiboynuzu tohumları ile tartılıp satılırmış.

 

Bu nedenle keçiboynuzu,kırat veya karat dediğimiz ölçü birimine isim babalığı yapmış.

 






 

22 yorum:

  1. Basiniz sag olsun. Allah mekanini cennet etsin babanizin.
    Hikaye cok ilgincmis. Hic bilmiyordum bu deyimin anlamini. Cok guzelmis ama. Taa o gunlerden gunumuze kadar gelmis ne kadar ilginc.
    Lake House benim de izleme lisetemde. Bakalim duruyor simdilik. Tesekkurler bu guzel bilgiler icin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun dostlar sağolsun..hikaye benim de çok ilgimi çekti..iyi seyirler..sevgiler..

      Sil
  2. ginger bread man çok severiim babanın ruhuna gitsin bütün güzel şeyleer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen gelince izmire sana da yaparım...çok sağol..amin inşallah..

      Sil
  3. Allah rahmet eylesin.
    Iki dirhem bir çekirdek lafının ne güzel manası varmış.
    Teşekkürler bilgi için.
    Keçiboynuzu özel bir bitki. Her halinden belli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin sağolun ...ben de size çok teşekkür ederim sevgilerimle

      Sil
  4. Zaman ne cabuk akıyor bu sene.
    Babanız nurlar içinde yatsın. Acısı geçmez ama yaşam bir şekilde devam ediyor.
    Zencefilli kurabiye hep yapmak istemişimdir. Kısmet olmadı, bu sefer deneyebilirim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman öyle ..iyi mi kötü mü..ama öyle...geçmiyor..ama evet hayat devam ediyor..afiyetle inşallah...sevgiler..

      Sil
  5. Zencefil kurabiyeye çok yakışıyor, babanız nurlar içinde yatsın....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok yakışıyormuş ilk defa yaptım bir de tavuk etine çok iyi oldu internetten gördüm denedim...amin çok sağolun...

      Sil
  6. Bir sene geçmiş ha, nur içinde yatsın babacığın.

    Kış geldi, kar da gelse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geçti bile 1 sene özleyerek çok ama çok özleyerek....kar Ankara ya gelmiş az önce kayan arabaları şaşkınlıkla seyrettim izmir de alışkın olmadığımız görüntüler....sevgiler...

      Sil
    2. Benim on senelik İzmir hayatımda yapan tek kar 2002 deydi. Bilgiç'e hamileydim. Kar atıştırmaa başladığında birazdan geçer diye bakıyordum. Derken her yer kar oldu. Metos'la hemen kendimizi dışarı atmıştık. Hâlâ düşününce mutlu olurum. Kar geçtiğinde sanırım lojmanda üç beş kilo havuç toplanabilirdi :D

      Sil
    3. 2002 karında biz erzene mah. deydik kar yağınca ofisten erken çıkmıştım evimize giden yokuş dizimize kadar kardı hiç unutamıyorum inanamamıştım...2006 da kızımı doğurduğumda da heryer kar altındaydı ve çok soğuktu yasemin sarılık olmuştu emmmiyordu mamaya geçmek zorunda kaldık diye üzülüyordum ben ameliyatlıydım ve o yıldan sonra farkettim ki hersene izmir e gerçek kış 20 ocaktan sonra geliyor ve hemen hemen 2 senede bir kez falan bir azıcık da olsa kar maceramız oluyor ve çok az olduğu için biz İzmir liler için aşırı değerli oluyor:)))

      Sil
  7. valla bu kış gününde sitenizde ısındım açıkçası, blogunuz çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel içten bir yorum olmuş çok teşekkür ederim..

      Sil
  8. evet acılar azalmasa da insan alışıyor alışmak zorunda çünkü zaman akıp gidiyor. bir şekilde uymak zorundayız insanız sonuçta değişim lazım bazen. ALLAH sabrınızı daim etsin. Mekanı cennet olsun.
    kitabı ben de merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  9. evet çok doğru söylüyorsunuz alışmak da zor özlemek de zor zor işte zor ama dayanmak ve devam etmek zorundayız acılara kayıplara rağman başka da çaremiz yok...çok teşekkür ederim..keyifli okumalar diliyorum sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Şimdiden mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim. Sevgiler 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hepbirlikte inşallah..kucak dolusu sevgiler🙏💕

      Sil
  11. Hz. Mevlana'nın sözü çok anlamlı geldi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Ah mevlana iyi ki var iyi ki öyle iyi geliyor ki ruhuma ...ben de teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....