Blog Listem

5 Haziran 2020 Cuma

5 HAZİRAN 2020 CUMA HAFTASONU ÖNCE KARANTİNA VAR DEDİLER SONRA YOK DEDİLER:)))

İŞTE HAZİRAN DA GELİVERDİ...

Öyle böyle virüslü virüssüz
acısıyla tatlısıyla
akıp gidiyor zaman yine...
Huzurlu bir ay olsun inşallah
 hepimiz için...
Ustanın ölüm yıldönümüydü 3 Haziran,
takvimcik anmadan geçemezdi tabii ki...
Usta ki ne usta..Nurlarda dinlensin...
Çok feciydi..

Video önüme düşünce seyretmişitm daha 
ne bu  böyle ya korkunç demeden
 adamcağızın  öldüğünü öğrendim..
Seyretmez olaydım etkisinden kurtulamadım...
 Adamcağız adeta tüm dünyanın  gözü önünde
 yalvara yalvara öldü..
NETFLİX/DİZİ

Kızım keşfetmiş yine ...
her hafta 2 bölüm geliyor..
heyecanlı,sürükleyici..

                                BİR KİTAP/HENÜZ OKUMADIM/HARİKA GİBİ...

                         Morsalkım bütün cepheyi sarmış, 
                         üç katı aşıp çatıya kadar tırmanmış, 
                         salkım salkım çiçekli dallar damdan aşağı sarkıyor.
                         Ardındaki boydan boya balkonları, 
                        o balkonlara açılan geniş pencereleri düşünüyor.
                        Kimler var içerde? Gidenler, kalanlar… 
                        Çocuklar büyümüştür, gençler çoluk çocuğa karışmıştır, 
                        kim bilir nerelerdeler. Umut? Hatırlanması yasak bölge.
                        Her hatırladığında yasak bölgenin dikenli 
                        tellerinin içini kanattığı, 
                        acıyı bastırabilmek için hemen uzaklaştığı 
                         suç ve günah coğrafyası.”

                         Bir ülke, bir şehir, bir semt ve bir ev:
                          Yolun sonundaki mor salkımlı ev


HAYAT YOLCULUĞUMUZDA
AKLIMIZDA BULUNSUN DİYE...
                                BİR TARİF/KEFİR/BEN DE İLK DEFA DÜN DENEDİM

ANNEME UĞRAMIŞTIM DENEMEK İSTER MİSİN MAYA VEREYİM Mİ DEDİ
BEN DE İSTERİM DEDİM BAKALIM TUTTURABİLECEK MİYİM ?

BU AKŞAM21.30 DA BELLİ OLUCAK....

                                         Malzemeler:

  • Kefir mayası
  • Süt
  • Cam kavanoz
  • Tahta kaşık veya tel çırpıcı
  • Süzgeç

Doğal kefir mayası nasıl elde edilir? İşte hazırlanışı!

  • Kefir yaparken çiğ süt kullanılmalıdır.(Ben pastörize kullandım)
  • Eşim çiğ süt aldırmıyor bana maalesef...
  • Çiğ sütü içerisindeki bakteri veya mikroplardan
  • arındırmak için kaynattıktan sonra oda sıcaklığında
  • (serçe parmağınızı batırdığınızda birkaç saniye
  • dayanabileceğiniz derecede olmalı) dinlendirin.
  • Cam kavanoza aldığınız sütü oda sıcaklığına getirdikten
  • sonra kefir mayasını tahta kaşık yardımıyla sütün içine boşaltın.
  • 1 litre süt için 1 ceviz tanesi büyüklüğünde kefir mayası yeterlidir.
  • Kefir mayasını süte ekledikten sonra cam kavanozun kapağını kapatın.
  • Annem dedi ki kapak kapama tülbent ört hava almalı dedi peçete de olur dedi
  • Mayalanma işlemi 8 – 24 saat arasında değişir.
  • EN ÖNEMLİ PÜF NOKTASI : 
  • ASLA METAL KULLANILMAYACAKMIŞ YAPIM AŞAMASINDA

KEFİRİN FAYDALARI
  • Sindirim sistemini düzenler.
  • Damar sertliğini ve kas kasılmalarını önler.
  • Sinir sistemini güçlendirir.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Mikrobik enfeksiyonlara karşı direnci artırır.
  • Bağırsakları çalıştırır.
  • Kronik yorgunluğu giderir.
  • Stresi azaltır, sakinleştirir.









VEDA EDERKEN BİR HİKAYECİK/FIKRACIK
                                                   
                                                Fincancı katırlarını ürkütmek deyiminin hikâyesi:

Hoca bir gün, yolunun üstündeki mezar­lıktan geçmektedir.
Ayağı kayar, yeni kazılmış bir çukura yu­varlanır. Hemen toparlanıp kalktığında bakar ki üstü başı tozlanmış. Tozlarını silkelemek için üstündekileri çıkardığında aklına birden, “Hazır çukura girmiş ve soyunmuşken kendi­mi ölü yerine koyup şuraya uzansam; bakalım sorgu meleği geldiğinde ne soracak, öğren­miş olurum,” diye bir fikir gelir. Çukura boylu boyunca yeniden uzanır.
Tam o sırada, kulağına şangır şungur ses­ler gelmesin mi? Hoca kıyamet koptu sanır, fırlar mezardan.
Meğer o sırada, bir kervan geçmektey­miş oradan. Hoca mezarlıktan fırlayınca katır­lar ürküp kaçar; kırılmadık ne fincan kalır ne kâse… Kervan sahipleri çok öfkelenir, ellerine birer sopa alıp koşarlar Hoca’nın yanına:
“Bre sen kimsin? Burada ne işin var?” “Ben ölüyüm,” der Hoca.
“Peki, çukurun dışında ne işin var senin?” “Dünyayı seyre çıktım!”
Ötekilerin öfkesi zaten burnunda:
“Yaa, öyle mi?” derler. “Biz sana dünyayı bir güzel seyrettirelim de gör!”
Sopalarla temiz bir dayak atarlar Hoca’ya. Hoca zar zor topar­lanıp eve döndüğünde onu karşısında perperişan gören karısı şaşkınlıkla:
“Efendi, neredeydin sen böyle?” diye sorar.
Hoca:
“Sorma hatun sorma, öteki dünyadan geliyorum,” der.
Hoca’nın alay ettiğini sanır kadıncağız:
“Ya, öyle mi, ne var ne yok oralarda?” diye sorunca
Hoca, bir köşeye yığılıp kalırken cevap verir:

,
“Fincancı katırlarını ürkütmezsen bir şey yok!”
       
  İşte fincan, işte katır,
         Hoca bulmuş, boş bir kabir.
         Ürkütmüş yüklü katırları,
         Haşat etmiş fincanları.


34 yorum:

  1. Sade kefir içemiyorum ben 😊 ama evde yapmak güzel olurdu tatlandırmayi recelle yapardım ... Yine dolu dolu bir takvim olmuş güzel bir gün sizinle olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kefir tutmadı bu defa fazla bekletmişim sanırım ..çok teşekkür ederim güzel bir hafta dilerim ben de...

      Sil
  2. Kefir hiç tatmadığım bir lezzet. Hocayla daha da güzel bir takvim olmuş.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel kefir mayası bulmuşsun. diziye bende başlayacağım. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ayran gibi ama değil, bu hazır kefirleri hiç içemem evde yaptığımızda auran gibi oluyor denemiştik bir kere :)
    Yaa hikaye çok eğlenceliydi.
    Haziran ayı şifa olsun hepimize :)

    YanıtlaSil
  5. Sokağa çıkma yasağı parodileri yaşamaktayız sık sık :)

    YanıtlaSil
  6. Kefir tam bir mucize, bilgilendirme için çok teşekkürler takvimcik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de mucize olduğuna inanıyorum...bu defa olmadı ama yılmak yok denemeye devam...

      Sil
  7. geçen sene kefir annesi olmuştum ben de, çocuklar sevmedi ben de her gün tek başıma içe içe sıkıldım. dondurdum 6 ay kalabiliyor dediler 1 sene oldu, bir çözdürüp denesem iyi olacak :D snowpiercer bir de film olarak var, eski bir yapım ama fena değil. fakat bu halinden baya bir farklı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kefir annesi harikaymış kıyamam ah bu evlatlar:)) evet filmi de var değil mi...onu da seyredeyim ben....sevgiler...

      Sil
  8. Dizinin film versiyonunu seyretmiştim. Kefire ise niyetlenip zor geince boşvermiştim. Umarım olur sizinki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmadı vallahi çok kaldı araya küçük bir seyahat girdi yine yapıcam bakalım inşallah olur.

      Sil
  9. 2 aydır kefir yapıyorum, ilki olmadı nedense. vazgeçmedim 2. oldu ve hala
    devam ediyorum. 2 litrelik cam kavanozda yapıyorum ve mayam minik fındık kadar.
    24 saat tutuyorum genelde. kapağını kaanozun kapatıp
    iyice sarıyorum. metal kaşıkla koyuyordum ben ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh afiyetle ne güzel olmuş zaten metal değmemeli diyorlar hep ama neden ben de bilmiyorum,sevgiler...

      Sil
  10. Hiç evde kefir yapmayı denemedik. Ama arada alır içerim. Özellikle meyveli olanları seviyorum. Tabi hazır ve meyveli olanlarıb bu kadar faydası olur mu bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızım da meyveli seviyor eğer bu evde yapılanı severse diye şansımı deniyorum bakalım, sevgiler..

      Sil
  11. ay az önce çilekli kefir içtimdi evde hiç yapmadııım bi deneyebilirim pekiiii :) salgını unuttuk artık yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun deepcim...salgını unutmasak iyi olucak aslında ama bilmiyorum yine de...

      Sil
  12. kefiri bende hiç tatmadım. kalemine sağlık :=)

    YanıtlaSil
  13. çok teşekkür ederim , sevgiler, sizin de kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Kefir denemem başarısız olmuştu. Bir de bu tarifi deneyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef benimki de başarısız oldu bugün yine deneyeceğim

      Sil
  15. Kefir tadı var ve tadı ... lezzetli. İlk başta içmek için tereddüt ettim, ama denendikten sonra lezzetli çıktı.

    Bu arada, kuş gif çok güzel ...
    Endonezya selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kefir çok faydalıdır ama herkes beğenmiyor maalesef beğendiğinize sevindim..Endonezya ya selamlar...

      Sil
  16. Kefir severim ama hiç evde yapmayı denememiştim, teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. coronaya karşı ımmune sistemi için de gerekli...afiyetle inşallah...

      Sil
  18. Fıkra çok güzel teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. Güzel bir paylaşım olmuş 😊

    YanıtlaSil

27ARALIK 2023 ÇARŞAMBA KAPALI HAFİF YAĞMURLU BİR KIŞ GÜNÜ....

27 ARALIK 2023 ÇARŞAMBA Bugün sabahtan beri içimde bir huzursuzluk bir bıkkınlık... Hayırlara vesile olsun... Havadandır belki de... Bazen o...