Blog Listem

4 Mayıs 2020 Pazartesi

4 MAYIS 2020 YENİ AY İNŞALLAH GÜZEL HABERLER GETİRSİN HEPİMİZE

            MAYIS ayı da geldi...

En güzel aydır bence..
artık üşümeyiz ama 
sıcaktan da kavrulmayız...
gerçi evlerde hapis olmaya 
devam şimdilik
inşallah 
herşey yoluna girer 
en kısa zamanda....
şu maske işi epey karışık oldu...
bi öyle bi böyle diyorlar
neyse ki bizim dışımızda 
tüm dünyaya gönderdik bol bol
güle güle kullansınlar bari...


                             1 MAYIS da

 Bu sene bir garip oldu sessiz sakin

zaten pek kutlanacak durumlar da
 yok ki zaten ortada..
neyse işte bari birazcık bilgimiz olsun...
Bazı ülkelerde İşçi Günü,
İşçi Bayramı olarak da bilinen
ve genellikle 1 Mayıs olarak da
anılan Uluslararası İşçi Bayramı,
her yıl Mayıs Günü'nde meydana gelen
uluslararası işçi hareketinin teşvik ettiği
işçi ve işçi sınıflarının bir kutlamasıdır.

eski bir Avrupa bahar festivali. 

Hıdırellez Türk dünyasında kutlanan

mevsimlik bayramlardan biridir.

Hızır ve İlyas'ın yeryüzünde

buluştukları gün olduğu sayılan

Hıdırellez gelenekleri arasında

en yaygın olanı gül ağacı altına

dilek dilemektir.

Hıdrellez gecesi ise Hızır’ın uğradığı

yerlere ve dokunduğu şeylere feyiz

ve bereket getireceğine inanılır. 













                ÇOK KEYİFLİ BİR KİTAP 

Sanırım birçoğunuz okumuştur epey 
listelerde kalmıştı bu kitap bir aralar diye 
hatırlıyorum
gerçek kaderlerinin peşinden koşmak için
eski hayatlarından vazgeçen insanların
hikâyesi...
"Hayatları birbiriyle kesişen dört kadın
aracılığıyla insan ilişkilerine içten bir bakış."  


                       AŞK101 
seyrettik geçenlerde kızımla...



tam çerezlik bir gençlik dizisi
izlerken insan gençleşiyor vallahi
bakalım devamı ne zaman gelecek
gerçi rtük eline geçirirse keser biçer
 bu diziyi8 bölümden 4 bölüme
 indirir vallahi demedi demeyin:)))

İNGİLİŞÇE DEĞİŞİK KELİMELER

Kulağa hoş gelen, bal gibi,
 bal gibi tatlı, tatlı, harika
You have a mellifluous voice-
Ne kadar tatlı (harika) bir sesin var

TARİHTE BUGÜN


 04/05/1997



Türkiye Eurovision şarkı yarışmasında
Şebnem Paker'in seslendirdiği
"Dinle" adlı şarkıyla üçüncü oldu.

Hiç hatırlayamadım ben bu başarımızı 
aklımda Sertap kalmış benim sadece anlaşılan....

               BİR BİLGİ/OH mis gibi de kokar


                                  BİR TARİF

Cevizli tarçınlı kekin
 malzemeleri


3 yumurta

2 su bardağı kadar şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı kadar ceviz içi
2 tatlı kaşığı tarçın
kabartma tozu


                        Cevizli tarçınlı kekin yapılışı
3 yumurtayı kırıp şekerle birlikte bir karıştırma kabına alın ve bembeyaz olana dek çırpın.
Üzerine önce sütü, sonra sıvı yağı, sonra unu, kabartma tozunu ve tarçını ekleyin. Bu sırada ekleyip her bir seferde iyice karıştırın. Özellikle un ayarında lazım gelirse ekleme yapın.
Kek kalıbını margarin veya sıvı yağ ile yağlayın.
Hazırladığınız hamur karışımını kek kalıbına boşaltın. Cevizleri hamuru hazırlarken kabartma tozundan önce de ekleyebilirsiniz, sonrasında kalıba döktükten sonra bir şerit halinde de dökebilirsiniz.
Önceden ısıttığınız 175 derecelik fırında pişirin.


HAYAT YOLUNDA
 YUVARLANIP GİDERKEN 
işe yarabilecek tavsiyeler...



                       










                 TAKVİM VEDA EDERKEN BİR HİKAYE/BİR FIKRA


Elmalılı biri İtalya’da Fiat fabrikasında çalışan bir işçi...

O zamanki Sovyet lideri Krusçev, resmi bir ziyaret için İtalya’ya gelmiş.
Programda Fiat tesisleri de var. Fabrikanın tezgâhları arasında dolaşırken
  Elmalılıya rastlamış. Herkesin gözü önünde “Vay Elmalılı kardeşim ”
diye sarılıp kucaklaşmış. Orada ayaküstü sohbet etmişler.
Tüm protokol bu dostluktan şaşkın… Konuk gittikten sonra patron,,
Elmalı lıyı çağırıp, Krusçev’i nereden tanıdığını sormuş. 
Hemşehrimiz ‘Hiiiç’ demiş. Ben eskiden komünisttim. 
1 Mayıs kutlamaları için parti beni Moskova’ya göndermişti.
Orada tanışmıştım.
Olay unutulmuş.
Üç beş ay sonra bu kez Amerika Başkanı Nixon gelmiş İtalya’ya.
Yine aynı program ve fabrika ziyareti…
Tezgahların arasında “Vay  Elmalılı  kardeşim … Vay Nixon…” muhabbeti.
İyice meraklanan patron ziyaretten sonra  Elmalılıyı yine çağırtmış.
Soru da cevap da aynı.
Bir ara Amerika’ya göç etmeye kalkıştım.
New York’ta başım polisle belaya girdi.
Bu Nixon o zaman çiçeği burnunda bir avukattı.
Beni o savunmuştu.
Olay bu kadarla kalsa iyi.
İki ay sonra Fransa Başkanı De Gaulle ziyaretinde de
aynı manzara yaşanınca patron Agnelli derin bunalımlara girmiş.
Kendisini tanıyan yok.
Yanında çalışan  Elmalılının uluslararası çevresi var.
- De Gaulle’ü nereden tanıyorsun?
- Nazilere karşı Paris’te yeraltı savaşı yapıyorduk. Özel kuryesiydim.
- Sen herkesi tanır mısın?
- Evet, hemen hemen... Patron iyice hırslanmış.
- Neredeyse Papa da arkadaşım diyeceksin.
  Elmalılı gülmüş.
- Tabii. Yakın arkadaşımdır.
Çıldırma noktasına gelen Agnelli haykırmış:
- İspatla. İspatlayamazsan kovarım...
 Elmalılı.  ,,
- Tamam, bu pazar ayininde Vatikan meydanında olun.
Papa balkondan halkı takdis ederken ben yanında olacağım.
Patron pazarı iple çekmiş.
Vatikan’da Papa’yı bekleyen kalabalığın arasına karışıp
beklemeye başlamış.
Bir süre sonra Papa balkona çıkmış. Yanında  Yine Elmalılı ...
Kalabalığa bakıp, patronunu bulmaya çalışıyor.
O sırada bir kargaşa olmuş. Biri bayılmış. 
Elmalılı. bayılanın kendi patronu olduğunu görünce
Papa’ya “Bana müsaade” deyip meydana koşmuş.
Agnelli yerde yatıyor. Bir iki kişi de ayıltmaya çalışıyor.
 Elmalılı. çevresindekilere,
“Bu benim patronumdur, ne oldu?”
diye sorunca biri cevap vermiş:
- Siz Papa ile balkona çıktığınızda bunun önünde
iki Japon turist vardı.
Japonlardan biri senin patronuna döndü.
“Şu sağdaki bizim  Elmalılı. ama yanındaki kim?”
diye sorunca seninki düşüp bayıldı.

23 yorum:

  1. Dolu dolu bir takvim 😊 kek oldukça lezzetli görünüyor elinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. Vaybe Ne ellmali maşallah 😊😁Dolu dolu çok güzel bir takvim olmuş ellerine emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  3. Hayatla ilgili tavsiye, kek, fıkra hepsi cok güzeldi. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. mayıs getirmez de işallah haziran getirir bize normal hayatı :) aşk 101 mi ben de izleyim hemeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah deepcim..izle ..eğlencelik...rtük görmesin ama:))

      Sil
  5. Merhaba canım gene dopdulu bir içerik hazırlamışsın. Bir yumak mutluluk kitabını çok severek okumuştum. Maske konusunda da çok diyecek şey var da susuyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..evet harika kitap..evet suscaz mecbur:))

      Sil
  6. Üçüncü olduğumız günü hatırlıyorum. Her zamanki alışkanlıkşa sondan kaçıncıyız diye sayıyordum puanlama sırasında, baktım çok uzun sürüyor, dur yaa biz baştan kaçıncıyız ki diyerek bir baktım üçüncüymüşüz. Çok güzel şarkıydı bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa harikasın ben unutmuşum bu şarkıyı kızdım kendime...sevgiler..

      Sil
  7. Sizi görmek ne güzel, ben bir süredir blog ortamında yoktum ama sizi okumayı özlemişim :) Çayı karanfilli severim, hem aroması güzel, hem de faydalı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim..babamın rahatsızlığı ve vefatı nedeniyle uzun süre yoktum maalesef..yavaş yavaş düzelmeye başladım işte ...kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  8. Senin takvimi çok seviyorum...Mayısın güzelliği içimizi aydınlatsın artık. Hıdrellez hepimize iyi gelsin..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sizleri çok seviyorum...amin inşallah mayıs ve hıdrellez hepimize çok iyi gelsin inşallah

      Sil
  9. Fıkra çok hoşmuş. Güzel bir maarif takvimi olmuş bu. Selamlar.

    YanıtlaSil
  10. Sizi aramızda görmek çok güzel; eskiden olduğu gibi harika bir takvim hazırlamışsınız. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim tekrar dönebildiğim için çok mutluyum...

      Sil
  11. Hatırlıyorum 3. olduğumuzu, hatta şaşırmıştım... Bak şimdi anılarda kaldı, artık katılmıyoruz bile :/

    YanıtlaSil
  12. evet keşke katılsak heyecan oluyordu bence başarılı da oluruz artık sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Cevizli tarçınlı kekik tarifini aldım emeğinize sağlık yine dop dolu güzel ve keyifli bir yazı olmuş.Kaleminize sağlık ✏🌼🌹🌙😘

    YanıtlaSil

GELECEĞE TEKRAR UMUTLA BAKABİLMEK....

GELECEĞE YİNE UMUTLA BAKABİLMEK AH NE BÜYÜK SAADET.....