Blog Listem

28 Ekim 2020 Çarşamba

28 EKİM 2020 ÇARŞAMBA TAM BİR SONBAHAR HAVASI VAR BUGÜN...

Bu hafta annemin kontrolleri sebebiyle
 pazartesinden beri hastane ve dr larla geçti..
Maskeleri gözlükleri eldivenleri takıp 
kolonyamızı alıp mecburen gittik...
Kan değerleri yine düşünce 
dr. kolonoskopi ve endoskopi istedi..
Canım sıkıldı valla ...Zor tetkikler bunlar..
İnşallah hayırlı haberler alabiliriz...
Bugün ameliyattan sonra gözünün 
iyiye gittiğini öğrendik şükür ki...
Göz Dr .unu beklerken bir baktım 
dizi davul gibi şişmiş.. Hiç de söylemiyor bana..
Neymiş beni çok yoruyormuş
 Dr.Dr. gezdiriyormuş diye üzülüyormuş...
Kıyamam ben ona çocuk gibi oldu yeminlen...
Şimdi de o dize bir dr. bulmalıyım...
Yaşlanmasalar ve yaşlanmasak iyi olucak
 ama hayat işte yapacak bir şey yok...
Allah beterinden korusun
 dermansız dert vermesin de...
Onlar nasıl bize baktılar 
şimdi de sıra bize geldi...
Haftanın geri kalanı 
 sağlıkla güzellikle geçsin İnşallah...







 
Mevlid Kandili ya da Veladet Kandili, 
İslam dininin peygamberi olan
Muhammed bin Abdullah'ın 
doğum gecesi ve aynı zamanda
 hicri rebiülevvel ayının on ikinci gecesidir. 
Hayırlara vesile olsun inşallah
 tüm dualarınız kabul görsün bu kutsal gecede...



CUMHURİYETİMİZİN 97. YILI..
Ne ümitlerle ne zorluklarla ilan edildi 
ve bizlere.. gençlere emanet edildi
bu değerli Cumhuriyet...
Ama bazen bugüne baktığımda..
 Bazı haberlere baktığımda..
 Bazı olaylara, söylemlere, 
gelişmelere baktığımda
 bu değerli  emaneti geliştirip yüceltip 
yeteri kadar koruyamadığımızı
 düşünüyorum ve çok üzülüyorum...
Cumhuriyet Bayramımız Kutlu olsun...






Bein connect de
 yeni bir dizi başladı bu hafta
"The Undoing"
Ben kitabını okuyorum..
Kitabın ismi "Bilmeliydin"
Diziye başlayamadım henüz..
Yağmurlu havalarda şu zorlu günlerde 
iyi kafa dağıtacak oyalayacak
 bir gerilim diye düşünüyorum...


İşte bu da o dizinin kitabı...


Kadınların kendilerini kandırma yöntemlerinden
 dehşete düşen Grace
 aynı zamanda erkeklerin 
onlara ne demeye çalıştıklarını
 gerçekten duymaları için kadınları uyardığı, 
Bilmeliydin isimli kitabın da yazarıdır.
 Ancak kitap yayınlanmasına haftalar kala
 kendi hayatında derin bir çatlak oluşur:
 feci bir ölüm, kayıp bir koca ve 
Grace’in tanıdığını zannettiği adamın yerine
 birbiri ardına gelen korkunç ifşalar zinciri. 
Herkesçe bilinen bir felaketten habersiz olan ve
 kendi tavsiyelerine kulak asmadığı için 
dehşete düşen Grace, 
kendisi ve çocuğu için bir hayatı parçalamak 
ve yeni bir hayat kurmak zorundadır.


"


Bu kış zorlu geçecek sanırım 
maske mesafe sabun kolonyaya devam...
Bu kışı şu bela virüse yakalanmadan atlatırsak
 mucize gerçekten de...





Veda ederken daha önce paylaştıysam eğer
özür dileyerek çok sevdiğim küçük bir hikayeyi paylaşıyorum...



Sağlıkla ve sevgiyle kalın...

Bir veteriner olarak Belker isimli, 10 yaşındaki İrlanda cinsi bir kurt köpeğini muayene için çağrılmıştım.
Köpeğin sahipleri Ron, eşi Lisa, ve küçük oğulları Shane olmak üzere köpeklerine çok bağlılardı, ve bir mucize umuyorlardı.
Belker’i muayene ettim ve kanser sebebiyle ölmek üzere olduğu teşhisini koydum. Aileye Belker için yapacak bir şey kalmadığını ve izinlerine istinaden evde uyutarak ötenazi uygulamayı teklif ettim.
Gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra aile 6 yaşındaki oğulları Shane’in de uygulamayı görmesinin iyi olacağını söyledi. Shane’in bu tecrübeden bir şeyler öğrenebileceğini düşünüyorlardı.
Ertesi gün yine boğazımdaki o tanıdık düğümlenme ve aile ile köpeğin etrafında toplandık. Küçük çocuk köpeğini son bir defa severek “Hoşçakal” derken o kadar sakindi ki, ne olup bittiğini anlamadığını düşündüm.
Birkaç dakika içinde Belker sessiz bir şekilde hayata veda etmişti.
Küçük çocuk ilginç bir şekilde Belker’in gidişini herhangi bir zorluk yaşamadan kabul etmişti.
Belker’e veda ettikten sonra aile ile oturmuş “köpeklerin neden insanlardan daha az yaşadığını” sorgularken küçük çocuk aniden “ben sebebini biliyorum” dedi. “İnsanlar iyi olmayı, doğru bir hayat yaşamayı ve herkesi sevmeyi öğrenmek için doğar ve yaşarlar değil mi?”
Küçük çocuk konuşmasına şaşkın bakışlarımız arasında devam etti “Köpekler zaten bunların tümünü bildikleri ve uyguladıkları için bizim kadar uzun kalmalarına gerek yok ki!”
Küçük çocuğun konuşması üzerine düşünmeye başladım ...
Basit yaşa
Koşulsuz sev
Derinden hisset
İyilikle ve içten konuş
Eğer köpekler birer öğretmen olsalardı bize neler öğretirlerdi?
Sevdiklerin eve geldiklerinde mutlaka koş ve karşıla
Hiçbir eğlence ve mutlu olma fırsatını kaçırma
Yüzüne vuran rüzgâr ve temiz havanın keyfini delicesine çıkar
Kısa uykulara dal
Kalkmadan önce germe hareketleri yap
Her fırsatta koş, zıpla ve oyna
İlgiden sıkılma ve insanların sana dokunmasına izin ver
Küçük bir havlama yeterli ise sakın ısırma
Sıcak günlerde küçük bir mola verip sırt üstü çimlere uzanmayı unutma
Çok sıcak günlerde bolca su iç ve gölgeye sığınmayı unutma
Mutlu olduğunda tüm vücudunla dans et
Küçücük yürüyüşlerin bile keyfini çıkar
Sadakatli ol
Asla olmadığın birisi gibi hareket etme
Eğer istediğin şey derinde gömülü ise onu bulana kadar pes etme ve kaz
Eğer birisi üzgünse sessizce yanına otur ve kibarca destek ol ....
Alıntı

23 yorum:

  1. Annenize geçmiş olsun. kolay değil ama dediğiniz gibi sıra bizde. Üzmesin kendini yük oluyorum diye, bizimki de söylemez ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..anneler hep aynı işte..sevgiler..

      Sil
  2. Anneciğine geçmiş olsun. Dizine buz koysun doktora gidene kadar, iyi gelir. Güzel haberlerini alalım tez zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..buzu söyledim umarım yapar...

      Sil
  3. annenize çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum, en kısa zamanda her şey düzelir inşallah. <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah ..çok teşekkür ederim....sevgiler..

      Sil
  5. Geçmiş olsun öncelikle. Umarım dizindeki sorunda ciddi değildir.
    Hikaye de ne güzelmiş. Ilk kez okudum.
    Benzetmelere bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..beğendiğinize sevindim..sevgiler..

      Sil
  6. geçmiş olsun yaaa. undoing bakayım saool :) yağmurlar başladı mıııı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..izleyelim valla bakalım beğencek miyz...başladı başladı..

      Sil
  7. Geçmiş olsun annenize.

    YanıtlaSil
  8. Annene geçmiş olsun kitabı sepete attım diziyide not aldım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..keyifli okumalar ve izlemler dilerim..

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun..Hakkaten virüs kapmadan devam edebilirsek ne mutlu bizlere..

    YanıtlaSil
  10. çok teşekkür ederim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. çok teşekkür ederim..umarım..inşallah..

    YanıtlaSil
  12. çok geçmiş olsun anneciğinize..

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....