Blog Listem

23 Ağustos 2022 Salı

Okudum...Harikaydı....


Geçmişten şimdiye uzanan hikâyelerin rüzgârına kapılmış bir yazar... Ailesindeki kadınların izini süren bir kâşif... Dört kadının da müşterek kaderi olan yolculuklar, bavullar, mektuplar ve acılar her şeye rağmen umutla birbirine bağlanıyor. Nafia Hanım’la başlayan hikâye, Mediha ve Leman ile devam ediyor ve yazar kadının ellerinde can buluyor. 

İrem Uzunhasanoğlu, Mubadillerin 1910’larda Yunanistan’da başlayan zorunlu göç hikâyesini, oradan oraya sürüklenen annelerin gözünden anlatarak tarihle aramızdaki mesafenin o kadar uzak olmadığını, elimizi uzatsak hissedebileceğimiz ama niyeyse görmeyi tercih etmediğimiz kaderleri dinlemenin ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor.
Ve bir selam yolluyor Ege Denizi’nin her iki yakasına ve zeytin ağaçlarına ve sakız kokusuna ve derin maviye... 

 Bahçeme giritli gireceğine inek girsin derlermiş.. Bu kitapta geçiyordu bu söz ilk defa duydum ve çok güldüm.....Otsuz günleri öğünleri geçmez o kadar çok severler...

Benim rahmetli babaannem de giritliydi ....Yollarda rahmetli babama tutturur  arabayı durdurur ot toplardı yanında eksik etmediği ot bıçağıyla  öyle devam ederdik yollara....

17 yorum:

  1. Farklı bir kitapmış bi ara inceleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. benim kuzenimin eşi de giritli, hatta izmirde giritliler derneğinde faal bir durumda görev yapıyor..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
  4. Ay bu kadar olur daha dün babam söyledi bu sözü ve çok güldüm :)) Giritliler olmasa bizim yemek kültürümüz sırf et et et.. İyi ki varlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuduğumda gerçekten çok güldüm...Gözümünönüne rahmetli babaannemin yol kenarlarından ot toplayışı geldi

      Sil
  5. hımm teşekkürler, okuycam ben de, bizim büyükler de giritli, giritin dutluk (muriyeles) köyünden :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Mübadele yıllarındaki zorunlu göçler hep ilgimi çekmiştir. Benim de rahmetlik anneannem Romanya'nın Köstence'den Anadolu'ya gelmişler. Dedem tarafları da Kırım'dan.
    Emeğinize ve yüreğinize sağlık. Bir ara bu kitabı incelemek üzere not aldım. Teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa o yıllar ne zorluklar çıkmış insancıklara....ah savaşlar ah göçler....insanoğlu asla bilememiş barış içinde yaşayabilmeyi....

      Sil
  7. Merhaba sizi takip ediyorum sizde beni takip eder misiniz https://mavitanla.blogspot.com/?m=1

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim hemen ziyarete ve takibe geliyorum sayfanıza sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir kitaba benziyor not aldım ☺️

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...