Blog Listem

12 Mayıs 2020 Salı

12 MAYIS 2020 SALI HAFTASONU 4 GÜNLÜK KARANTİNA ÇIKTI KISMETİMİZE YİNE..

HAFTASONU AFRİKA SICAKLARI
geliyormuş...
klimaları erken açıcaz bu yıl galiba
4 günlük karantina da varmış haftasonu...
19 Mayısı 23 Nisan gibi balkonlardan kutlamak 

değişik ve eğlenceli olucak bence...
avm leri de çok erken açtılar ya sanki
hadi neyse ...
Benim kriterim belli..
reisi cumhurum cemaatle birlikte
cuma namazı kılmadan
avm ye falan gitmem ...

                 BUGÜN "12 MAYIS" 

Dünya Hemşireler Günüymüş..

hemşirelerin topluma yaptıkları

katkıları onurlandırmak üzere her yıl

Modern hemşireliğin kurucusu olarak

kabul edilen Florence Nightingale’in

doğum günü olan 12 Mayıs 

tarihinde kutlanıyor.


TARİHTE BUGÜN

12 MAYIS 1820

FLORANCE NIGHTINGALE

İngiliz hastane reformcusu ve
 Kırım savaşı yaralılarına
Selimiye Kışlasında
"Lambalı Kadın" olarak
hizmet veren Florence Nightingale
 Floransa İtalya' da doğdu.
BİR FİLM/

henüz seyretmedim gerçi..

digi de ikide bir gözüme çarpıyor ...

Lucas elmaslı ticaret yapan 

ABD'li bir ticaret adamıdır.

Kaynağı belirsiz olan nadir mavi elmasları  

satmak için Rusya'ya gider. 

Yaptığı anlaşma çökmeye başlarken

Rus bir kafe sahibi Katya ile küçük bir

Sibirya kasabasında yakınlaşır. 


BİR KİTAP/ bayıldım harika..

Bütün hayatlar birbirine çıkar.
Büyük bir şehrin kimi sahile
kimi yokuşa çıkan yolları gibidir ömürler.
Bizi birbirimize düğümleyen yollar,
derken tam da bunu söyler Gavras Bey.
Göçler, idamlar, istifalar, muhtıralar,
öğrenci olayları, uçak kazaları, tanklar,
yanılgılar, fedakârlıklar ve şarkılar içinde
geçen bir yüzyılın Türkiyesi’nde,
bir göçe direnen köklerin, ayrılığın, yoksulluğun,
ölümün, direncin hikâyesini hatırlatıyor Unutursun.



HAYAT YOLUNDA
YUVARLANIP GİDERKEN...

Bu günlerimize çok uygun
  bir söz oldu sanki değil mi...

  •              EH BİRAZ DA TÜRKÇEMİZE HAVA KATALIM...
  •               MEYUS  kelimesini 
  • hiç kullandınız mı bilir misiniz???
  •             " Üzgün Umutsuz, karamsar" demek miş!!!
  •            "" Bir ümidin çıkmaması, insanın ikinci defa
  •                MEYUS  olması demektir.""
  •  gibi havalı bir cümle kurabiliriz artık:))
VEDA EDERKEN BİR HİKAYECİK

Arjantinli ünlü golfçü Robert Vincenzo yine bir ödül kazanmış,
ödülünü alıp kameralara poz vermiş. Ardından klübüne uğramış,
eşyalarını toplayıp otoparktaki arabasının yanına doğru yürümüş.
O sırada yanına bir kadın yaklaşmış. Vincenzo’yu kutladıktan sonra ona
küçük bir bebeği olduğunu, bebeğin çok hastalandığını ve
hastane masraflarını karşılayamadığını onun her gün biraz daha ölüme yaklaştığını
anlatmış bir çırpıda. Kadının anlattıkları Vincenzo’yu çok etkilemiş.
Hemen çek defterini çıkarmış ve turnuvadan kazandığı paranın bir bölümünü yazıp imzalamış.
Çeki kadına uzatmış. O sırada kadına; “Umarım bebeğin iyi günleri için harcarsın”demiş.
Ertesi hafta Vincenzo klüpte öğle yemeğini yerken Golf derneğinin bir üyesi yanına yaklaşmış ve;
Otoparktaki çocuklar, geçen hafta siz turnuvayı kazandığınız gün bir kadının yanınıza yaklaştığını ve  
sizinle konuştuğunu söylediler.”demiş. “Evet” demiş Vincenzo, “Bunun neresi garip?”,
Garip değil tabii ki.” demiş adam, “Ama size bir haberim var.
O kadın bir sahtekarmış. Sizin gibi zengin kişilere yaklaşıp
hasta bir bebeği olduğunu söyleyip para koparırmış. Korkarım sizden de koparmış.”

Vincenzo şaşkınlıkla; “Yani ölümü beklenen bir bebek yok mu?” demiş.
Yok”demiş adam. “İşte bu hafta duyduğum en iyi haber” demiş Vincenzo.

İşte buna bakış açısı diyorum. Parasını kaybettiği için üzüleceğine
ölümü bekleyen bir bebek olmadığına sevinmeK de bir bakış açısıdır.  



26 yorum:

  1. Yaz geliyor artık :) Sıcakları çok sevmem ama yazı özledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz bu sene nasıl geçecek bilmiyorum covid -19 ensemizdeyken Handancım...hayırlısı bakalım... izmirde bu haftasonu gelecek çarşambaya kadar rekor kıracakmış sıcaklar maalesef..

      Sil
  2. bahar fark etmeden kendini yaza cevirdi ... biz camdan yaprakları izlerken.

    YanıtlaSil
  3. Bu 4 günlük tatiller bizi zorluyor. Tarlaya o kadar uzun süreli gitmek zor. Geçen sefer gidememiştik. Su sıkıntısı var orada. Hayır avm açık biz tarlamıza rahat gidip gelemiyoruz kendi özel arabamızla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız kıyamam...AVM tekrar patlatacak sayıları diye çok korkuyorum...

      Sil
  4. Bayramda da evde olabiliriz. Sonra tümden serbest ölen ölür kalan sağlar bizimdir. Günlerce dışarıya çıkmayan 65 yaş üssü ve 20 yaş altı mikrop almadıkları için bağışıklık sistemi keni-disin koruyamaz inşallah öyle olmaz dileğimiz.sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah..ama ben de sizin gibi düşünüyorum..hem endişeleniyorum..hem de çok üzülüyorum...sevgilerimle...

      Sil
  5. sıcak buralara da gelsin biraz, hikaye ilginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen gönderiyorum...burda çok var valla...sevgiler..

      Sil
  6. Avm ye gitmek icin koydugunuz sart cok mantikli bence. :) Ben de zorunlu olmadikca kalabaliga girmek istemiyorum. Oneriler ve hikayede cok anlamli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla öyle düşündüm ben bilmiyorum doğru bir kriter mi...teşekkürler....sevgiler...

      Sil
  7. Bu yaz en sıcak yazlardan biri olucakmıs diye bisey okumdum be yazık ki

    YanıtlaSil
  8. önlemlerde esneme var artık izmir sokağa dökülür vallaaa :)

    YanıtlaSil
  9. ay bakma sen ona canım ,etrafındaki herkese test yaptırır öyle dolaşır artık etrafta:)
    Çok sıcakları hiç sevmiyorum,evde iyice bunalıcaz.
    Hemşirelere hürmetler.En zor görevlerden biri onların ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) ben de sevmiyorum valla...of pof oluyor insan...sevgiler...

      Sil
  10. işte havalı bir cümle daha:)) sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Böyle bir zamanda tüm sağlık çalışanlarımızın günlerini kutlarız. Onlara minnettarız teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Cuma namazı cümlesine güldüm ve hak verdim. :) Ben evimin önüne bile çıkmıyorum. :D Gerçi yasak var şimdi. :)

    YanıtlaSil
  13. e valla doğru bir kriter gibi sanki ....biz de öyle ofis ev araba bu kadar ...napalım..

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...