Blog Listem

4 Mayıs 2021 Salı

4 MAYIS 2021 SALI BİZİM BURALARA BİRDENBİRE YAZ GELDİ


Bizim buralara aniden sanki bir günde
 pat diye yaz geldi. Perşembe günü işe giderken
üstümde ceket boynumda fularla giderken pazartesi 
işe kısa kollu gömlekle geldim..
Ilık bahar günleri keşke biraz daha uzun sürseydi..
Neyse napalım vardır bir hayır bunda da...
Keyifli sağlıklı huzurlu bir hafta olsun
inşallah hepimize




NE OKUYORUM...

Yeni başladım.
Çok keyif alarak okuyorum...


“Yorulduğun zaman dinlenmeyi öğren,

pes etmeyi değil.” –Muhammed Ali

Bir anne ve iki kızı…

 Hayat etraflarında dönüp dururken 

onları boşlukta savuruyor.

Bekâr anne Anna o kadar çok çalışıyor ki

 çocuklarını sadece kahvaltıda görebiliyor.

 Buna rağmen ödeyemediği borçlar yüzünden

 kapısına dayanmış bir de icra memuru var…

 Fakat bir gün, karanlığın en koyu köşesinde

 bir ışık peyda oluveriyor. Karşısına çıkan bu fırsatla 

ya borçlarını ödeyip zor bela sürdürdüğü

 hayatına devam edecek ya da ipleri eline alıp

 “yıldızları yeniden yakacak”!



BUGÜN
ÇİÇEK FIRTINASI VARMIŞ

Çiçek fırtınası nedir
 ?
 Atalarımız geçmiş yıllardaki bilgi ve
 tecrübelerine dayanarak birtakım
gözlemler sonucunda yazın gelişini
anlayabilmişlerdir.
Çiçeklerin açmaya başlaması ve
 rüzgarın şiddetlenmesiyle beraber gelişen
olaylara çiçek fırtınası denmektedir.
Çiçek fırtınasıyla mevsimsel
geçişlerin hızlanacağını ve
polenlerin bir miktar artması beklenir ve
ileriki günlerde artan polenlerin
 havada gezindiğini görebilirsiniz.


NE İZLİYORUM...

Yeni başladım.
2 bölüm seyrettim henüz.
Daha önce House of Cards ı 
severek izlediğim için bunu da 
seveceğimi tahmin ediyorum..
Bizimkilerden kumandayı elime 
geçirebilirsem devamını
 izleyeceğim 
kısmetse...


İSTANBUL'UN SEMT ADLARI
ÇATLADIKAPI semtinin adı nerden geliyor?
Bizans zamanında yapılan surların Sidera adı
 bir verilen kapısı, 1532 tarihinde meydana gelen
depremde çatlayınca; hem semt hem de kapı
 Çatladıkapı olarak anılmaya başlamıştır



Bir fıkrayla hoşçakalın sağlıkla kalın....

Tezek :))
Hükümet Kars’a bir yazı göndermiş:
- Kışın soğuk geçeceği anlaşılmaktadır....
Kullandığınız yakıtın cinsini, kod numarasını ve stok durumunu acele bildiriniz.
Karslı bir köy muhtarı da hemen Ankara'ya cevap yazmış:
... - Yakıtımız pohtır...
Nımarası yohtır...
Stoğımız çohtır...


 

16 yorum:

  1. Fıkra alem yani:)))
    Borgen'i bende izlemek istiyorum ama sıra gelmedi:) Bu aralar hep yerliciyim.
    İlk baştaki resime bayıldım, ne sevimli .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam haklısın baharı görmeden yaz geldi. Yararlı bilgiler güzel. Fıkra çok güzel. Sevgiler.

      Sil
    2. Beni de güldürdü..
      Ben de yerlilere sarmadım bu sene nedense
      Eveet çok tatlılar...

      Sil
    3. Gerçekten öyle olduuu...
      Benden de çok sevgiler...

      Sil
  2. İstanbul'da zaten bahar böyle bir şey, kış kış kış, daha kazağı paltoyu atamadan tişörte geçiş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu durum İzmir ve yöresine ait bir durum sanıyordum...
      Demek İstanbul da farklı değilmiş...

      Sil
  3. Çatladıkapı buradan geliyormuş demek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'un herşeyi gibi semt adları da ilginç değişik..

      Sil
  4. yaz gelsin tabi evet yaa evde olsak da gelsin, borgen çok iyi dizi hıhıms :) house of cards da aklımda saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım gelsin yaz her türlü inşallah sağlıkla gelsin güzellikle gelsin...

      Sil
  5. Ani bir geçiş oldu havalar çok değişken dikkat etmek lazım. Bitiş muhteşemdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok değişken dikkatli olmalıyız beğenmenize çok sevindim

      Sil
  6. ÇİÇEK FRTINASI SONRADAN ÖĞRENDİM :))

    YanıtlaSil
  7. kedilere bayıldım
    iyi bayramlar tatlım

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...